Blauwe lampen / neon

In dit forum kun je alles kwijt over aanpassingen aan het uiterlijk van je auto.
benno
Racer
Posts:391
Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:hengelo ov

Post by benno » Fri Mar 24, 2006 11:40 am

er is mij ook ooit eens verteld dat soms twee turbo s beter is
omdat een turbo anders een te hoog toerental gaat draaien .
en hoe groter een turbo is hoe lager het toerental .
erg kleine turbo s van bv een personenauto draaien soms
tot wel 70.000 toeren is mij verteld .
vrachtwagens ongeveer 55.000 turbotoeren .

benno

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Mar 24, 2006 12:28 pm

marcel een 12v kop kan veel hebben
op gas hoor alleen denk ik niet dat het
past op het onderblok je 2liter denk
namelijk dat de gaten voor het coolwater
niet het zelfde zijn ik weet niet of iemand
hier foto,s heeft van een 8klepper,12klepper
en een 16klepper
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Mar 24, 2006 3:16 pm

onderblokken van onze 6en zijn allemaal gelijk meen ik. alleen de krukassen en drijfstangen zijn van de 1,8, de 2.0 en de 2.2 anders. in je zuiger zitten meestal uitsparingen voor de kleppen. ik heb gehoord dat een gewone 2.0i 8v wel 2 uitsparingen heeft voor een 12v kop. in dat geval zou het passen! opzich wel leuk om een 2.0 12v i te maken!! is er nog niet! je zou gewoon het inlaat spruitstuk van een 2.2 moeten pakken (hebbik nog wel voor je 2x zelfs)
leuk projectje!!

enne case met zijn big ass turbo ..... piet heeft helemaal gelijk! big ass turbo is een big ass turbo gat!! je kan er dan wel onwijs hoge drukken uit persen maar voordattie eindelijk eens op gang komt heb je bij je stoplicht sprint al lang verloren! vandaar dat men dus bij een big ass turbo een kleinass erbijs chroeven om het turbogat op te vangen!

niet altijd maar wat roepen!! eerst ff researchen voorsat je stoere praat spit!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Fri Mar 24, 2006 5:07 pm

dak zonder bak wrote:onderblokken van onze 6en zijn allemaal gelijk meen ik. alleen de krukassen en drijfstangen zijn van de 1,8, de 2.0 en de 2.2 anders. in je zuiger zitten meestal uitsparingen voor de kleppen. ik heb gehoord dat een gewone 2.0i 8v wel 2 uitsparingen heeft voor een 12v kop. in dat geval zou het passen! opzich wel leuk om een 2.0 12v i te maken!! is er nog niet! je zou gewoon het inlaat spruitstuk van een 2.2 moeten pakken (hebbik nog wel voor je 2x zelfs)
leuk projectje!!

enne case met zijn big ass turbo ..... piet heeft helemaal gelijk! big ass turbo is een big ass turbo gat!! je kan er dan wel onwijs hoge drukken uit persen maar voordattie eindelijk eens op gang komt heb je bij je stoplicht sprint al lang verloren! vandaar dat men dus bij een big ass turbo een kleinass erbijs chroeven om het turbogat op te vangen!

niet altijd maar wat roepen!! eerst ff researchen voorsat je stoere praat spit!
Zoals ik al zei, je hebt idd een eeeeeerg groot turbogat dan. Maar waarom zie je anders op de 1000+ pk wagen altijd maar 1 grote turbo en geen grote en een kleine turbo (bi-turbo opstelling)
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Post by Philip » Fri Mar 24, 2006 5:38 pm

omdat die dat kleine gat toch niet gebruikt? :?
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Fri Mar 24, 2006 6:01 pm

hallo

ik meende dat dit over blauw licht en neon ging?

even weer on topic..... :D
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Fri Mar 24, 2006 7:43 pm

Ja idd, :offtopic: :offtopic: :offtopic:
Barry Smits schreef:
Heb ze bij het Zuiden in Helmond gehaald, doen ook in autostyle spullen.


nutteloze info maar toch, mun zwager werkt daar...altijd fijn die familiekorting (zolang de baas het maar niet ziet dan he ) gisteren ff blue vision achtige lampies gehaald en dat ziet er ook stukken beter uit
Zal er niet meer komen, volgende week is mijn laatste week dat ik in Helmond werk.
Zal dan hier mijn heil gaan zoeken.

Ben vandaag druk doende geweest met mijn remschijven en remblokken, deze heb ik vervangen.
Morgen ga ik verder met het interieur, zondag pics!!!
In dit topic http://626forum.de/viewtopic.php?t=2280
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Tue Apr 04, 2006 9:11 pm

OFFTOPIC waar ergens werk je/ ben je inmiddels weg?

NOGMAALS OFFTOPIC

big ass turbo gat is fokt op!!! en waarom die mannen met 1000 pk dat dan toch doen? omdat die blokken zoveel power hebben dat ze zelfs een sprint winnen zonder dat de turbo pas inkomt.... als ze 1000 pk hebben hoeveel denk je dan dat die turbo aan power maakt echt geen 800 op die turbo alleen hoor :lol: al was dat wel zo dan hebben ze ze zonder turbo nog altijd 200 pk over he en maken ze dus de meesten wel ff in (dus zonder turbo zitten er al een aantaal hobderden pk's in zoals bij een N/A)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Wed Apr 05, 2006 5:19 pm

Ik werk inmiddels in Almere sinds afgelopen maandag.
Wel grappig om te horen dat op heel veel merken een turbo zit van Mitsubishi.
a.s. vrijdag komt bij Top Gear een Bugatti met Mitsubishi turbo's erop.

Je kan niet oneindig grote turbo's erop zetten. Elke motor heeft een maximum aan drukvulling. Bovendien blaas je met een te grote turbo je "vlam" uit. Maw, je lucht/brandstof verhouding wordt verstoord, je injectors kunnen te weinig brandstof inspuiten tov de hoeveelheid lucht.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Wed Apr 05, 2006 5:56 pm

dat zeker ja, een knoest van een turbo kan je wagen dus zelfs downtunen... maar als men een grotere turbo plaatst, zijn er al de nodige veranderingen gedaan wat betreft brandstof voorziening (als het goed is dan) maar ieder blok heeft dus zijn max ja. als je alles hebt aangepast aan om die knoest van een turbo fatsoenlijk zijn ding te laten doen kun je zelfs nog pech hebben.... als ie pas bij 4500 inkomt heb je nie veel toeren meer over om er ook daadwerkelijk iets mee te doen :lol:
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Wed Apr 05, 2006 9:17 pm

we gaan nog verder :offtopic: guyssss
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Thu Apr 06, 2006 6:40 pm

sorry, won't happen again..... :oops:
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

GVR
Junior Racer
Posts:132
Joined:Tue May 09, 2006 6:09 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geldrop

Post by GVR » Tue May 16, 2006 6:20 pm

Ik wil ook dat blauwwitte licht voor mn koplampen hebben. Zijn de bluevision van Philips aan te raden, of zie je daar amper wat van?>

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Tue May 16, 2006 8:12 pm

werkt prima maar let wel op het wattage, als ie te hoog is dan kan je glas gaan vervormen... ik heb er zelf super whiteblue in gezet (volgens mij autostyle dingen) en dat ziet er netjes uit. is met dezelfde licht opbrengst maar een lager wattage (hebben ze me verteld althans)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Tue May 16, 2006 9:29 pm

zekers weten dat die lampjes goed zijn paul
heeft ze ook in zijn GE en mijn neefje in zijn
megane ik moet ze ook nog halen
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Post Reply