Hallo,
Ik heb het volgende met mijn mazda 626.
Hij begon vorige iets minder goed op lpg te lopen.
Maar nu ook op benzine.
de eerste 400 meter nog redelijk goed maar daarna bij indrukken gaspedaal houdt de motor in.
ook op de autoweg, bij het gas geven blijft hij bv op 110 en duurt het een tijdje voordat hij acclerereert.
De bougies had ik in het verdacht dus die zijn vervangen.
Het zou bv ook de bougiekabels of doppen kunnen zijn, op het oog zien ze er nog goed uit.
De temperatuur loopt niet op en ook geen vreemde rook uit de uitlaat.
Of zou het de rotor in de verdelerkap kunnen zijn. de auto heeft 260000km gelopen.
Ik vermoed zelf iets met electriciteit omdat hij zowel op lpg als benzine bokkerend loopt.
Vriendelijke groeten Norbert.
slecht lopen
Re: slecht lopen
Vreemd!
Ik heb inderdaad ook wel eens met me auto gehad dat die een beetje begon te stotteren vooral met accelereren.
Probleem was dat 1 van de bougiekabels niet helemaal lekker was. Voor zekerheid alle 4 vervangen en het probleem was helemaal op gelost.
Ik heb inderdaad ook wel eens met me auto gehad dat die een beetje begon te stotteren vooral met accelereren.
Probleem was dat 1 van de bougiekabels niet helemaal lekker was. Voor zekerheid alle 4 vervangen en het probleem was helemaal op gelost.
Mazda 626 1.8 GE 1994-->>>>Torento R.I.P
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
Re: slecht lopen
Ps: Ik heb geen lpg!
Mazda 626 1.8 GE 1994-->>>>Torento R.I.P
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
-
- beginner
- Posts:20
- Joined:Thu Jun 12, 2008 11:57 am
- Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Re: slecht lopen
Einddemper rot kan ook. Dan gaat de staalwol voor de uitgang zitten en kan de druk dan niet kwijt.
626 1.8 GE bj 96
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: slecht lopen
ik zou eens kijken of je hydraulische klepstoters niet uitgesteld zijn..
bij mij GW die stelplaatjes heeft was de speling van de uitlaatkleppen binnen 90.000 km op gas helemaal weg!
compressie meten is het snelst, daarna kleppendeksel eraf en voelen of je de nokvolgers nog rond kunt draaien of dat ze vast zitten onder je nokkenas.. (in de gesloten stand, dus met de betreffende nokken omhoog)
zo ja dan blijven je kleppen openstaan en verbranden ze of is dat al gebeurd..
bij mij GW die stelplaatjes heeft was de speling van de uitlaatkleppen binnen 90.000 km op gas helemaal weg!
compressie meten is het snelst, daarna kleppendeksel eraf en voelen of je de nokvolgers nog rond kunt draaien of dat ze vast zitten onder je nokkenas.. (in de gesloten stand, dus met de betreffende nokken omhoog)
zo ja dan blijven je kleppen openstaan en verbranden ze of is dat al gebeurd..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.