Powered by Praxis

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Post Reply
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Powered by Praxis

Post by Crowbar » Wed Jan 26, 2005 12:36 pm

Dit stond in het topic over uitlaten, ik dacht: ik ga door over INlaten..
PaulK626modifyer wrote:Ik heb zelf ook een GE en heb er een universele filter van Jamex op laten zetten. Zit er nu 3 jaar in heb geen enkel probleem ermee. Hij klinkt voor een filter erg goed. Je kan gewoon die bak eruit halen die je nu heb. het onderste deel van de bak laten zitten, zodat de filter nog wel zijn koeling ontvangt via de de koelbuis die vanaf je voorgrille er heen gaat.
dit schiet zo niet ècht op hé.. zo krijgt je filter (dus je motor) nog steeds warme lucht: hij zit àchter de radiateur, en vlak náást de cilinderkop..
en dan moet ie zeker koeling krijgen via een nauw buisje..
als het lukt kun je beter de doos weer dichtbouwen, danwel een vervangingsfilter erin leggen, en de buis naar voren rechter naar voren laten lopen ipv met die s-bocht erin..

Ik heb zelf recentelijk eerst een K&N vervangingsfilter in de luchtfilterbox gelegd, en heb gisteren de buis naar de aanzuigdemper (welke :mecker: dat bedacht heeft?! :guns: ) verwijderd, en onderin de luchtfilterbox een knie van regenpijp (diameter paste precies) gestoken, die nu met een kort stukje regenpijp (70 mm) nèt làngs de radiateur richting grille staat gericht
vette sound, en lekker oppakken! en dat op een 1.5-je :-D
ohja, en een stukje vliegengaas tussen de bocht en de regenpijp geklemd voor al te dikke vliegen en kiezels..
let op: plaats dit soort aanzuigmonden niet te laag: als je een diepe waterplas doorgaat kun je waterslag krijgen! (dàg motor.. :( )
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Jan 26, 2005 4:46 pm

geen problemen met je gas???
of heb jij gas met van die injectie ventielen!!

ik had het probleem dat me gas als het ware wegwaaide uit het mengstuk!! als een vrachtwage als tegenligger langs kwam vielie altijf ff terug!
aanzuigbuis (vant origienle ) filetr eraf gehaald probleem weg!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Wed Jan 26, 2005 5:29 pm

idd, ik heb LPI 8)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply