luchtmassameter
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
OK, met spanner en dan ook nog de btw erbij.
Kosten onderdelen: 40+80=120 --> 120x1.19=€142.8
Uren: 600-142.8=457.20 --> 8½ uur
Nog steeds te veel.
Kosten onderdelen: 40+80=120 --> 120x1.19=€142.8
Uren: 600-142.8=457.20 --> 8½ uur
Nog steeds te veel.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
dat is de prijs denk ik van een 16 klepper daar gaat gewoon ook veel meer tijd inzitten vaak ook motorsteunen etc weg halen ...btw dat stiekje zijn prijs is van een gd.Barry Smits wrote:OK, met spanner en dan ook nog de btw erbij.
Kosten onderdelen: 40+80=120 --> 120x1.19=€142.8
Uren: 600-142.8=457.20 --> 8½ uur
Nog steeds te veel.
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
- ozgrr
- Mazda 626 Lord
- Posts:1684
- Joined:Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Drachten
- Contact:
nee joh die deed hij er zelfs bij voor die prijs maar die 80 is wel aleenMike 626 GE wrote:Dat zal dan de V-snaar of multieriem zijn geweestozgrr wrote:distributie riem vervangen zo veel
ik heb t ook een keer late doen zelf zo,n ding gehaald en gevraagd aan n garage voor hoeveel ze t r op wille zette ,, was mischien iets van 80 euro kwijt ofzo
voor de montage heb zelf een disriem gekocht weet niet meer hoeveel die was
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Maar goed, laat de roem €100 zijn ipv €45, dan nog zijn ze 7½ uur bezig.
Sorry, maar dat kan ik ook met mijn handgereedschap, hun hebben allemaal luchtgereedschap. Dat moet in 4 uur wel lukken.
Sorry, maar dat kan ik ook met mijn handgereedschap, hun hebben allemaal luchtgereedschap. Dat moet in 4 uur wel lukken.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Zoals bak al opmerkte is het bij de GD veel minder werk, heb ik geen ervaring mee. Ik was met mijn GE zo'n 6 uur mee bezig, in een garage, op een brug, was dan ook voor de mazda mijn eerste keer, maar zat wel veel werk in, en ik heb ook veel gehad aan de tips van de andere forum gebruikers....
Garages laat ik zowiezo nix aan me auto doen, 50% kans dat je genaaid wordt kan ik me herinneren van een ANWB onderzoek. De goeie daargelaten, maar E 600,= is idd veels te veel, ook voor een GE.
Voor degene die het intereseerd, ik las n.l. dat er nog meer d-stiekies vervangen moeten worden;
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2641 ... ght=dsnaar
Dus GE d-snaar vervangen? Voor vragen en of opmerkingen............hoor ik het wel
Prijs van de benodigde onderdelen:
Met montage gelijk een nieuw kleppendeksel pakking erop gemonteerd en een nieuwe veer op de spanrol. Aan deze drie onderdelen was ik iets van E 95,= kwijt.
Garages laat ik zowiezo nix aan me auto doen, 50% kans dat je genaaid wordt kan ik me herinneren van een ANWB onderzoek. De goeie daargelaten, maar E 600,= is idd veels te veel, ook voor een GE.
Voor degene die het intereseerd, ik las n.l. dat er nog meer d-stiekies vervangen moeten worden;
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2641 ... ght=dsnaar
Dus GE d-snaar vervangen? Voor vragen en of opmerkingen............hoor ik het wel
Prijs van de benodigde onderdelen:
Met montage gelijk een nieuw kleppendeksel pakking erop gemonteerd en een nieuwe veer op de spanrol. Aan deze drie onderdelen was ik iets van E 95,= kwijt.
Last edited by Mike 626 GE on Mon Oct 17, 2005 8:42 pm, edited 1 time in total.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Ik dacht elke 100.000 km, dus jij bent dan bij de 188.000 aan de beurt,AKA-47 wrote:Onder de kap stond ergens opgeschreven dat er in 1998 bij km stand 88.xxx de D-riem was vervangen
hij staat nu op 167.xxx de klok
Ik hoef dus voorlopig hier nog niet bang voor te zijn?
nog 21.000 km's to go....
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Maar jij bent geen ervaren auto-monteur (niet kwetsend bedoeld). Dus zou iemand met veel ervaring dat wel in 4 uur moeten kunnen.Ik was met mijn GE zo'n 6 uur mee bezig, in een garage, op een brug
Maar goed, wil je het door een garage laten doen, dan zou ik eens informeren bij de Mazda dealer.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.