Page 1 of 1

Schuddebuiken

Posted: Thu Jul 21, 2011 1:25 pm
by Drekracer
Mazdavrienden,

mijn 1.8 staat te schudden bij stationair draaien. Best wel veel, de schakelpook binnen zwaait heen en weer.

Iemand een suggestie?

Groeten,
Fred.

Re: Schuddebuiken

Posted: Thu Jul 21, 2011 2:03 pm
by Crowbar
Gas geven? ;-P
lijkt mij dat er een cilinder (of 2?) niet meedoet. rijdt ie wel normaal? is het stationair ook abnormaal laag?
eerst bougies eruit en aflezen (vuil/nat/kleur) dan weet misschien je welke het is.. evt schoonmaken en nog eens kijken..

Re: Schuddebuiken

Posted: Thu Jul 21, 2011 2:15 pm
by Drekracer
Rijdt goed en lekker zuinig. Bougies zien er allemaal goed uit. Stat.toerental wel laag [± 700] maar dat schijnt zo te horen.

Re: Schuddebuiken

Posted: Fri Jul 22, 2011 10:33 am
by Piet
99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)

Re: Schuddebuiken

Posted: Fri Jul 22, 2011 10:49 am
by Crowbar
Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)

Re: Schuddebuiken

Posted: Fri Jul 29, 2011 9:46 pm
by Piet
Crowbar wrote:
Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)
Slang zou ook nog kunnen. Maar bijna 9 van de 10 hebben de pakking stuk.

Re: Schuddebuiken

Posted: Mon Oct 17, 2011 1:00 pm
by Drekracer
Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?

Re: Schuddebuiken

Posted: Mon Oct 17, 2011 6:38 pm
by mad man
Een ratel met verleng stukken er tussen :idea:

Ik heb er zelf ook 2 van 25cm :roll: :idea:

Re: Schuddebuiken

Posted: Mon Oct 17, 2011 8:09 pm
by Crowbar
Drekracer wrote:Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?
heb je al geconstateerd dàt dat em was?

Re: Schuddebuiken

Posted: Sat Apr 21, 2012 3:58 pm
by Crowbar
Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
bingo: mijn 2.0 hp heeft hem ook.. :(
is zoiets tijdelijk af te dichten door er siliconenpakking in te laten zuigen? ;-)
edit: daar is het gat te groot voor (1mm paking helemaal weg over 2cm voor zover ik kon zien): heb er een klodder vloeibare pakking bovenop gelegd en er in gedrukt en staat nu te drogen.. en dan op zoek naar een pakking en tijd om hem te monteren

Re: Schuddebuiken

Posted: Mon Apr 23, 2012 2:57 pm
by Crowbar
de vloeibare pakking heeft in ieder geval tijdelijk geholpen: ik vergeet dat ie al draait en zou hem zo nog eens starten als ik niet oplet ;-)
ook fijn was dat de compressie bij test mooi gelijk bij 14 bar lag, en dat zonder de gasklep open te houden..