voor de v6 motoren

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Post Reply
User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo
voor de v6 motoren

Post by Philip » Fri Mar 28, 2008 5:54 pm

mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Re: voor de v6 motoren

Post by dak zonder bak » Sat Mar 29, 2008 11:08 pm

25 pk is de moeite!

vergeet niet dat deze dus op een testbak ook zijn ontsteking optimaal afgesteld heeft. dit vermogen ga je dus nooit halen als je ook niet op een testbank gaat om het te laten optimaliseren!(als je het zowiezo al ooit haalt!)
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Re: voor de v6 motoren

Post by Philip » Sun Mar 30, 2008 10:44 am

had eigenlijk meer verwacht dat je hierover zou vallen :P


Image
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Re: voor de v6 motoren

Post by dak zonder bak » Sun Mar 30, 2008 2:43 pm

die haddik niet gezien

maar hoef natuurlijk niet te vertellen dat dit ook wat aanpassingen in management vereist.

maar over vallen hoezo???? ik hou wel van een turboowtje hierendaar hoor!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Re: voor de v6 motoren

Post by Philip » Sun Mar 30, 2008 5:59 pm

ik bedoel de aansluiting van de turbo op de pijp :P
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

ygkremer
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Jan 27, 2008 5:30 pm

Re: voor de v6 motoren

Post by ygkremer » Sat Apr 05, 2008 10:33 pm

Niet bepaald zuiver nee :-D :-D

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Re: voor de v6 motoren

Post by dak zonder bak » Sun Apr 06, 2008 3:37 pm

ja das ws voor de foto ff los inmekaar gezet. turbowtje met te dunne boutjes vast opt spruitstuk geeft al wat ruimte. de downpipe zit ook maar met 1 boutje eraan.

dus dat zit wel goed. wie gaat het bestelle?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Re: voor de v6 motoren

Post by Philip » Sun Apr 06, 2008 6:16 pm

het laatste seizoen van het jaar :P

maarre ff kort vraagje he, een standaard xerxes motor, past dit daarop ? of kun je dan beter de weg van de custom turbo inslaan?
jaja nog steeds dat plan zoals het er initieel lag bak :P
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Re: voor de v6 motoren

Post by dak zonder bak » Sun Apr 06, 2008 6:59 pm

als het voor de v6 is moet dat gaan denkik. het verrotte van v en boxermotoren is dat je van die lange spruitstukken moet maken. het beste is zo kort mogelijk en elke cilinder afzonderlijk zo laat mogelijk voor de turbo samenvoegen. op deze manier krijg je de beste druk golven op je turbo als afzonderlijke klappen op het turbine wiel ipv dat het er maar een beetje doorheen waait. op een v6 gaat dat dus niet omdat je dan een buiznewerk krijgt wat niet eens achter in een wagon past. je zou ook 2 kleine turbowtjes kunnen overwegen. zo maak ik het op een 911 (6 cil boxer) voor een maat van me
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Re: voor de v6 motoren

Post by Philip » Sun Apr 06, 2008 7:55 pm

hum over een half jaar maar eens echt induiken dan, als ik het budget wat preciezer weet. ik gok nu op zon 500 euro per maand. maar goed. is nog maar een indicatie.
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

Post Reply