Page 7 of 7

Posted: Mon Jan 08, 2007 5:45 pm
by karate
alleen motorisch,

heb de laatste tijd veel tijd besteed aan het goed laten lopen van het blok.
Voor de kerst de slang van het blok naar de radiateur vervangen. Daarvoor de waterpomp, die was helaas lek. (was zo dom om die niet gelijk met de distributie riem en spoelen mee te nemen)
heb een tijdje last gehad van een storing in de automaat bak. (is al de tweede)

Na het vervangen van de waterpomp bleef ik koelvloeistof missen, heb 'm na laten lopen bij de mazda dealer, omdat ik met alle regen er niet achterkwam waar het naartoe verdween.
Geen lekken gevonden en gelukkig ook geen lekke koppakking.
alle vloeistoffen weer bijgevult, en levels blijven nu goed.

Nieuwjaarsdag op weg naar huis bleef de automaat in storing schieten.
elke keer als ik mijn gaspendaal losliet schoot de bak in storing.
Onderweg even bij mijn neef gestopt, was monteur van opleiding en in dienst.
hebben de gashendel schoongemaakt en ingespoten met witte vaseline, probleem lijkt nu verholpen te zijn.
op 2jan07 echter liep hij erg rot, alsof ie af en toe een paar slagen miste.
heb die dag erop de bouchies vervangen en de originele bouchie kabels er weer opgezet, passen beter dan die ik vervangen had. gelijk even de contactpuntjes opgeschuurd en de rotor vervangen.

Nu loopt hij weer als een zonnetje.
Wel staat er nog een vervanging van de olie op de planning, denk dat het oliefilter niet goed meer werkt. Maar dan moet ik eerste even een plekkie zien te vinden om dat te doen. Hiervoor op de stoep vind oom agent niet goed. Kreeg vorige keer al een waarschuwing dat het niet mocht.

Dus verdere mods hebben nog niet plaatsgevonden.
Vond dit iets belangrijker.

Roy, kan jij een pm sturen met je gegevens, ik heb nog steeds het instructie boekje van de RX-7 voor je, die ben ik vergeten te geven op de meeting.

Gr. Arno.

Posted: Wed Mar 07, 2007 9:00 am
by karate
Gisteren even de voorremmen vervangen.
Schijven en klauwen kwamen van AKA af.

's middags met sweetlake bezig geweest, maar kwamen nog het e.e.a. te kort om de remmen goed te ontluchten.

's avonds met een maat de remmen goed ontlucht en nu stopt ie weer zoals het hoort, maar niet nadat ik me voor bumper een tikkie tegen een stenen muurtje heb laten geven. GVD.

Schade valt wel mee, maar was toch even des duivels vannacht.
Geeft me wel mooi de kans om de sleuf voor de kentekenplaat te verbreden. Zodat normale nederlandse platen er ook mooi in passen.

Hopelijk is ie voor de meeting ook gespoten.

Posted: Thu Mar 15, 2007 6:50 am
by karate
Vandaag (gisteren) even een paar mistlamen opgehaald bij mijn neef.
Morgen even een belletje plegen voor een leren achterbank. (indien niet te duur)
Vrijdag kijken voor een nieuwe radio en antenne.
Zaterdag de 626 naar de spuiter! :party: :dutch: :-D

Eindelijk!!

Posted: Thu Mar 15, 2007 1:36 pm
by richardK
Kijk das mooi nieuws. Welke kleur gaat het worden? Of krijgen we over een maand in limburg pas de primeur ;)

Posted: Tue Mar 20, 2007 6:51 pm
by karate
richardK wrote:Kijk das mooi nieuws. Welke kleur gaat het worden? Of krijgen we over een maand in limburg pas de primeur ;)
Wordt in ieder geval een two-tone. :-D

Posted: Wed Mar 28, 2007 9:01 am
by karate
Zondag de wagen weer opgehaald!

:D :D :party: :party: :party: :D :D

Is rood met silver geworden.

In vraag van de week aan Sweetlake als ik op bezoek ben om een paar foto's te uploaden.

Posted: Wed Mar 28, 2007 9:30 am
by Reley
woei, ben benieuwd!

Posted: Fri Mar 30, 2007 10:55 pm
by karate
PaulK626modifyer wrote:ben benieuwd.

Ben je zelf tevreden over het eindresultaat?
Ben heel erg tevreden!

Morgen beginnen aan de audio.
Kabels trekken en een begin maken met de lay-out.
Vanmiddag nog even kofferbak bekleding gehaald van de sloop in De Lier.
Die kan ik mooi als mal gebruiken voor de audio bekisting.