Verwarming koud ....
Posted: Sun Feb 10, 2013 6:14 pm
Hallo allemaal,
Na veel lezen op dit forum toch maar de stoute schoenen aantrekken en de vraag bij jullie neerleggen.
Ik heb een oude mazda 626 (1991) aangeschaft, maar dit is een super auto. lekker soepel blok en goeie auto.
Op een dag viel echter de verwarming uit en begon mijn zoektocht.
De garage / vorige eigenaar heeft/had echter een pil in de koelvloeistof gedaan.
Nu de radiator + thermostaat + koelvloeistof vervangen.
De olie is nog mooi zwart dus gelukkig op tijd en geen koppakking schade.
Nu had ik gehoopt dat bij het vervangen van de radiator + thermostaat en tevens doorspoelen van de kachel radiator (pijpjes uit schutbord) mijn verwarmings probleem zou zijn opgelost.
Helaas ... geen soulaas ...
De slang naar de kachelradiator wordt nu wel warm maar de slang uit blijft koud.
even de slangklem eraf gehad en er druppelt wat coolant uit en met een beetje toeren van de motor wel een iets meer maar niet veel in mijn beleving.
nu weet ik niet wat er voor verassing achter het schurbord zit maar zit er daar ook nog een klep of zo in?
want bij doorspuiten kwam er wel gewoon doorstroming.
In mijn beleving is de kachel radiator gewoon een kleine radiator waar altijd de vloeistof gewoon doorheen kan stromen.
Ook in mijn gedachten is nog een andere optie , namelijk dat op de een of andere manier de druk niet voldoende is om door de kachelradiator te stromen... maar hoe dit dan werkt?
Graag hoor ik van jullie of er soortgelijke problemen zijn opgelost en zo ja hoe dan ?
Ik zit niet te wachten op het demonteren van het gehele dashbord om de boel daar te controleren juiist ook omdat de verwarming het in eerste instantie gewoon (buitengewoon) goed gedaan heeft.
Toch wil ik het wel graag snel oplossen want met de temeraturen van vandaag zit ik wel met een damp-probleem .. ik wis me suf aan de binnenkant.
mochten jullie vragen hebben... ik ben er klaar voor
alvast bedankt voor alle support !
Na veel lezen op dit forum toch maar de stoute schoenen aantrekken en de vraag bij jullie neerleggen.
Ik heb een oude mazda 626 (1991) aangeschaft, maar dit is een super auto. lekker soepel blok en goeie auto.
Op een dag viel echter de verwarming uit en begon mijn zoektocht.
De garage / vorige eigenaar heeft/had echter een pil in de koelvloeistof gedaan.
Nu de radiator + thermostaat + koelvloeistof vervangen.
De olie is nog mooi zwart dus gelukkig op tijd en geen koppakking schade.
Nu had ik gehoopt dat bij het vervangen van de radiator + thermostaat en tevens doorspoelen van de kachel radiator (pijpjes uit schutbord) mijn verwarmings probleem zou zijn opgelost.
Helaas ... geen soulaas ...
De slang naar de kachelradiator wordt nu wel warm maar de slang uit blijft koud.
even de slangklem eraf gehad en er druppelt wat coolant uit en met een beetje toeren van de motor wel een iets meer maar niet veel in mijn beleving.
nu weet ik niet wat er voor verassing achter het schurbord zit maar zit er daar ook nog een klep of zo in?
want bij doorspuiten kwam er wel gewoon doorstroming.
In mijn beleving is de kachel radiator gewoon een kleine radiator waar altijd de vloeistof gewoon doorheen kan stromen.
Ook in mijn gedachten is nog een andere optie , namelijk dat op de een of andere manier de druk niet voldoende is om door de kachelradiator te stromen... maar hoe dit dan werkt?
Graag hoor ik van jullie of er soortgelijke problemen zijn opgelost en zo ja hoe dan ?
Ik zit niet te wachten op het demonteren van het gehele dashbord om de boel daar te controleren juiist ook omdat de verwarming het in eerste instantie gewoon (buitengewoon) goed gedaan heeft.
Toch wil ik het wel graag snel oplossen want met de temeraturen van vandaag zit ik wel met een damp-probleem .. ik wis me suf aan de binnenkant.
mochten jullie vragen hebben... ik ben er klaar voor
alvast bedankt voor alle support !