Paar vraagjes :-)
- Philip
- Ervaren Racer
- Posts:914
- Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:almelo
ik heb hetzelfde probleem. wil mijn motor beetje oppoetsen zit nu allemaal gorigheid op. heb zo alleen geen idee welk middeltje ik het beste kan gebruiken wil het zootje wel weer s zien glimmen. is al zo lang geleden haha. ook heb ik zon custom klep gezien, vond ik ook wel stoer, weet zo niet meer welk topic dat was.
en over die openlucht filter, niet doen. de kans dat je de electronica overhoop gooit is erg groot. met de kans dat je meer benzine verbruikt of pks verliest of gewoon je motor verneukt. tenminste bij mijn glx.
en over die openlucht filter, niet doen. de kans dat je de electronica overhoop gooit is erg groot. met de kans dat je meer benzine verbruikt of pks verliest of gewoon je motor verneukt. tenminste bij mijn glx.
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
- Radinov
- Mazda 626 Lord
- Posts:3282
- Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Rotterdam / Ossendrecht
- Contact:
Ik had mijn kleppendeksel e.d. gewoon schoongemaakt met terpentine en een doekPhilip wrote:ik heb hetzelfde probleem. wil mijn motor beetje oppoetsen zit nu allemaal gorigheid op. heb zo alleen geen idee welk middeltje ik het beste kan gebruiken wil het zootje wel weer s zien glimmen. is al zo lang geleden haha. ook heb ik zon custom klep gezien, vond ik ook wel stoer, weet zo niet meer welk topic dat was.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
dan hebben jullie nog wat te leren alle GE's zijn injectiemotoren..Radinov wrote:ow LOL ik zie nou dat dit int GE forum staat
daan weet ik t niet zeker geen verstand van die GE's heb je een carburateur of injectiemotor?
en, injectie past zich in zekere mate wel aan aan open filter hoor..
mijn 323 1.5i 16v uit '96 is best blij met zijn K&N vervangingsfilter met CAI/ram-air inlaat..
maar 't is idd zo dat je niet onder de kap wilt aanzuigen, en daarom ben ik ook voor een vervangingsfilter en een nieuw inlaattraject vóór het huis ben gegaan, en niet voor zo'n open kegel die warme lucht van onder de kap opzuigt.. computer of niet, warme lucht vind je motor niet leuk
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Over motor schoonmaken gesproken, paar tips; ik geloof dat er een of andere motorcleaner spuitbus in de handel is, verder kun je met DRAAIENDE motor de hoge drukspuit erop zetten, maar wel VOORZICHTIG. Niet spuiten op ontsteking (waar de bougiekabels naar toelopen) en niet op de elektra (alles in de buurt van de accu), verder zit er aan de achterkant (onder het raam, achterin de motorruimte), een soort schuimspul/isolatie plaat wat je ook niet vol moet raken met je hogedrukspuit want dan spuit je nem aan flarden + water in je kachel, ook onder de motorkap zit dat schuimspul wat je dus niet moet raken. Met beleid dus en met draaiende motor moet het wel kunnen.
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
remmenreiniger tast rubber aan??
lijkt mij niet!
wat gebeurd er dan met de stofhoes om je remzuiger en de stofhoezen om de geleide pennen van je zwevde remzadel en het rubber van je remslang niet te vergeten??
lijkt mij niet dat remmenreiniger je remmen sloopt! remmenreiniger roels!!! kun je van alles mee!!
lijkt mij niet!
wat gebeurd er dan met de stofhoes om je remzuiger en de stofhoezen om de geleide pennen van je zwevde remzadel en het rubber van je remslang niet te vergeten??
lijkt mij niet dat remmenreiniger je remmen sloopt! remmenreiniger roels!!! kun je van alles mee!!
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Je hebt speciale motorreiniger in een spuitbus.
Kort stukje rijden, beetje af laten koelen (met hand testen, kun je je hand overal ophouden, dan is het de juiste temp.)
Daarna spul opspuiten en 10 min in laten trekken.
Afspoelen met water en klaar.
Je kan ook met een stoomreiniger aan de gang, werkt goed op kleine hoekjes, maar niet op olie en vet.
Kort stukje rijden, beetje af laten koelen (met hand testen, kun je je hand overal ophouden, dan is het de juiste temp.)
Daarna spul opspuiten en 10 min in laten trekken.
Afspoelen met water en klaar.
Je kan ook met een stoomreiniger aan de gang, werkt goed op kleine hoekjes, maar niet op olie en vet.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Thx, zondag ff poetsen dan :-)
ander vraagje dan, over de openlucht filter
Nu zit er natuurlijk die platte buis vanaf de grille naar die andere "filter" (als dat ook een filter is, lol) kan ik die niet laten zitten zodat die verse lucht aanvoert naar de openluchtfilter? ik zal hem dan wel op een 1 of andere manier moeten vastmaken.
ander vraagje dan, over de openlucht filter
Nu zit er natuurlijk die platte buis vanaf de grille naar die andere "filter" (als dat ook een filter is, lol) kan ik die niet laten zitten zodat die verse lucht aanvoert naar de openluchtfilter? ik zal hem dan wel op een 1 of andere manier moeten vastmaken.
heb me antwoord al gevonden stond al in een andere topic die ik nog niet gelezen had *oopz*
Kan ik die bak trouwens gewoon open maken om te kijken in wat voor staat de originele filter is?PaulK626modifyer wrote:Nog even als extra informatie. De filter is bij mij gewoon aangesloten op de originele filterbuis waar het originele filterpaneel op aangesloten zat. Direct erop, dus niet verder verlend met meerdere buizen.
Ik heb me laten vertellen dat hoe dinger de filter bij de motor aangesloten zit, hoe beter eht geluid dat je eruit krijgt.
Hier een foto. Dan weet je hoe het er bij mij uitziet. hopelijk heb je hier wat aan
Mzl Paul
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Dat luchtfilterhuis kun je openmaken, 2 klemmen eraf en dan die grote slangeklem losdraaien met een (kruiskop)schroevedraaier. Luchtfilter filtert de lucht en dit is belangrijk. Een oud luchtfilter doet zijn werk niet goed meer en kan stof ed mee aanzuigen in de motor. Zand en stof in de motor is niet goed, geeft overmatige slijtage en injectieproblemen (denk ik, maar ik heb meer ervaring met carbs. Het beste is zoals al eerder opgemerkt om alles origineel te laten, dan blijft tie het beste rijden. Als je wilt opvoeren ben je er niet alleen met een luchtfilter. Dan moet je nog veel meer dingen wijzigen, uitlaat, brandstoftoevoer, chip etc, maar daar weten andere gasten veel meer van. ALs je dat luchtfiterhuis open hebt, kun je gelijk met de stofzuiger dat schoonmaken. Als je filter vies is, vervangen door een nieuwe.
Gister al ff bezig geweest maar het was zulk rotweer dat ik er geen zin meer in had, er zit behoorlijk wat aanslag op de kleppendeksel (zo heet dat toch?) maar gat er wel af, heb nu een soort WD-40 gebruikt en ik moet zeggen dat het daar ook goed mee gaat alleen de hardnekkige stukjes niet, dus volgende week ff remmenreiniger o.i.d. kopen dan weer lekker poetsen,
Ik zag btw dat ik rechts boven de accu, waar al het water van je ruit enzv heen gaat, dat daar in dat soort "gootje" roestvorming hoe behandel ik dat?
Ik zag btw dat ik rechts boven de accu, waar al het water van je ruit enzv heen gaat, dat daar in dat soort "gootje" roestvorming hoe behandel ik dat?