luchtmassameter

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Hans
luchtmassameter

Post by Hans » Sun Oct 16, 2005 9:29 am

Hallo,

Heb een mazda 626 LX 1.8i 16v hatchback (is het wel zo'n beetje geloof ik). Rijd op lpg. Auto wordt onderhouden bij vakgarage, maar wordt wel een beetje duur nu.
De luchtmassameter blijkt defect en een nieuwe zou zo'n 500,- plus montage kosten. Heeft er iemand een idee waar ik goedkoop een gebruikte kan krijgen en goedkoop inbouw?

Zelfde verhaal voor distributieriem. Moet vervangen worden (600,-). Weet er iemand een goedkoop alternatief? :?

Alvast bedankt! :lol:
Hans

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Sun Oct 16, 2005 9:41 am

Luchtmassa meter: Vaak op de sloop. (zal niet heel duur zijn daar denk ik)

Distributieriem: Zoek een "mannetje" (beun de beunhaas dus)

Welkom trouwens op dit mooie forum :dekker:
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Oct 16, 2005 10:47 am

als je uit de buurt van uden komt kennik wel een cheapass beunhaas!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts:1684
Joined:Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Drachten
Contact:

Post by ozgrr » Sun Oct 16, 2005 11:17 am

distributie riem vervangen zo veel :shock:

:? ik heb t ook een keer late doen zelf zo,n ding gehaald en gevraagd aan n garage voor hoeveel ze t r op wille zette ,, was mischien iets van 80 euro kwijt ofzo
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans

bedankt

Post by Hans » Sun Oct 16, 2005 12:15 pm

Bedankt voor deze eerste reacties al. Da's snel! En bedankt voor het welkom.

80,- euro. Dat scheelt wel effe! :lol:

Weet iemand dan in het oosten van het land een mazda cheapass voor vervangen distributieriem?

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Sun Oct 16, 2005 12:28 pm

Bak de forum-beunhaas :P Moet je alleen wel ff tripje naar zeeland (NB) maken

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Re: luchtmassameter

Post by Mike 626 GE » Sun Oct 16, 2005 7:32 pm

Hans wrote:Hallo,

Heb een mazda 626 LX 1.8i 16v hatchback (is het wel zo'n beetje geloof ik). Rijd op lpg. Auto wordt onderhouden bij vakgarage, maar wordt wel een beetje duur nu.
De luchtmassameter blijkt defect en een nieuwe zou zo'n 500,- plus montage kosten. Heeft er iemand een idee waar ik goedkoop een gebruikte kan krijgen en goedkoop inbouw?

Zelfde verhaal voor distributieriem. Moet vervangen worden (600,-). Weet er iemand een goedkoop alternatief? :?

Alvast bedankt! :lol:
Hans
Die D-snaar vervangen doe ik wel voor de helft, moet je wel ff naar almere komen een dagje. :-D
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Oct 16, 2005 7:33 pm

ozgrr wrote:distributie riem vervangen zo veel :shock:

:? ik heb t ook een keer late doen zelf zo,n ding gehaald en gevraagd aan n garage voor hoeveel ze t r op wille zette ,, was mischien iets van 80 euro kwijt ofzo
Dat zal dan de V-snaar of multieriem zijn geweest :dekker:
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Oct 16, 2005 7:36 pm

mwah 80e kan best hoor!!! stelt bij een gd geen zak voor!! motorsteun enzo hoeft er allemaal niet af! v snaren enzo deraf, krukaspoelie deraf, deksels eraf en hoppa stiek wisselen. ff tsjekke of de spanrol nog goed is! ee goede rol vervangen is onzin want het zijn suuuuperdure dinge die rollen!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Oct 16, 2005 7:47 pm

dak zonder bak wrote:mwah 80e kan best hoor!!! stelt bij een gd geen zak voor!! motorsteun enzo hoeft er allemaal niet af! v snaren enzo deraf, krukaspoelie deraf, deksels eraf en hoppa stiek wisselen. ff tsjekke of de spanrol nog goed is! ee goede rol vervangen is onzin want het zijn suuuuperdure dinge die rollen!
Is bij de GE wel anders, koste die stiek alleen al iets van E 80,=.
GD heb ik geen verstand van......
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Oct 16, 2005 9:40 pm

ja das bij de gd ook! maar als je goed leest staat er ook dat ozgr de stiek al had!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Mazdarati
Ervaren Racer
Posts:841
Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
Contact:

Post by Mazdarati » Mon Oct 17, 2005 7:42 am

Loop tegen hetzelfde probleem aan.
Distributieriem moet weer vervangen worden.
Zit alweer over de 100.000 km.
Eerst nagevraagd, zou me 400,- euries kosten.
Was al aan het sparen, maar jullie geven me weer hoop dat het goedkoper kan :buig:
Image
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)

viewtopic.php?f=21&t=3534

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon Oct 17, 2005 8:58 am

Wat een bedragen man, probeer eens bij de Mazda dealer, moet toch goedkoper kunnen.
Alhoewel, bedenk me nu ineens. Mijn vriendin heeft haar D-riem laten vervangen bij een vakgarage.
€250, voor een Daihatsu Cuore 1.0 12v 3 cilinder. (SOHC)
Het zijn de uren die je betaald, de riem kost in verhouding niks.
Daarbij komt dat je een DOHC hebt.
€400 vind ik dan een redelijke prijs, niet 600

Luchtmassameter, probeer eens http://www.deijne.nl
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Mon Oct 17, 2005 9:07 am

riempie zelf kost 40 eurie..
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon Oct 17, 2005 9:22 am

riempie zelf kost 40 eurie..
Dat betekend dus €560 aan manuren.
Vakgarage rekent €53.55 per uur (incl BTW), dus zijn ze 10½ uur bezig. Euuuuuuuh right.
Ik vind dat ze er max 4 uur over mogen doen.
Voor die Cuore van mijn vriendin zijn ze 2½ uur bezig geweest.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Post Reply