Middendemper en kat

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Post Reply
User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:
Middendemper en kat

Post by Edwin MX6 » Thu Mar 09, 2006 10:56 am

Ik ben aan het denken om mijn middendemper en kat te laten vervallen na de APK keuring. Ik wil dit stuk gaan vervangen voor een RVS buis.

Ik zou nl graag wat meer geluid uit m'n uitlaat willen horen. Nu hoor je hem alleen als je flink doortrekt.

Heeft er iemand nog tips welk materiaal ik hiervoor moet gebruiken 409, 304 of 316 materiaal. En welke diameter ik het beste kan gebruiken?

Ik hoor graag van jullie. :D :D

benno
Racer
Posts:391
Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:hengelo ov

Post by benno » Thu Mar 09, 2006 1:28 pm

naar mijn weten kun je het beste 304 nemen omdat dit niet zo snel
scheurt als bv 316 .
wil je dan ook rvs flensen maken dan , want grote gaten boren in
rvs is niet gemakkelijk zelf te doen .
rvs moet je namelijk met een heel erg laag toerental boren of zagen
met veel smering en koeling .
op de cirkel voorboren met een kleine boor te beginnen vergemakkelijkt het echter wel erg .
flensen zou ik op de orginele maat laten en da de pijp ertussen van
bv 50 naar 80 of 90 vergroten of een andere standaard maat .

benno

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Thu Mar 09, 2006 1:56 pm

De gaten boren is geen probleem, dit kan ik op het werk doen op de freesbank. Dus dat komt wel goed. En ik zou idd ook nieuwe flenzen kunnen maken. Want ik was eerst aan het denken om de orginele te behouden. Maar waarom geen RVS.

Alvast bedankt.

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Thu Mar 09, 2006 5:19 pm

rvs zet wel anders uit als het warm is al metaal hou hier wel rekening mee.

Een mooie diameter voor een uitlaat pijp is 2.5 inch dit kan ongeveer tot de 400 pk geloof ik flowen.
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Thu Mar 09, 2006 6:25 pm

2.5 is meer dan zat ja anders krijg je die pijp nooit vol... maar als je in het midden een grotere diameter hebt en verder naar achter weer smaller heb je er geen hol aan, kwa performance dan... het beste is gewoon vooraan groot beginnen en groot eindigen 8)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Post Reply