Page 1 of 1

voor de v6 motoren

Posted: Fri Mar 28, 2008 5:54 pm
by Philip

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sat Mar 29, 2008 11:08 pm
by dak zonder bak
25 pk is de moeite!

vergeet niet dat deze dus op een testbak ook zijn ontsteking optimaal afgesteld heeft. dit vermogen ga je dus nooit halen als je ook niet op een testbank gaat om het te laten optimaliseren!(als je het zowiezo al ooit haalt!)

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Mar 30, 2008 10:44 am
by Philip
had eigenlijk meer verwacht dat je hierover zou vallen :P


Image

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Mar 30, 2008 2:43 pm
by dak zonder bak
die haddik niet gezien

maar hoef natuurlijk niet te vertellen dat dit ook wat aanpassingen in management vereist.

maar over vallen hoezo???? ik hou wel van een turboowtje hierendaar hoor!

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Mar 30, 2008 5:59 pm
by Philip
ik bedoel de aansluiting van de turbo op de pijp :P

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sat Apr 05, 2008 10:33 pm
by ygkremer
Niet bepaald zuiver nee :-D :-D

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Apr 06, 2008 3:37 pm
by dak zonder bak
ja das ws voor de foto ff los inmekaar gezet. turbowtje met te dunne boutjes vast opt spruitstuk geeft al wat ruimte. de downpipe zit ook maar met 1 boutje eraan.

dus dat zit wel goed. wie gaat het bestelle?

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Apr 06, 2008 6:16 pm
by Philip
het laatste seizoen van het jaar :P

maarre ff kort vraagje he, een standaard xerxes motor, past dit daarop ? of kun je dan beter de weg van de custom turbo inslaan?
jaja nog steeds dat plan zoals het er initieel lag bak :P

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Apr 06, 2008 6:59 pm
by dak zonder bak
als het voor de v6 is moet dat gaan denkik. het verrotte van v en boxermotoren is dat je van die lange spruitstukken moet maken. het beste is zo kort mogelijk en elke cilinder afzonderlijk zo laat mogelijk voor de turbo samenvoegen. op deze manier krijg je de beste druk golven op je turbo als afzonderlijke klappen op het turbine wiel ipv dat het er maar een beetje doorheen waait. op een v6 gaat dat dus niet omdat je dan een buiznewerk krijgt wat niet eens achter in een wagon past. je zou ook 2 kleine turbowtjes kunnen overwegen. zo maak ik het op een 911 (6 cil boxer) voor een maat van me

Re: voor de v6 motoren

Posted: Sun Apr 06, 2008 7:55 pm
by Philip
hum over een half jaar maar eens echt induiken dan, als ik het budget wat preciezer weet. ik gok nu op zon 500 euro per maand. maar goed. is nog maar een indicatie.