Tips for a beginner.. wie o wie?

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Thu Jul 05, 2007 9:17 pm

welkom hier..

ik zou zeggen lees eens het forum door en je krijgt op veel vragen een antwoord
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Fri Jul 06, 2007 7:06 am

Welkom,

Vragen kan idd sneller zijn, maar even wat rondzoeken kan ook geen kwaad ;-)

Het zal alleen een lastige klus zijn om voor weinâhg je 6 te tunen. Op het forum is het ook nog niet gedaan volgens mij. In amerika doen ze het wel, maar dat zijn allemaal v6'en. als je daar met een 4 cil. aankomt lachen ze je uit geloof ik...

Maar je kan altijd beginnen met een sportuitlaatje, sportfiltertje etc.
qua bodykits. Tja die rijden hier genoeg, dus commentaar laat ik aan die personen over ;-)
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Jul 06, 2007 8:57 am

1800tje sneller maken is beetje zonde van je tijd.

bouw een mooie fe3t als je echt wat wil. de serie motoren uit de ge zijn niet zo sterk.
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
hiking cow
Ervaren Racer
Posts:542
Joined:Tue Jun 07, 2005 4:02 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:sweetlake

Post by hiking cow » Fri Jul 06, 2007 9:03 am

Welkom hier :D
Zoals Reley en Piet al aangaven... Gebruik de zoekfunctie en spit het forum eens door, dat is echt een schat aan informatie. Je moet echter wel flink wat tijd en geduld hebben om alles goed door te lezen en niet dat ene ding over het hoofd te zien wat je net zoekt (dat gebeurt mij nog wel eens)
Hiking cow,

Terrano II 2.4
626 GV 2.0i '93 rip
626 GV 2.0i '94 rijdt waarschijnlijk de komende 25 jaar nog ergens in een bananenlandje rond...

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Jul 08, 2007 10:49 pm

als 1e XPJ van harte welkom op dit 626forum
heb je misschien wat foto,s is altijd leuk
een FE3T is een 2.0i-16v uit het vorige model
626 en de T staat voor turbo maar de turbo is er
later opgebouwd en bestaat dus zover ik weet niet
fabrieks af wel een FE2T dat is een 2.2i-12v turbo
waar 2van op dit forum aanwezig zijn.maar als je
echt meer power wilt waarom niet een 626 xerxes
2.5i-v6 gekocht in iedergeval zijn er zat opties om
de auto mooier en sneller te maken kan ook ff
google zoeken suc6 XPJ
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Mon Jul 09, 2007 9:41 am

Ach, met een hamer past alles he... ;)

(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jul 09, 2007 11:49 am

Reley wrote:Ach, met een hamer past alles he... ;)

(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
waarom?
als het in een MX3 past, waarom moet dat dan moeilijk zijn om in een GE te lepelen?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Jul 09, 2007 12:41 pm

als je 4 pitten op kenteken heb kan je het daar beter bij houden. al telle ze tegenwoordig bij de apk geen cilinders meer schijnen er tegenwoordig wel weer agenten te zijn die verder kunnen tellen als 4.
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jul 09, 2007 2:39 pm

dak zonder bak wrote:als je 4 pitten op kenteken heb kan je het daar beter bij houden. al telle ze tegenwoordig bij de apk geen cilinders meer schijnen er tegenwoordig wel weer agenten te zijn die verder kunnen tellen als 4.
..maar een turbo snappen diezelfde slimmerds niet?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Jul 09, 2007 4:24 pm

staat niet op je kenteken he
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

atenzapower

Re: Tips for a beginner.. wie o wie?

Post by atenzapower » Mon Jul 09, 2007 8:10 pm

He welkom hier.

Intussen heb ik grote ideeen wat ik er verder mee wil doen. Body kits behalve die van Pakfeifer, zijn in NL beetje schaars. In VS, veel te krijgen, maar lastiger. Ik ben nog op zoek...

Dat is niet helemaal waar deze zijn in nl zeker te verkrijgen .ik heb die bodykit bij cartrend besteld en duurde 6 weken al voerens ik hem had.

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Mon Jul 09, 2007 11:23 pm

Ik weet niet hoe moeilijk het is om de 4 cilinder om te bouwen naar de 6 cilinder variant. Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
jaap18
Racer
Posts:434
Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Overloon
Contact:

Post by jaap18 » Tue Jul 10, 2007 12:20 am

Casejunkie wrote:\ Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
nee hoor, de V6 is niet standaard. er is ook een 1.6 4cyl. maar een V6 uit een xerex of een xedos over bouwen is te doen lijkt me
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Tue Jul 10, 2007 12:22 am

jaap18 wrote:
Casejunkie wrote:\ Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
nee hoor, de V6 is niet standaard. er is ook een 1.6 4cyl. maar een V6 uit een xerex of een xedos over bouwen is te doen lijkt me
Ik bedoelde dat die auto vanuit de fabriek al met een V6 is geleverd. (althans degene die om gebouwd worden naar een KLZE motor. Ik weet niet of er al een 1,6 omgebouwd is naar een KLZE?
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Tue Jul 10, 2007 8:28 am

Een I4 ombouwen naar een KLZE is ook mogelijk, alleen moet je dan kabelboom e.d. ook ombouwen. En van een KLDE naar KLZE hoeft dat niet.

Ik weet dat er in belgië ook een 2.0 I4 rond rijd met een turbo erop.
Dat is Ulixez van het mx6 forum. Misschien daar eens info inwinnen.
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)

Post Reply