Tips for a beginner.. wie o wie?

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Jul 10, 2007 6:16 pm

XPJ wrote:gasten,

relaxed die respons. Ten eerste, foto's kan ik regelen, alleen op het moment heb ik enkel met een kapotte voorkant, dus echt charming is dat niet. :-D
Verder, tja ik heb die bak van me bij toeval gevonden en gekocht toen ik een keer autoloos was geworden. in 1e instantie een degelijke auto en nog niet het idee hebbende dat ik deze zou gaan upgraden.
toch, stiekum begonnen er al wat ideetjes te komen. nadat ik dan 2 weken geleden door nat wegdek helaas (stapvoets) mn voorkant in elkaar heb gekreukeld, begon ik pas echt rond te kijken voor serieuze onderdelen. daarvoor was het enkel ideeen kweken. intussen, heb ik hier op het forum en op andere sites toffe dingen gezien en ben overtuigd.
als ik goed lees is deze bak zeker wel sneller te maken. Laten we zeggen bijv; beginnen met uitlaat en andere turbo? Een ECU overzetten(daar chiptuning niet kan) is dan het volgende? what about de nokkenas aanpassen, iemand ervaring mee? wellicht ken ik daar wel iemand voor.
Of toch een ander blok er in hangen, een klze lees ik? Ik ken het niet(specs?), maar in een MX3 kan het blijkbaar, dus ik word nieuwsgierig...
Op google heb ik al veel gezocht, een hoop komt in de buurt, maar was niet concreet. (andere merken, beperkt of te oud, etc)
Plus tja wie is hier miljonair? ik verwacht dit niet eventjes zo gedaan te hebben. Dus een goeie start is des te beter.

Deze week wordt mn bak gemaakt, de volgende stap is wat mij 1st performance en dan de buitenkant...
Als iemand onderdelen ergens aanraad hoor ik het graag, dan kan ik die gaan checken vast.

cheers en zover bedankt vast. :buig:
1: je hebt geen turbo, dus je gaat van non-turbo naar wel turbo en da's nie 1-2-3 gedaan
2: die KLZE waar we het over hebben is dus een V6, en 4 cil. lijn -> V6 dat is dus niet echt legaal te noemen (òf je zit er niet mee, òf je had het nog niet door, maar ik wil het ff gezegd hebben)

@ mazdaspeed: volgens deze http://autotrader.autoweek.nl/carbaseda ... 1&ref=atag

gegevens is alleen het onderblok hetzelfde, dus zal er flink met de nokkenas en meer gespeeld moeten worden wil je er méér uit halen met 2 kleppen per cilinder minder, en je ziet ook dat het vermogen bij hoger toerental ligt. ook zullen de emissie-eisen een rol spelen want er zit nogal wat leeftijdsverschil tussen de twee..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply