Page 23 of 25

Posted: Wed Sep 20, 2006 10:24 pm
by Casejunkie
Wat ik van Piet heb begrepen was idd de handgeschakelde wagen sneller.
Logisch, want de automaat is maar een 4 traps

Posted: Thu Sep 21, 2006 12:05 am
by AKA-47
PaulK626modifyer wrote:hoezo eigenlijk een automaat. Handgeschakeld is sneller hoor :P

Ben echt benieuwd hoe het er straks allemaaluitziet, je hebt al erg vaak geswitch van idee.

goed bezig
ik switch idd vaak van ideen :P

maar hoezo automaat? snel hoeft van mij allemaal niet meer zo, automaat vind ik veel lekkerder rijden

Posted: Fri Sep 22, 2006 7:23 am
by Stevves
Super plan hoor,
Maar zes van die trappelende kaboutertjes verbruiken toch echt een berg meer benzine dan die vier.....

Maarja, de souplesse die je ervoor terug krijgt.... Ik begrijp het wel :-D

Ik kijk ook wel eens met 1 oog open rond naar een xerxes op lpg (g3), maar die zijn dus echt niet te vinden, net zo slecht als een xedos6 v6 op lpg g3...

en qua interieur: still interrested !, of je moet die koeiehuid weg willen doen, maar die kans is denk ik niet zo heel groot ;-)

gr,

Stevves.

Posted: Fri Sep 22, 2006 10:22 am
by dak zonder bak
denk erom dat een turbo motor met een automaat in de meeste gevallen sneller is als een handbak. vooral bij sprints.
je heb namelijk te make met een zogenaamd turbo gat. door de koppelomvormer van de automaat schiet bij plankgas accelereren de motor sneller naar het turbo gebied als een handbak. daar door krijg je ook nog eens een enorme koppel vergroting.
bij de volvo hebben we veel turbo's en ook veel automaten. deze handbakken kunen echt niet tippen aan een automaat.
nadeel van een automaat is wel dat tijdens echt onbeschoft jagen en driften hij vanzelf begint op en neer teschakelen. das wel *censuur*!
maar verders onderschat een automaat niet bij de sprint!
ties en jaap moeten echt ene keer eens naast elkaar staan! hebben beide ongeveer de zelfde setup!
ik gok op jaap!

Posted: Fri Sep 22, 2006 10:28 am
by jaap18
dak zonder bak wrote:denk erom dat een turbo motor met een automaat in de meeste gevallen sneller is als een handbak. vooral bij sprints.
je heb namelijk te make met een zogenaamd turbo gat. door de koppelomvormer van de automaat schiet bij plankgas accelereren de motor sneller naar het turbo gebied als een handbak. daar door krijg je ook nog eens een enorme koppel vergroting.
bij de volvo hebben we veel turbo's en ook veel automaten. deze handbakken kunen echt niet tippen aan een automaat.
nadeel van een automaat is wel dat tijdens echt onbeschoft jagen en driften hij vanzelf begint op en neer teschakelen. das wel *censuur*!
maar verders onderschat een automaat niet bij de sprint!
ties en jaap moeten echt ene keer eens naast elkaar staan! hebben beide ongeveer de zelfde setup!
ik gok op jaap!
thnx :buig:

maar ik dacht dat mijn automaat 4 traps met overdrive was, maar na wat zoek werk blijkt het toch 3 traps met overdrive te zijn

Posted: Fri Sep 22, 2006 11:01 am
by Reley
dat betekend (volgens mij) dat hij langer kan dooracceleren in de versnellingen.
ik gok ook op Jaap.

Posted: Fri Sep 22, 2006 11:08 am
by jaap18
wat ik begrepen heb is dat overdrive gewoon de hoogste versnelling is. bij handbak is dus de 5e versnelling ook overdrive. dus als ik 4 traps met overdive zou hebben heb ik 5 versnellingen.

Posted: Fri Sep 22, 2006 2:41 pm
by AKA-47
overdrive is wat anders, hebben ze een keer uitgelegd bij a car is born ofzo, dat is dat hij als je OD aanzet, dat hij ineens een stuk meer vermogen doorgeeft en als het ware dus een soort powerstoot extra krijgt...


at stevves; dat leer gaat niet weg nee :-D

Posted: Sat Sep 23, 2006 3:45 pm
by tieske turbo
ik gok op mezelf motherfuckers! wat blaast Jaap? 12 psi toch (althans Piet toen) en ik 15,5... en ik heb een ecec boost controller en geen handmatig ding, ben blij dat ik daar vanaf ben! 2,5 inch uitlaat van voor tot achter, Jaap ook? brandstofdruk ook geregeld zodat ik niet arm ga lopen... Jaap ook? en gelukkig geen hot air intake bij mij maar weet dus weredom niet wat Jaap heeft...

een automaat kan wel makkelijker sprinten dat wel...

maar nog 1 ding: een automaat is bij mijn weten zwaarder dan een handbak toch?

op dit moment tegen mekaar sprinten zou ik niet weten want die bak en koppeling zitten er nog nie in en onder...

Posted: Sat Sep 23, 2006 6:13 pm
by The Bull
een overdrive is een versnelling waarbij een auto zijn topsnelheid behaalt ( de hoogste versnelling) Dit heet alleen overdrive als in de voorgaande versnelling ook de topsnelheid behaalt wordt. Een overdrive is dus niks anders dan een manier om het toerental omlaag te krijgen en dus minder verbruik!

Ik denk eigenlijk ook dat een handbak sneller is.... maar dat heeft ook veel te maken omdat je bij een handbak het gas loslaat en daarmee dus het opnieuw opspoolen mooi meekrijgt...


GRZ JORDY

Posted: Sun Sep 24, 2006 12:07 pm
by jaap18
ik denk dat er maar 1 manier is om erachter te komen :-D denk wel dat tieske sneller is. maar ik wil het best proberen.
een overdrive is een versnelling waarbij een auto zijn topsnelheid behaalt ( de hoogste versnelling) Dit heet alleen overdrive als in de voorgaande versnelling ook de topsnelheid behaalt wordt. Een overdrive is dus niks anders dan een manier om het toerental omlaag te krijgen en dus minder verbruik!
ja zoiets had ik ook begrepen, maar ik mijn boekje van de MX6 staat dat jou 5e versnelling ook OD is. en ik heb ff geteld en ik heb dus 4 versnellingen met OD dus eigenlijk ook 5, maar dat maakt voor acceleratie niet uit. je gebruikt met handbak ook de 5e versnelling niet met sprinten neem ik aan.

Posted: Sun Sep 24, 2006 12:09 pm
by AKA-47
nu weer genoeg over versnellingsbakken en overdrive gepraat? :offtopic:

Posted: Sun Sep 24, 2006 9:57 pm
by tieske turbo
sorry dat we je topic bevuild hebben! :mecker:

maar nof ff 1x offtopic: wat zijn de mods aan jouw mx dan Jaap?

Posted: Mon Sep 25, 2006 9:55 am
by jaap18
:offtopic: volgens mij alleen de boostcontroller en gechipt en er liggen dan kleine wieltjes op zodat ie sneller op toeren is. maar word gewoon tijd voor een meeting dan zullen we ff kijken wat sneller is.

Posted: Mon Sep 25, 2006 9:58 am
by Casejunkie
wacht 2 maandjes dan moet me wagon turbo wel klaar zijn.