Page 1 of 2

Posted: Thu Jul 05, 2007 9:17 pm
by Piet
welkom hier..

ik zou zeggen lees eens het forum door en je krijgt op veel vragen een antwoord

Posted: Fri Jul 06, 2007 7:06 am
by Reley
Welkom,

Vragen kan idd sneller zijn, maar even wat rondzoeken kan ook geen kwaad ;-)

Het zal alleen een lastige klus zijn om voor weinâhg je 6 te tunen. Op het forum is het ook nog niet gedaan volgens mij. In amerika doen ze het wel, maar dat zijn allemaal v6'en. als je daar met een 4 cil. aankomt lachen ze je uit geloof ik...

Maar je kan altijd beginnen met een sportuitlaatje, sportfiltertje etc.
qua bodykits. Tja die rijden hier genoeg, dus commentaar laat ik aan die personen over ;-)

Posted: Fri Jul 06, 2007 8:57 am
by dak zonder bak
1800tje sneller maken is beetje zonde van je tijd.

bouw een mooie fe3t als je echt wat wil. de serie motoren uit de ge zijn niet zo sterk.

Posted: Fri Jul 06, 2007 9:03 am
by hiking cow
Welkom hier :D
Zoals Reley en Piet al aangaven... Gebruik de zoekfunctie en spit het forum eens door, dat is echt een schat aan informatie. Je moet echter wel flink wat tijd en geduld hebben om alles goed door te lezen en niet dat ene ding over het hoofd te zien wat je net zoekt (dat gebeurt mij nog wel eens)

Posted: Sun Jul 08, 2007 10:49 pm
by roy moti
als 1e XPJ van harte welkom op dit 626forum
heb je misschien wat foto,s is altijd leuk
een FE3T is een 2.0i-16v uit het vorige model
626 en de T staat voor turbo maar de turbo is er
later opgebouwd en bestaat dus zover ik weet niet
fabrieks af wel een FE2T dat is een 2.2i-12v turbo
waar 2van op dit forum aanwezig zijn.maar als je
echt meer power wilt waarom niet een 626 xerxes
2.5i-v6 gekocht in iedergeval zijn er zat opties om
de auto mooier en sneller te maken kan ook ff
google zoeken suc6 XPJ

Posted: Mon Jul 09, 2007 9:41 am
by Reley
Ach, met een hamer past alles he... ;)

(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)

Posted: Mon Jul 09, 2007 11:49 am
by Crowbar
Reley wrote:Ach, met een hamer past alles he... ;)

(in dit geval moet het wel een flinke moker zijn, maar toch)
waarom?
als het in een MX3 past, waarom moet dat dan moeilijk zijn om in een GE te lepelen?

Posted: Mon Jul 09, 2007 12:41 pm
by dak zonder bak
als je 4 pitten op kenteken heb kan je het daar beter bij houden. al telle ze tegenwoordig bij de apk geen cilinders meer schijnen er tegenwoordig wel weer agenten te zijn die verder kunnen tellen als 4.

Posted: Mon Jul 09, 2007 2:39 pm
by Crowbar
dak zonder bak wrote:als je 4 pitten op kenteken heb kan je het daar beter bij houden. al telle ze tegenwoordig bij de apk geen cilinders meer schijnen er tegenwoordig wel weer agenten te zijn die verder kunnen tellen als 4.
..maar een turbo snappen diezelfde slimmerds niet?

Posted: Mon Jul 09, 2007 4:24 pm
by dak zonder bak
staat niet op je kenteken he

Re: Tips for a beginner.. wie o wie?

Posted: Mon Jul 09, 2007 8:10 pm
by atenzapower
He welkom hier.

Intussen heb ik grote ideeen wat ik er verder mee wil doen. Body kits behalve die van Pakfeifer, zijn in NL beetje schaars. In VS, veel te krijgen, maar lastiger. Ik ben nog op zoek...

Dat is niet helemaal waar deze zijn in nl zeker te verkrijgen .ik heb die bodykit bij cartrend besteld en duurde 6 weken al voerens ik hem had.

Posted: Mon Jul 09, 2007 11:23 pm
by Casejunkie
Ik weet niet hoe moeilijk het is om de 4 cilinder om te bouwen naar de 6 cilinder variant. Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6

Posted: Tue Jul 10, 2007 12:20 am
by jaap18
Casejunkie wrote:\ Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
nee hoor, de V6 is niet standaard. er is ook een 1.6 4cyl. maar een V6 uit een xerex of een xedos over bouwen is te doen lijkt me

Posted: Tue Jul 10, 2007 12:22 am
by Casejunkie
jaap18 wrote:
Casejunkie wrote:\ Die mx-3tjes hebben standaard al een 1,8 V6
nee hoor, de V6 is niet standaard. er is ook een 1.6 4cyl. maar een V6 uit een xerex of een xedos over bouwen is te doen lijkt me
Ik bedoelde dat die auto vanuit de fabriek al met een V6 is geleverd. (althans degene die om gebouwd worden naar een KLZE motor. Ik weet niet of er al een 1,6 omgebouwd is naar een KLZE?

Posted: Tue Jul 10, 2007 8:28 am
by Edwin MX6
Een I4 ombouwen naar een KLZE is ook mogelijk, alleen moet je dan kabelboom e.d. ook ombouwen. En van een KLDE naar KLZE hoeft dat niet.

Ik weet dat er in belgië ook een 2.0 I4 rond rijd met een turbo erop.
Dat is Ulixez van het mx6 forum. Misschien daar eens info inwinnen.