een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda
een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Fri Sep 16, 2011 1:05 am

mijn mazdaatje is toe aan nieuwe homokieneten, maar aangezien dat bij de garage al erg prijzig is om te installeren, heb ik besloten om eventjes online te kijken om toch een beetje te sparen.

natuurlijk in ons mooie kikkerlandje al wat leuke aanbiedingen via onderdelenzoeker, en marktplaats, gevonden. 55 euro p/st nieuw, 80 euro p/st met een jaar garantie... maar toen dacht ik bij mezelf: ford probe.. hebben ze aan de andere kant van de oceaan niks dan? (lage dollar koers etc..)
dus eventjes op ebay gekeken, en ik heb denk ik een leuk setje gevonden, het probleem is, ik heb mijn homokieneten in het echt nog nooit gezien ..
ik weet wel dat ik geen abs heb, en dat de versies met abs tanden hebben voor de abs sensor.

dus heb ik het nu goed dat dit de correcte versie is voor mijn 626GE zonder abs:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-Outer- ... 4aacd5e2d7" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb goed gekeken ik zag nergens een vertanding, en ze lijken op de rest van de plaatjes die ik heb gezien tijdens mijn speurtocht.. maar toch graag even een ervaren stel ogen als dat kan.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Marcel Smeding » Fri Sep 16, 2011 3:25 pm

Zou moeten passen volgens de advertentie, je kan altijd ff een mailtje sturen als je het zeker wilt weten.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Fri Sep 16, 2011 10:52 pm

heb idd gemailed, is een setje zonder abs ring, abs ring kan er wel op.. dus heb besteld, was iets van 65 euro kwijt incl verzendkosten... nu maar wachten tot het binnen is..

ik heb er echt 2 voor de prijs van 1, als je naar de prijzen hier kijkt...

ik dacht laat jullie ook even kijken, want met tijdzones etc kreeg ik de verkoper niet meteen te pakken

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Marcel Smeding » Sat Sep 17, 2011 9:01 am

Mosibfu wrote:heb idd gemailed, is een setje zonder abs ring, abs ring kan er wel op.. dus heb besteld, was iets van 65 euro kwijt incl verzendkosten... nu maar wachten tot het binnen is..

ik heb er echt 2 voor de prijs van 1, als je naar de prijzen hier kijkt...

ik dacht laat jullie ook even kijken, want met tijdzones etc kreeg ik de verkoper niet meteen te pakken
Doe de laatste tijd niet andes, haal alles uit de usa, goedkoper en vaak nog van betere kwaliteit ook.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Sat Sep 17, 2011 9:57 am

ja heb het gemerkt, heb ook familie in canada, dus alsk wat meer geld heb eens kijken naar leuk speelgoed... (bodykitje, schroefveren etc..) maarja, met kapotte rubbers gereden, dus mijn homo's hebben het niet zo lang meer (1e x dat ie op de brug was sinds ik hem heb gekocht..) dus dit was een spoedje..

ook voor de gein eens kijken wat een sleepwagen etc kost.. als dat te doen is ga ik zelf eens proberen mn homo's te doen.. op de straat :P:P (is gelukkig nog geen winter) mocht het me dan niet lukken kan ik em nog altijd zo naar mn garage brengen..

ik mis dat gesleutel eigelijk wel, maar ben een beetje huiverig, ben puch maxi (en 2speed / mv50) gewend...

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Sat Sep 17, 2011 4:51 pm

update, de onderdelen zijn hier tussen 26 sept, en 4 oktober... :D dus over weekje ongeveer de krik onder mn versterker boxen vandaan toveren, en de kofferbak volladen... heb al de perfecte sleutelplek gevonden :P niet echt voor de deur, maar 10 min lopen is niet slecht...

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by mad man » Sun Sep 18, 2011 4:33 pm

Die homo's kan je geluk mee hebben maar ook dikke pech om ze los te krijgen de ene keer zijn ze met een tikje los en de andere wel eens met een haakse slijper door moeten halen
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Sun Sep 18, 2011 4:36 pm

oh god, hopen dat ze los gaan dan, ik heb geen verlengsnoer voor mn dremel als ik zover ga sleutelen :P maarja, als het moet haal ik wat meer eraf en til ik een groter stuk naar huis toe...

was van plan op de parkeerplaats van NAC te gaan sleutelen hehehe

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by mad man » Sun Sep 18, 2011 4:58 pm

Hmm als het tegen zit kom je uit op een as los te halen met als gevolg dat je bak dan deels leeg loopt :oops:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Sun Sep 18, 2011 6:48 pm

ohh dan kan ik beter bij willem 2 gaan sleutelen, meteen olie verversen :P maar danku voor de waarschuwing, want dat zag ik inderdaad als een oplossing :P:P

nu ik even zit te denken.. hoewel ik het sarcastisch bedoelde misschien niet eens zon slecht idee, hoewel ik dat beter 1x bij een garage kan laten doen... ben puchjes gewend, en heb geen flauw idee waar ik moet zoeken (ofja, gewoon onderaan om het leeg te laten lopen, maar de rest...)

gelukkig ken ik al een garage die het niet erg vind dat je meekijkt.. vind ik persoonlijk wel zo fijn.

niet van dat vage gedoe waar je geen flauw idee hebt wat er met je auto gebeurt.

626DITD
Racer
Posts:342
Joined:Wed Jun 23, 2010 5:14 pm
Type 626:Geen

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by 626DITD » Mon Sep 19, 2011 8:05 pm

[quote="gelukkig ken ik al een garage die het niet erg vind dat je meekijkt.. vind ik persoonlijk wel zo fijn.

niet van dat vage gedoe waar je geen flauw idee hebt wat er met je auto gebeurt.[/quote]


ik heb bij 2 autobedrijven gewerkt en zoals het er soms aan toe ging met de auto van de klanten is het bij mij als ik niet bij de auto kan komen dan komen zij niet aan mijn auto
Momenteel Mazdaloos :-(
Premacy DiTD 2001
626 GW Exclusive DITD 2001
626 GW GLX DITD 1998

Iemand zonder Mazda leeft slechts half
Mijn hartslag : Zoomzoom Zoomzoom
Mazda rij je niet het is een manier van leven

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: een koopje of niet.. ervaren ogen gezocht.

Post by Mosibfu » Mon Sep 19, 2011 9:19 pm

nee precies, en een garagehouder die me een kopje koffie aanbied/praatje maakt vind ik niet erg, maar ik ben er wel graag zelf bij.. ik ben sowiso fan van kleine(re) zaakjes met een gemoedelijke sfeer.. laksheid bij grote ketens is groot, kan handig zijn bij een apk (als je over iets twijfelt).. maar je ziet het overal bij grote zaken, geen hart voor het werk.. vakkenvullers die met zn 4en op 1 meter staan te niksen, dan steun ik liever de kleine man, die hard werkt aan zijn eigen zaak, en kost dan misschien wat meer, maar liever kwaliteit dan kwantiteit.. (plus ik ben niet een type in een 3 delig pak, die bang is voor vieze vingers)

Post Reply