Sipen
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
"Dinsdag neemt op meer plaatsen de kans op onweersbuien toe.
Alleen het noordoosten en oosten kunnen nog een droge en
tropisch warme dag krijgen. Elders ligt het kwik 's middags
tussen de 25 en 29 graden bij een zwakke tot matige wind die
later op de dag in het westen en zuiden van het land de
zuidwesthoek opzoekt."
hehe! en ook meteen een b-tje afkoeling
Alleen het noordoosten en oosten kunnen nog een droge en
tropisch warme dag krijgen. Elders ligt het kwik 's middags
tussen de 25 en 29 graden bij een zwakke tot matige wind die
later op de dag in het westen en zuiden van het land de
zuidwesthoek opzoekt."
hehe! en ook meteen een b-tje afkoeling
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
hehe, de test kon worden uitgevoerd...
de grip is iets beter dan toen ik er net mee reed, dus voor het sipen, maar ik moet idd nog oppassen met die hevige regenbuien dat ik niet de sloot induik of erger..
dus ivo gaat op zoek naar een knapper setje bandjes, die ook meteen wat minder herrie maken...
Bak, heb jij nog zin om nòg een paar bandjes op te gummen?
da's ècht het enige waar die kwikfit rotzooi goed voor is..
de grip is iets beter dan toen ik er net mee reed, dus voor het sipen, maar ik moet idd nog oppassen met die hevige regenbuien dat ik niet de sloot induik of erger..
dus ivo gaat op zoek naar een knapper setje bandjes, die ook meteen wat minder herrie maken...
Bak, heb jij nog zin om nòg een paar bandjes op te gummen?
da's ècht het enige waar die kwikfit rotzooi goed voor is..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: voor de slechte lezers onder ons...
Wat kun je toch altijd heerlijk uit je sloffie schieten crow "Crowbar wrote: dus voor de duidelijkheid, ik probeer niet om goodyear F1 banden te verbeteren, maar centaur supreme's ja! en geloof me, dat ontwerp is van een verouderd model merkband, anders verkopen ze het niet aan kwik-fit hoor..
zoek eerst eens op internet naar de voors en tegens van het sipen zelf voordat je je oordeel velt, dan hou ik me kop over routers enzo..
Deal shadow?
Maarjah, de kwik-fit banden werden er dus ook niet bijster veel beter van... kan niet zeggen dat ik t niet verwacht had
Maar goed, terug naar de deal, the deal is off crow, sorry, t was mijn mening en ben vrij die te uiten, daar is t een 'discussie-forum' voor. PS: Neem dit niet te serieus op hè, je weet dat ik t niet verkeerd bedoel
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Ik vind persoonlijk dat je (iedereen) je bek moet houwen tot je er iets van afweet, en dat geldt voor alles.. en dit mag ik zeggen, want Shadow zegt dat dit een discussie-forum is
kijk "ik vind die spoiler wel/niet mooi" is natuurlijk wat anders dan "ik GELOOF/denk wel/niet dat sipen helpt"
geloven doe je in God (of niet, moet je ook zelf weten) maar techniek wordt doorgaans met feiten beoordeeld..
en da's mijn mening..
Daarop terug: de grip is wel degelijk verbeterd, ik word alleen nog steeds gek van de herrie en de vierkantheid van die banden: m'n auto lijkt wel een hobbelpaard! en rondgummen lukt dus niet, omdat de grip te goed is..
De herrie is dus het resultaat van een erg harde rubbercompound, icm veel profielgroeven..
kijk "ik vind die spoiler wel/niet mooi" is natuurlijk wat anders dan "ik GELOOF/denk wel/niet dat sipen helpt"
geloven doe je in God (of niet, moet je ook zelf weten) maar techniek wordt doorgaans met feiten beoordeeld..
en da's mijn mening..
Daarop terug: de grip is wel degelijk verbeterd, ik word alleen nog steeds gek van de herrie en de vierkantheid van die banden: m'n auto lijkt wel een hobbelpaard! en rondgummen lukt dus niet, omdat de grip te goed is..
De herrie is dus het resultaat van een erg harde rubbercompound, icm veel profielgroeven..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Relax luitjes
Maare ik heb een keertje iets over sipen gelezen maar er schijnen ook nadelen aan te zitten maar ik weet niet meer welke ....
Ik zou eens kijken of ik het artikel nog kan vinden.
Ja dat geluid ken ik ook van een harde compound echt een geluid wat je na twee kilometer al irriteerd ...
Hoe is de grip eigenlijk op een droge dag ? minder loop vlak lijkt me een mindere grip .......is dat ook zo ?
Maare ik heb een keertje iets over sipen gelezen maar er schijnen ook nadelen aan te zitten maar ik weet niet meer welke ....
Ik zou eens kijken of ik het artikel nog kan vinden.
Ja dat geluid ken ik ook van een harde compound echt een geluid wat je na twee kilometer al irriteerd ...
Hoe is de grip eigenlijk op een droge dag ? minder loop vlak lijkt me een mindere grip .......is dat ook zo ?
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
grip is een sommetje van wrijvingscoëfficiënt maal vlaktedruk:
vlaktedruk is dus massa die op de band drukt gedeeld door het contactoppervlak met de weg:
een bredere band geeft niet per definitie betere grip, dit is afhankelijk van de vlaktedruk, en die is omlaag gegaan als je breder gaat, dus moet ook de compound zachter, of je moet weer brede groeven hebben, die het contactoppervlak verkleinen..
de ideale straatband is volgens mij breed, met dito brede groeven: grote rechtuitstabiliteit, goede waterafvoer, en hoge vlaktedruk als bij een smalle band!
ik heb middelmaat banden (185 onder een 323)van een harde compound, dus een klein rotbeetje minder contactvlak kan hooguit positief uitwerken, en dat doet het volgens mij ook.. maar bij ècht sipen neem je geen materiaal weg, je snijdt het profiel in plakjes, meer niet.. dus kan daar ook geen effect van komen, zie http://www.sipers.nl
vlaktedruk is dus massa die op de band drukt gedeeld door het contactoppervlak met de weg:
een bredere band geeft niet per definitie betere grip, dit is afhankelijk van de vlaktedruk, en die is omlaag gegaan als je breder gaat, dus moet ook de compound zachter, of je moet weer brede groeven hebben, die het contactoppervlak verkleinen..
de ideale straatband is volgens mij breed, met dito brede groeven: grote rechtuitstabiliteit, goede waterafvoer, en hoge vlaktedruk als bij een smalle band!
ik heb middelmaat banden (185 onder een 323)van een harde compound, dus een klein rotbeetje minder contactvlak kan hooguit positief uitwerken, en dat doet het volgens mij ook.. maar bij ècht sipen neem je geen materiaal weg, je snijdt het profiel in plakjes, meer niet.. dus kan daar ook geen effect van komen, zie http://www.sipers.nl
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Hey Crow, tuurlijk mag je je mening geven kerel, dat waren mijn woorden. Alleen de manier waarop je dit uit is vaak zo geplaatst dat ik soms t idee heb dat k met Niko van t woonwagenkamp sta te discusieren Niet dat ik dit erg vind, vind t wel lollig Al die emotie in je posts whehe
Mijn mening:
wil je goede grip, ga dan voor Bridgestone Potenza's of Goodyear Eagle F1 banden ofzo
wil je goedkope banden en interesseert t je niet hoe de grip is omdat je normaal weggedrag hanteerd, neem dan bokkie-wokkie banden
Mijn mening:
wil je goede grip, ga dan voor Bridgestone Potenza's of Goodyear Eagle F1 banden ofzo
wil je goedkope banden en interesseert t je niet hoe de grip is omdat je normaal weggedrag hanteerd, neem dan bokkie-wokkie banden
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
hey
had ff nix te doen zat ff door wat oudere topics te bladeren.
ist eigelijk nog wat geworden met het sipen???
waar ik net aan dacht..
veel geluid ze je!! bij normaar profiel zit er verschil in de afstand tussen profiel groeven om zoemen enzo te voor komen. mischien moet je dit ook doen met je sipe inkepingen (of hoe die dingene dan ook heten)
had ff nix te doen zat ff door wat oudere topics te bladeren.
ist eigelijk nog wat geworden met het sipen???
waar ik net aan dacht..
veel geluid ze je!! bij normaar profiel zit er verschil in de afstand tussen profiel groeven om zoemen enzo te voor komen. mischien moet je dit ook doen met je sipe inkepingen (of hoe die dingene dan ook heten)
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
het originele profiel was ook idd ongelijk verdeeld, en mijn inkepingen evenzo, maar de banden maakten standaard al pokkeherrie, na sipen helemaal, en nog steeds geen grip: als je iemand weet die ze wil hebben voor de cross ofzo? (185/65 r14 ) ik rij nou weer veilig op 2e hands winterbandjes op roestige velgies.. na de winter ga ik wel weer voor zomerbandjes kijken..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
danku danku!!
maare wie sponsord me 2 ouwe velgjes???? oud rubber kannik zat aankomen!! ik heb alleen geen ouwe stale wielen vanwege mijn ombouw van 4x114,3 naar 5x114,3 . me 17ers mogen opzich ook wel op alleen die hebben te veel grip ( algeprobeerd) die banden die er nu onder zitten zijn ook 225 breed!! als ik nx aan kan komen gaan deze er tog aan( goed insauzen met olie) maar kep liever stale velgjes! ( en natuurlijk voor weinig!
maare wie sponsord me 2 ouwe velgjes???? oud rubber kannik zat aankomen!! ik heb alleen geen ouwe stale wielen vanwege mijn ombouw van 4x114,3 naar 5x114,3 . me 17ers mogen opzich ook wel op alleen die hebben te veel grip ( algeprobeerd) die banden die er nu onder zitten zijn ook 225 breed!! als ik nx aan kan komen gaan deze er tog aan( goed insauzen met olie) maar kep liever stale velgjes! ( en natuurlijk voor weinig!
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
nee, sorry, ze zitten op 4x 100's.. maar kunne wij niks regelen dat jij de opvolgers erop timmert (zachtjes, tis lichtmetaal) ofzo, terwijl je die kwikniks eraf steelt..?dak zonder bak wrote:als ze op 5x 114,3 velgjes zitten willik ze wel grbruiken voor deel2 van mijn film!! deze keer met witte sedan!!
er zijn plannen om deze keer een 4 persoons burn te trekken met in het midden een ouwe caravan die ge 4 en deeld moet gaan worden!!
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: