Page 3 of 4

Re: L's Xerxes

Posted: Wed May 01, 2013 10:21 pm
by SS80
Thnx!
Hij rijd ook beter nu, al voel je nog altijd (te) duidelijk het gewicht van de wagen in de bochten..

Re: L's Xerxes

Posted: Thu May 02, 2013 11:29 am
by Arie
Soms is dat gewicht wel handig..... Het bevat ook veiligheidsconstructies. :bs:

Re: L's Xerxes

Posted: Thu May 02, 2013 8:52 pm
by SS80
Dat is waar! Ik voel me een stuk veiliger in de 626 dan in de MK1 Alto ;)

Re: L's Xerxes

Posted: Wed May 08, 2013 8:19 pm
by marcel
Ai je nek maat, is die steun nou wel zo'n goed idee.
Verder blijft het tof en verbazend hoe jij naar auto's kijkt.

Kijk met interesse mee.

Re: L's Xerxes

Posted: Thu May 09, 2013 4:56 pm
by SS80
Thnx, ja die nek idd, maar de hoofdsteunen zijn nog steeds verstelbaar alleen minder hoog.

Vandaag nog even de mistlampen uit de voorbumper verwijderd, incl. de bijbehorende kabelboom etc. Scheelt weer wat gewicht, beter nog, het scheelt gewicht wat voor de voorwielen lag!
Nu alleen nog de orginele afdekkapjes zien te vinden, want zo is het geen gezicht.

Re: L's Xerxes

Posted: Mon Aug 05, 2013 1:34 pm
by SS80
Het is even geleden dat ik een update geplaatst heb, mede omdat ik met de Alto in Noorwegen op vakantie was..

Image

Maar nu ben ik terug en heb ik ook weer het 1 en ander aan de 626 gedaan:
Ik heb kapjes gevonden op de sloop voor de gaten in de bumper waar de mistlampen zaten, ziet r een stuk netter uit.
Op die sloop heb ik ook het muntenvakje gevonden, die mistte in mijn dashboard, en een nep-knop voor in de plaats van de mistlampschakelaar.
De plastic paravan en ruitenwissers heb ik opnieuw zwart gespoten, ze waren verkleurd of licht roestig.
Ook heb ik de olie, oliefilter, brandstoffilter en bougies gewisseld. De luchtfilter was niet nodig want hier heeft de vorige eigenaar al een K&N vervangingsfilter in gezet!

Verder ging de uitlaat herrie maken, bleek de middenpijp doorgeroest te zijn. Deze vervangen:
Image
Image

En toch ook de voorste schokdempers. Je voelde nu, zoals Marcel al voorspelde, de voorkant deinen en dat stoorde me.
Image

Owja, de V6 lekte olie in de bougiegaten, dus ik heb bij de Mazda dealer originele kleppendekselpakkingen gekocht. De voorste heb ik al gedaan, hier kon ik makkelijk bij. De achterste moet ik nog doen maar aangezien dan het inlaatspruitstuk er af moet wacht ik daar mee tot ik de thermo spacers van Jeroentje heb gekocht. Dan kan alles in 1 keer.

Re: L's Xerxes

Posted: Mon Aug 05, 2013 6:14 pm
by marcel
Betere landen om naar toe te gaan, de wereld ziet er daar prachtig uit.
Wel even kicke dat je dat met de Alto doet is een beste reis op die manier, maar ja dan beleef je ook wat.
Alto ziet er ook best goed uit op de foto.

Je bent behoorlijk bezig geweest verder met de Mazda en rondom schokbrekers gedaan, beter...
Zal een wereld van verschil zo ondertussen zijn met hoe je haar hebt gekocht.
Ook het aangezicht knapt mooi op zo met wederom zwarte paravan en ruitenwissers. Kan ik mij ook kapot aan ergeren als dit er niet uit ziet of erger vanachter het stuur als je roest op de ruitenwisser pootje ziet zitten. :mecker:

Mazda krijgt steeds meer Zoomzoom bij jouw, goed bezig. :D :wink:

Re: L's Xerxes

Posted: Thu Aug 08, 2013 9:51 pm
by mad man
Weer lekker bezig geweest :wink:

Re: L's Xerxes

Posted: Fri Sep 06, 2013 11:58 am
by SS80
Afgelopen weekend heb ik de 626 verkocht aan m'n broertje.

In de week daarvoor heb ik nog de kleppendekselpakking van de achterste bank vervangen, halve dag mee bezig geweest maar het is gelukt!

Uiteraard heb ik m'n broertje over dit forum verteld dus wellicht zien jullie de auto nog terug!

Het is me erg goed bevallen om in zo'n 626 te rijden, dus misschien koop ik er in de toekomst wel weer 1!
Maar voorlopig heb ik het even te druk met m'n Suzuki's

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Jan 28, 2014 10:18 pm
by ronni.v.
SS80 wrote:Afgelopen weekend heb ik de 626 verkocht aan m'n broertje.

In de week daarvoor heb ik nog de kleppendekselpakking van de achterste bank vervangen, halve dag mee bezig geweest maar het is gelukt!

Uiteraard heb ik m'n broertje over dit forum verteld dus wellicht zien jullie de auto nog terug!

Het is me erg goed bevallen om in zo'n 626 te rijden, dus misschien koop ik er in de toekomst wel weer 1!
Maar voorlopig heb ik het even te druk met m'n Suzuki's
Foto's van dit project?
heb je de inlaat pakkingen ook vernieuwd ?
Moet eerdaags bij mn xedos de klepdeksel pakkingen gaan vervangen(2.0 v6 )

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Aug 05, 2014 10:43 am
by SS80
Deze Xerxes heeft m'n broertje afgelopen zondag kort gereden op de A58 in de Vlaketunnel bij Kruiningen.

Hij was de middelste van een kop-staart botsing dus de Xerxes is nu total...

Image
Image
Image

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Aug 05, 2014 8:23 pm
by M&M
f*ck zeg!! Hij was zo mooi..
Is hij nog te maken? onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

Groetjes M&M

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Aug 05, 2014 10:39 pm
by SS80
Neen, de neus is te ver heen. Kijk maar op de foto naar de voorspatborden, als die zo krom staan moet het frame er onder ook zo krom zijn.

Re: L's Xerxes

Posted: Wed Aug 06, 2014 6:43 pm
by M&M
ja dat zag ik, maar ik denk dat de klap op het bovengedeelte is geweest, vandaar dat de schermen wat bol staan.
persoonlijk denk ik dat er meer schade zit in de bovenste dwarsbalk (waar de motorkapslot in zit) en de achterkant...

Maargoed succes en hopelijk komt het allemaal weer goed!

Groetjes M&M

Re: L's Xerxes

Posted: Thu Aug 07, 2014 10:01 am
by SS80
Het word verzekeringswerk, de auto is afgeschreven en zal op de locale sloop terecht komen.
Als ik weet welk sloop bedrijf het is geworden zal ik het hier posten zodat jullie daar onderdelen kunnen scoren. Er zit nog wel wat leuk Xerxes spul aan natuurlijk ;)