Homokineet
hallo, zal me eerst ff voorstellen, ik ben johnny rij nu 1 jaar in een mazda, voorheen die van me ouders, maar omdat ik hem zo afgeragd hebt, nu van mij , het is een mazda uit 95, ge model. met 180.000 op de teller nu, bij aanschaf was dit nog maar 50.000 ofzo.
naja nadat ik de auto overhandigd had gekregen, wou ik hem maar weer snel van de hand doen. je bent jong en je wilt wat, zullen we maar zeggen. maar economisch zit het nu niet echt mee, dus ga ik de 626sje maar weer ff opknappen. , dat begint, bij het vervangen van die HOMOParts, toepasselijke naam zullen we maar zeggen. en bij schijfremmen, alle filters, olie, en velgen. de velgen heb ik vandaag opgehaald. de schijf zitten in bestelling, en de homokineet heb ik liggen.
nu is de bedoeling dat deze we zaterdag onderkomt, ben zelf handig en met veel lezen, ben ik van mening dat ik eruit kom.
nu toch aantal vragen, als ik op plaatjes van kineten kijkt, lijkt mijne er niet echt op. ik heb namelijk nog een ring, met tandjes erom. hoort dit zo?
verder zit er in de doos vet en een borgring in, die ik niet kan plaatsen. de vet is voor de lager maar die ring? ik denk ik vraag het maar ff, maar als er geen antwoord komt, zie ik het zelf wel tegemoet, bij het demonteren van de andere kineet.
zo dat was voorlopig al me vragen, ik zal er vast wel meer hebben, die ik met jullie toestemming graag plaats.
mvg johnny
naja nadat ik de auto overhandigd had gekregen, wou ik hem maar weer snel van de hand doen. je bent jong en je wilt wat, zullen we maar zeggen. maar economisch zit het nu niet echt mee, dus ga ik de 626sje maar weer ff opknappen. , dat begint, bij het vervangen van die HOMOParts, toepasselijke naam zullen we maar zeggen. en bij schijfremmen, alle filters, olie, en velgen. de velgen heb ik vandaag opgehaald. de schijf zitten in bestelling, en de homokineet heb ik liggen.
nu is de bedoeling dat deze we zaterdag onderkomt, ben zelf handig en met veel lezen, ben ik van mening dat ik eruit kom.
nu toch aantal vragen, als ik op plaatjes van kineten kijkt, lijkt mijne er niet echt op. ik heb namelijk nog een ring, met tandjes erom. hoort dit zo?
verder zit er in de doos vet en een borgring in, die ik niet kan plaatsen. de vet is voor de lager maar die ring? ik denk ik vraag het maar ff, maar als er geen antwoord komt, zie ik het zelf wel tegemoet, bij het demonteren van de andere kineet.
zo dat was voorlopig al me vragen, ik zal er vast wel meer hebben, die ik met jullie toestemming graag plaats.
mvg johnny
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
hallo
is het de homokineet aan de bak of die bij het steunlager of die bij de wielen??
ik gok die aan de wielkant.
die homokineet kan je eraf trekken. je trekt die rubber hoes eraf. maakt die kineet goed schoon. als ik het me goed herinner kan je dan in de kineet met een borgveer tangetej de borgveer openknijpen en de homokineet van de aandrijf as af tikken. soms kan je er niet bij met een tang en kan je de kineet er zo aftikken. dit kan je zien aan je nieuwe borg veertje. als dit er een is met gaatjes aant eind moet je die met een tangetje doen. als het gewoon een rond ringetje is kan je de kineet er zo afslaan.
dat vet moet je in de nieuwe hoes doen die je erom heen doet. dat is dus voor je kineet en niet voor je lager!
suxes ermee
is het de homokineet aan de bak of die bij het steunlager of die bij de wielen??
ik gok die aan de wielkant.
die homokineet kan je eraf trekken. je trekt die rubber hoes eraf. maakt die kineet goed schoon. als ik het me goed herinner kan je dan in de kineet met een borgveer tangetej de borgveer openknijpen en de homokineet van de aandrijf as af tikken. soms kan je er niet bij met een tang en kan je de kineet er zo aftikken. dit kan je zien aan je nieuwe borg veertje. als dit er een is met gaatjes aant eind moet je die met een tangetje doen. als het gewoon een rond ringetje is kan je de kineet er zo afslaan.
dat vet moet je in de nieuwe hoes doen die je erom heen doet. dat is dus voor je kineet en niet voor je lager!
suxes ermee
mat zwart roeleerd de pan uit!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
pfffff, na dag sleutelen, zitten de nieuwe velgen eronder, en 1 nieuwe kineet, en moet zeggen HET WAS HET WAARD, geen gekletter meer, eindelijk rechte velgen, dus geen getrek, nou net dus ff goed lang gereden, en was zeer tevree, morgen weer alles nalopen, en verder gaan met het volgende punt op de lijst.
trouwens, heb de as erin laten zitten, maaaaaaaaaar godverdome wat een tering kk, *censuur* werk om de borgring goed te zetten. mjah 1 kant is gebeurd, de andere lijkt nu goed te zijn, maar wordt voor zekerheid toch vervangen. verder 2x nieuwe schijven, blokken. alle filters,olie vervangen voor verse. nieuwe einddemper/openluchtfilter. en hijs weer goed voor 10 jaar .
trouwens, heb de as erin laten zitten, maaaaaaaaaar godverdome wat een tering kk, *censuur* werk om de borgring goed te zetten. mjah 1 kant is gebeurd, de andere lijkt nu goed te zijn, maar wordt voor zekerheid toch vervangen. verder 2x nieuwe schijven, blokken. alle filters,olie vervangen voor verse. nieuwe einddemper/openluchtfilter. en hijs weer goed voor 10 jaar .
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
kzal morgen bij vervangen van remblokken/schijven ff aand8 besteden aan die dingen. mocht het aan dat liggen gaan ze er alle 4 uit, en komen er nieuwe voor terug. trouwens, met boutjes enzo heb ik niet echt veel problemen gehad, alles ging er met wd40 wel los, en dat voor een auto uit 95. alleen de centrale moer die (mid op je velg) kreeg ik er onmogelijk uit, waardoor ik hem gebr8 heb naar een garage, en na 1 opzet stuk voor de momentsleutel in 2 te hebben gebroken, ging hij los ze zien me al aankomen voor de andere bout
hmm, vandaag ff krik onder auto, om wielen los te gooien, was ik me wielslot/slotbout, of hoe je het wilt noemen kwijt, dus was al zenuwachtig. ff overal gebeld, nergens konden ze me helpen, anwb erbij gehaald, naja die kon ook nix voor me betekenen. toen ff alle velgen zaken geweest, konden ook nix voor me doen, of wouden nix voor me doen. njah, toen was ik al zeer wanhopig.... wat nu?, nja toen naar gamma geweest, goedkope dopsleutel gehaald, maatje kleiner als die van dat speciale moer, en met hamer erop geslagen en toen ging hij los, pfffffff opluchting. nja toen kon het werk beginnen, ff die stangetjes kijken, en jah hoor daar kwam het geluid vandaan, dus ff 4 gahaald, en aan de gang, nja eerste ging makkelijk, ook meteen nieuwe schijf, en klauw geverfd. dat was 1, bij de volgende draaide hij door , naja, nieuwe schijf erop, en klauw geverf, velg erop en zo gelaten, voor vandaag ff geen zin meer , maar beetje bij beetje komt de 626 er weer netjes en mooi uit te zien. van de weekend al die dingen vervangen, en klauwen afmaken, daarna voorbumper/scherm/motorkap schuren en bij spuiter afzetten.
trouwens, de kleppendeksel, wil ik ff polijsten/spuiten ofzo, maar als ik hem eraf haal, heb ik dan nieuwe pakking nodig?
trouwens, de kleppendeksel, wil ik ff polijsten/spuiten ofzo, maar als ik hem eraf haal, heb ik dan nieuwe pakking nodig?
Je bent goed bezig!!!
Post een keer een paar foto's ben ik wel benieuwd naar!!
Met wat voor verf hebbie dat gedaan, tog wel hittebestendig he??
en nog met blanke lak eroverheen gegaan ??
check deze link voor mijn remklauwproject!!
http://626forum.de/viewtopic.php?t=1746
Succes
Post een keer een paar foto's ben ik wel benieuwd naar!!
Met wat voor verf hebbie dat gedaan, tog wel hittebestendig he??
en nog met blanke lak eroverheen gegaan ??
check deze link voor mijn remklauwproject!!
http://626forum.de/viewtopic.php?t=1746
Succes
zal ik doen, kijken of ik hem zaterdag ff in de wax gooi, hij moet wel schoon op de foto, en tjah zodra je bezig bent, blijf je bezig. als verf heb ik hamerite gebruikt, kleur rood, omdat me auto rood is. maar is ook te verkrijgen in metallic kleuren. dit blijft zker goed, omdat je klaauwen amper warm worden... vriend van me rijd er nu al 1 jaar mee, en ziet er nog nieuw uit...