Blauwe lampen / neon
-
- Racer
- Posts:391
- Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:hengelo ov
er is mij ook ooit eens verteld dat soms twee turbo s beter is
omdat een turbo anders een te hoog toerental gaat draaien .
en hoe groter een turbo is hoe lager het toerental .
erg kleine turbo s van bv een personenauto draaien soms
tot wel 70.000 toeren is mij verteld .
vrachtwagens ongeveer 55.000 turbotoeren .
benno
omdat een turbo anders een te hoog toerental gaat draaien .
en hoe groter een turbo is hoe lager het toerental .
erg kleine turbo s van bv een personenauto draaien soms
tot wel 70.000 toeren is mij verteld .
vrachtwagens ongeveer 55.000 turbotoeren .
benno
- roy moti
- Mazda 626 Lord
- Posts:4254
- Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:HYBRIDE CITY
marcel een 12v kop kan veel hebben
op gas hoor alleen denk ik niet dat het
past op het onderblok je 2liter denk
namelijk dat de gaten voor het coolwater
niet het zelfde zijn ik weet niet of iemand
hier foto,s heeft van een 8klepper,12klepper
en een 16klepper
op gas hoor alleen denk ik niet dat het
past op het onderblok je 2liter denk
namelijk dat de gaten voor het coolwater
niet het zelfde zijn ik weet niet of iemand
hier foto,s heeft van een 8klepper,12klepper
en een 16klepper
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE
MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
onderblokken van onze 6en zijn allemaal gelijk meen ik. alleen de krukassen en drijfstangen zijn van de 1,8, de 2.0 en de 2.2 anders. in je zuiger zitten meestal uitsparingen voor de kleppen. ik heb gehoord dat een gewone 2.0i 8v wel 2 uitsparingen heeft voor een 12v kop. in dat geval zou het passen! opzich wel leuk om een 2.0 12v i te maken!! is er nog niet! je zou gewoon het inlaat spruitstuk van een 2.2 moeten pakken (hebbik nog wel voor je 2x zelfs)
leuk projectje!!
enne case met zijn big ass turbo ..... piet heeft helemaal gelijk! big ass turbo is een big ass turbo gat!! je kan er dan wel onwijs hoge drukken uit persen maar voordattie eindelijk eens op gang komt heb je bij je stoplicht sprint al lang verloren! vandaar dat men dus bij een big ass turbo een kleinass erbijs chroeven om het turbogat op te vangen!
niet altijd maar wat roepen!! eerst ff researchen voorsat je stoere praat spit!
leuk projectje!!
enne case met zijn big ass turbo ..... piet heeft helemaal gelijk! big ass turbo is een big ass turbo gat!! je kan er dan wel onwijs hoge drukken uit persen maar voordattie eindelijk eens op gang komt heb je bij je stoplicht sprint al lang verloren! vandaar dat men dus bij een big ass turbo een kleinass erbijs chroeven om het turbogat op te vangen!
niet altijd maar wat roepen!! eerst ff researchen voorsat je stoere praat spit!
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Zoals ik al zei, je hebt idd een eeeeeerg groot turbogat dan. Maar waarom zie je anders op de 1000+ pk wagen altijd maar 1 grote turbo en geen grote en een kleine turbo (bi-turbo opstelling)dak zonder bak wrote:onderblokken van onze 6en zijn allemaal gelijk meen ik. alleen de krukassen en drijfstangen zijn van de 1,8, de 2.0 en de 2.2 anders. in je zuiger zitten meestal uitsparingen voor de kleppen. ik heb gehoord dat een gewone 2.0i 8v wel 2 uitsparingen heeft voor een 12v kop. in dat geval zou het passen! opzich wel leuk om een 2.0 12v i te maken!! is er nog niet! je zou gewoon het inlaat spruitstuk van een 2.2 moeten pakken (hebbik nog wel voor je 2x zelfs)
leuk projectje!!
enne case met zijn big ass turbo ..... piet heeft helemaal gelijk! big ass turbo is een big ass turbo gat!! je kan er dan wel onwijs hoge drukken uit persen maar voordattie eindelijk eens op gang komt heb je bij je stoplicht sprint al lang verloren! vandaar dat men dus bij een big ass turbo een kleinass erbijs chroeven om het turbogat op te vangen!
niet altijd maar wat roepen!! eerst ff researchen voorsat je stoere praat spit!
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Ja idd,
Zal dan hier mijn heil gaan zoeken.
Ben vandaag druk doende geweest met mijn remschijven en remblokken, deze heb ik vervangen.
Morgen ga ik verder met het interieur, zondag pics!!!
In dit topic http://626forum.de/viewtopic.php?t=2280
Zal er niet meer komen, volgende week is mijn laatste week dat ik in Helmond werk.Barry Smits schreef:
Heb ze bij het Zuiden in Helmond gehaald, doen ook in autostyle spullen.
nutteloze info maar toch, mun zwager werkt daar...altijd fijn die familiekorting (zolang de baas het maar niet ziet dan he ) gisteren ff blue vision achtige lampies gehaald en dat ziet er ook stukken beter uit
Zal dan hier mijn heil gaan zoeken.
Ben vandaag druk doende geweest met mijn remschijven en remblokken, deze heb ik vervangen.
Morgen ga ik verder met het interieur, zondag pics!!!
In dit topic http://626forum.de/viewtopic.php?t=2280
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
OFFTOPIC waar ergens werk je/ ben je inmiddels weg?
NOGMAALS OFFTOPIC
big ass turbo gat is fokt op!!! en waarom die mannen met 1000 pk dat dan toch doen? omdat die blokken zoveel power hebben dat ze zelfs een sprint winnen zonder dat de turbo pas inkomt.... als ze 1000 pk hebben hoeveel denk je dan dat die turbo aan power maakt echt geen 800 op die turbo alleen hoor al was dat wel zo dan hebben ze ze zonder turbo nog altijd 200 pk over he en maken ze dus de meesten wel ff in (dus zonder turbo zitten er al een aantaal hobderden pk's in zoals bij een N/A)
NOGMAALS OFFTOPIC
big ass turbo gat is fokt op!!! en waarom die mannen met 1000 pk dat dan toch doen? omdat die blokken zoveel power hebben dat ze zelfs een sprint winnen zonder dat de turbo pas inkomt.... als ze 1000 pk hebben hoeveel denk je dan dat die turbo aan power maakt echt geen 800 op die turbo alleen hoor al was dat wel zo dan hebben ze ze zonder turbo nog altijd 200 pk over he en maken ze dus de meesten wel ff in (dus zonder turbo zitten er al een aantaal hobderden pk's in zoals bij een N/A)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Ik werk inmiddels in Almere sinds afgelopen maandag.
Wel grappig om te horen dat op heel veel merken een turbo zit van Mitsubishi.
a.s. vrijdag komt bij Top Gear een Bugatti met Mitsubishi turbo's erop.
Je kan niet oneindig grote turbo's erop zetten. Elke motor heeft een maximum aan drukvulling. Bovendien blaas je met een te grote turbo je "vlam" uit. Maw, je lucht/brandstof verhouding wordt verstoord, je injectors kunnen te weinig brandstof inspuiten tov de hoeveelheid lucht.
Wel grappig om te horen dat op heel veel merken een turbo zit van Mitsubishi.
a.s. vrijdag komt bij Top Gear een Bugatti met Mitsubishi turbo's erop.
Je kan niet oneindig grote turbo's erop zetten. Elke motor heeft een maximum aan drukvulling. Bovendien blaas je met een te grote turbo je "vlam" uit. Maw, je lucht/brandstof verhouding wordt verstoord, je injectors kunnen te weinig brandstof inspuiten tov de hoeveelheid lucht.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
dat zeker ja, een knoest van een turbo kan je wagen dus zelfs downtunen... maar als men een grotere turbo plaatst, zijn er al de nodige veranderingen gedaan wat betreft brandstof voorziening (als het goed is dan) maar ieder blok heeft dus zijn max ja. als je alles hebt aangepast aan om die knoest van een turbo fatsoenlijk zijn ding te laten doen kun je zelfs nog pech hebben.... als ie pas bij 4500 inkomt heb je nie veel toeren meer over om er ook daadwerkelijk iets mee te doen
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
werkt prima maar let wel op het wattage, als ie te hoog is dan kan je glas gaan vervormen... ik heb er zelf super whiteblue in gezet (volgens mij autostyle dingen) en dat ziet er netjes uit. is met dezelfde licht opbrengst maar een lager wattage (hebben ze me verteld althans)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz