626GE Hatchback, 2.0i16v GLX

In dit forum kun je een post maken over een grote verandering die je aan je auto doet. Bijv. spoilersets of verlagen enz.
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts:3282
Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov » Mon Jul 24, 2006 5:49 pm

Ik ben inmiddels klaar met alles bekleden:

Image

Image

Image

Kan er morgen in

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Thu Jul 27, 2006 3:50 pm

zo, kofferbak is bijna klaar

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Nu nog even een lijstje maken met wat er moet gebeuren voor ik er weer de weg mee op wil (zal wel niet afkomen helemaal omdat mn moeder na meer dan anderhalve maand ook wel haar auto terug wil :P

Morgen
- Achterbank beugel afmaken en bevestigen (voor rugleuning)
- Powercap aansluiten
- Woofer (l) opnieuw aansluiten, kabel is binnenin los
- Microfoon carkit op zn plek zetten
- Achterbumper in de hoeken vastzetten
- Banden op spanning brengen

Z.S.M.
- Ander achterlicht (r) + reflectorplaat
- Langs RDW om te kijken of ik in aanmerking kom voor USA Plates (van voren alleen een USA plate uitsparing in de bumper)
- Sideskirts vastkitten
- Pedalen erop zetten (oude zijn verkocht, nu is het gewoon metaal)
- Voltmeter aansluiten
Last edited by AKA-47 on Wed Nov 22, 2006 1:42 am, edited 1 time in total.

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Wed Aug 02, 2006 8:59 pm

Achterlicht en reflectorplaat zijn onderweg als het goed is (mike zou ze opsturen)

morgen nog ff USA-style kentekenplaat erop hangen, skirts vastkitten en de kofferbak in orde maken, en dan kan hij na meer dan anderhalve maand weer de weg op :party:

Dan moet er binnenkort nog wel ff een nieuw front in en de remblokken vervangen, kannie d'r weer tegenaan :-D

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Wed Aug 02, 2006 9:05 pm

goed bezig zeg ik

kan je weer rijden.... :D
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Wed Aug 02, 2006 9:29 pm

eindelijk ja :D

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Thu Aug 03, 2006 9:24 am

Het ziet er erg mooi uit. Ook mooi dat je de kleuren van het interieur doorgetrokken hebt naar de kofferruimte.
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Thu Aug 03, 2006 3:48 pm

weg
Last edited by AKA-47 on Wed Nov 22, 2006 1:42 am, edited 1 time in total.

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Tue Aug 29, 2006 2:39 pm

Zo, tijdje geleden dat hier gepost is.

Zondag de eerste meeting gehad met de 626, was erg leuk moet ik zeggen. Ook aan een DB-Drag meegedaan, en 128.4 gescoord. Dit was wel ongeveer wat ik verwachtte, maar echt bevredigend niet, kortom: ik wil harder.

Als laatste nog even een pic van de meeting afgelopen zondag:

Image
Last edited by AKA-47 on Wed Nov 22, 2006 1:43 am, edited 1 time in total.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Tue Aug 29, 2006 9:27 pm

je bent nogal wat van plan man! altijd cool om fanatiekelingen te hebben he... zelf WIL ik nog van alles maar mun beurs zegt van niet :( eigenlijk is het ook van de dolle om er zoveel geld in te stouwen maar ja... ben er nog nie uit

alvast veel succes met je project verder! 8)

PS: audio gaat niet alleen om wattage he, afstelling en een goeie kist tellen het meest (ik maar 2x350watt erin in en push-pull systeem en mun zwager haalde er destijds een 140db mee... of het ook zo is weet ik niet maar hard gaat ie zeker, godver....)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Fri Sep 01, 2006 9:31 am

Heey AKA,

Ziet er goed uit man! Ernstige fanatiekeling idd. Hoop dat het lukt met die USA-plates, ziet er wel gaaf uit iig!

gr,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Tue Sep 19, 2006 12:08 am

Tis weer lang geleden dat hier gepost is, maar mijn plannen zijn volgens mij wel bekend hier.

Zodra ik klaar ben met mn stage, en vakantie heb (tussen 28 november en 15 januari) ga ik dus een Xerxes automaat aanschaffen, en dan overzetten:
- 8/10e van het interieur
- audio installatie, incl de yellowtop accu
- voorste remmerij (gereviseerde klauwen, blokken en schijven)

Dan zet ik alles wat ik "over" heb van de Xerxes, op de GE, en die gaat dan de deur uit. Wellicht verkoop/ruil ik het Xerxes interieur met Stevves.
Dan heb ik ook nog veerpoten met verlagingsveren en xerxes skirts en achterlips over, maar die zal ik vast ook wel kwijtkunnen aan iemand :P
Dan heb ik een luxere, snellere, automaat GE, en dat is wat ik wil 8)


Wat nog wel lastig word is om een Xerxes automaat te vinden, met een niet al te gekke kilometerstand. Maarja, dat zien we tegen die tijd weer.

Tot ik de nieuwe auto heb, zal het dus stil blijven in dit topic. Maar zodra die er is, word het weer volle bak foto's en updates posten :-D
Last edited by AKA-47 on Wed Nov 22, 2006 1:44 am, edited 1 time in total.

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Tue Sep 19, 2006 9:08 am

Maak je over de kilometerstand niet al te veel zorgen. Mijn MX6 V6 heeft ondertussen ook alweer 240.000 km gelopen. En hij loopt nog altijd als een zonnetje zonder noemenswaardige problemen. :D
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue Sep 19, 2006 12:27 pm

Maak je over de kilometerstand niet al te veel zorgen
Klopt, mijne heeft inmiddels 286dkm gelopen op LPG. Loopt nog goed. In de planning zit dat ie pas bij >360dkm weg mag/gaat.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
jaap18
Racer
Posts:434
Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Overloon
Contact:

Post by jaap18 » Wed Sep 20, 2006 5:50 pm

PaulK626modifyer wrote:hoezo eigenlijk een automaat. Handgeschakeld is sneller hoor :P
wanna try? :flippa:
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Wed Sep 20, 2006 7:02 pm

jaap18 wrote:
PaulK626modifyer wrote:hoezo eigenlijk een automaat. Handgeschakeld is sneller hoor :P
wanna try? :flippa:
is goed :-D
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Post Reply