Page 3 of 3

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue Apr 02, 2013 5:59 pm
by khasie
Ja ik ben net misgelopen. Ik had vorige week een mooie op marktplaats zien staan. Wilde het wel overnemen maar wist niet zeker of het wel nuttig was.
Maar goed, marktplaats weer eens in de gate houden misschien dat er weer wat langs komt.

Re: Veerpootbrug

Posted: Thu Apr 04, 2013 8:49 am
by Crowbar
begin met nieuwe/betere schokdempers als je contact met de weg wilt houden!
verlagen is vooral tegen rollen en luchtweerstand, maar gaat vaak gepaard met hardere vering en daar moeten weer stuggere schokdempers bij
hardere veren met slappe/standaard schokdempers stuiteren juist los van de weg, schokdempers dempen vooral de terugveerweg..

Re: Veerpootbrug

Posted: Thu May 02, 2013 9:18 pm
by SS80
Ondertussen heb ik zelf een veerpootbrug achterin m'n 626 gemaakt.
Ik had nog een stuk aluminium klimrek buis liggen, die toevallig bijna precies past tussen de haken van de achterbank! (ik moest een halve cm afslijpen)
1 van de 3 boutgaten uitgeboord tot M10 en aan beide zijden een bout vanuit de wielkast in de buis gedraaid (er zat al schroefdraad in)
Toen een gat in de bekleding geknipt zodat ie er netjes door kwam.. klaar!

Werkt perfect, lichtgewicht en kostte me niets omdat ik de buis al had liggen!

Als nog iemand hetzelfde wil doen, ik heb nog 1 zo'n buis liggen.

Foto's:
Image
Image

Re: Veerpootbrug

Posted: Mon May 06, 2013 6:32 pm
by khasie
Zo he je hebt het wel even goed aangepakt dan.
Ik dacht altijd dat zo achter veerpootbrug meester onder de auto lag en niet zo tussen je achterbank en je kofferruimte.
Merk je ook het verschil tijdens rijden?

Re: Veerpootbrug

Posted: Mon May 06, 2013 10:11 pm
by SS80
Je veerpoten lopen van je wielnaven tot boven in net onder de hoedenplank dus het kan beiden. Onder de auto zit eigenlijk al een versteviging, maar in de kofferbak heb je een grote lege ruimte.
Normaal gesproken is er al een soort veerpootbrug te vinden, namelijk de leuning van de achterbank. Deze verbind het plaatwerk links met rechts als ie omhoog staat. Maar aangezien deze in dit geval in delen neerklapbaar is heeft ie geen zin.

Of het ook echt verschil maakt weet ik niet. Ja hij voelt stijf aan de achterkant, maar ik heb deze stang tegelijk met de verlaging gemonteerd dus het is moeilijk te zeggen of het de verlaging of de stang is. Ik denk wel dat het uitmaakt aangezien het gat bij een hatchback erg groot is.

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue May 07, 2013 8:21 am
by khasie
Okee het kan dus beide. Goed verhaal, ziet er in iedere geval wel indrukwekkend uit. Was het veel werk? En komen er nog foto's van verlaagde GE'tje of staan die al op de forum? Die willen we natuurlijk ook heel graag zien :buig:

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue May 07, 2013 6:01 pm
by SS80
Neen het was niet veel werk, 2 gaatjes uitboren en de buis een halve cm inkorten. Maar ik had al wel de wielen en de veerpoten er onderuit, dat maakt t makkelijker ;)
Als je het ook wil, ik heb nog 1 zo'n buis over
Hier is een foto van een verlaagde GE:

Image

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue May 07, 2013 7:13 pm
by khasie
Oo okee, nee ik bespaar me zelf een hoop werk haha. Ik zit er over na te denken om in juli mijn GE'tje ook wat lager op de grond te krijgen. Althans de voorkant. Dus ben even opzoek naar een mooie setje voorveren.
Goed werk dat ziet er strak uit. Is dit 40mm verlaagd?

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue May 07, 2013 7:42 pm
by SS80
Als het goed is is dit 3 cm verlaging, maar ik weet het niet zeker. Ik had namelijk 3 cm verlagingsveren besteld van Weitec, die werden echter niet meer gemaakt. Ik heb toen verlagingsveren gekregen van H&R.

Bij de meeste bedrijven waar ze verlagingsveren verkopen kan je ook een halve set bestellen. Gewoon vragen als je alleen de voorkant wil doen.

Re: Veerpootbrug

Posted: Mon Jul 01, 2013 11:55 am
by Casejunkie
Kies wel een goed merk veren als je gaat verlagen. Het scheelt namelijk behoorlijk veel in comfort. Zelf ben ik erg te spreken over H&R veren.