Page 2 of 2

Re: supercharger VS turbo

Posted: Thu Apr 10, 2008 9:17 pm
by dak zonder bak
tsjek die blower belt dan!!!! hoeveel vermogen zou je daar op kunnen zetten??? die dingen breken asl elastiekjes!! kan je zien wat zoon ding aan vermogen opvreet!

Re: supercharger VS turbo

Posted: Thu Apr 10, 2008 10:41 pm
by Philip
maar voor sprintjes en bochten werk zou een charger beter werken als ik et zo lees? :?

Re: supercharger VS turbo

Posted: Fri Apr 11, 2008 5:46 pm
by Marcel Smeding
dak zonder bak wrote:tsjek die blower belt dan!!!! hoeveel vermogen zou je daar op kunnen zetten??? die dingen breken asl elastiekjes!! kan je zien wat zoon ding aan vermogen opvreet!
Dat zeg je nou bak, maar wat is dan de reden dat ze zo vast houden aan een blower bij dragster racers? Als een turbo zoveel beter was zouden ze toch wel massaal overgaan lijkt me.

Re: supercharger VS turbo

Posted: Sun Apr 13, 2008 2:40 pm
by dak zonder bak
formule 1 reden ze wel met turbo's. nadeel van een turbo op een echt opgefokte motor is boost control. een turbo wordt aangedreven door uitlaatgas. zwaaropgefokte motoren produceren veel uitlaatgas. op het moment dat de turbo inkomt wordt dit nog meer. dat geeft altijd die klap waarmee een trubo inkomt. wil je dus echt veel vermogen met een turbo wordt je turbogat steeds groter. dragracers willen geen turbo gat omdat ze vanuit stilstand wegtrekken. een blower is dus constanter. er zijn wel allerlei lapmiddelen zoals als en launch control ed om dit allemaal wat minder wordt.
het beste is natuurlijk allebei!

Re: supercharger VS turbo

Posted: Thu Sep 04, 2008 3:45 pm
by mister mazda
:buig: tsi van volkswagen... uit een 1.4 170 betrouwbare pks.... die 1.8 tsi blijkt ook een supermotortje!

Re: supercharger VS turbo

Posted: Wed Sep 24, 2008 10:51 am
by dak zonder bak
of de volvo van van kronenburg. 2 blowers en 1 turbo. 680 pk geloofik. zoek um maar eens op op youtube. volvo 240 of 244 kronenburg oid!