start(motor)perikelen..

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
start(motor)perikelen..

Post by Crowbar » Wed Nov 30, 2005 10:59 pm

okee, geen MAZDA, wel japans, en van een kennis die ik als me eigen moeder beschouw, dus wie kan helpen, zeg het ajb:
Daihatsu Charade start af en toe niet, of slecht, en dan weer helemaal goed, niks aan de hand..
recentelijk beurtje gehad, waarbij meteen nieuwe accu, of eigenlijk andersom, maar kort daarna slippende v-snaar (slordig beurtje, denk ik dan, maar vast niet de oorzaak, of wel?
Ik verdenk de startmotor, want àls ie start gaat ie als een maleijer in de rondte en springt ie an als een nieuwe (en dat met 280.000km erop :buig: )..
wie heeft dit meegemaakt, en wat was de oorzaak?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Nov 30, 2005 11:12 pm

zoals ik al zie op de msn

ikke gok koolborstels in de start motor!! aanemelijk met die KM stand!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Dec 01, 2005 9:48 pm

koolborstels zijn nog niet op: ze schòten van de collector af en zijn nog binnen de maat..
nou is het eentje met een tandwielkast erin.. misschien draait die wel niet lekker meer?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Dec 02, 2005 7:58 pm

dan kan je nog ff kijke of je relais wel goed schakeld!! de opunten ervan ff schoon poetsen met stukje schooierpapier! (mits jem ope kan make)
ff 12v derop en kijke oftie mooi klapt!! dat relais makkt namelijk achterin pas contact als de bendix en het tandwiel in de starterkrans is gegooid! als de tanden van de startm afgevlakt zijn kan dat ook de oorzaak zijn! alsie dan niet in de starter krans spoort maakt het relais acher geen contac en gaatie niet draaien!! dit is om te voorkomen dat je alle tanden van je krans afpoetst tijdens het starten
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun Dec 04, 2005 1:59 pm

KEBBUM!: een koperen ring in het startrelais, die de stroom van het ene naar het andere contactpunt doorgeeft als het tandwiel is aangetrokken was een béétje verbrand..

Bakstra is the Master :buig:
1 van die koperen contactpunten was al voor de helft wèg! maandag ff nieuwe scoren, bij startmotorboer, en dichtklappen!
alle lagertjes lopen al wat lawaaiig, maar dat zal nog wel ff gaan toch?
thanx voor het meedenken!
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Dec 04, 2005 2:09 pm

ablief!!

je kan natuurlijk als jemtog deraf heb ook f de lagers opmeten en wat lagertejs scoren!! dan hebbie helemaal een neiuwe!! aan de andere kant gebruik jeje startmotor (als het goed is) tog nie zoveel dus tsja
is een keuze!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts:1684
Joined:Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Drachten
Contact:

Post by ozgrr » Sun Dec 04, 2005 2:34 pm

moet ik ook maars een keer naar kijken

ik heb een soort gelijk probleem
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun Dec 04, 2005 3:31 pm

dak zonder bak wrote:ablief!!

je kan natuurlijk als jemtog deraf heb ook f de lagers opmeten en wat lagertejs scoren!! dan hebbie helemaal een neiuwe!! aan de andere kant gebruik jeje startmotor (als het goed is) tog nie zoveel dus tsja
is een keuze!
dat gebakkie rijdt dagelijks van Zaandam naar den Haag, dus da's weinig starten op de km's die ie maakt.. en hij wordt binnenkort ingeruild/doorverkocht dus...
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply