APK afgekeurd
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
afgelopen vrijdag voor de APK weggeweest.
Hij is afgekeurd op de bevestiging van de gastank.
De bodemplaat is gescheurd bij de bevestigingspunten.
Dit schijnt vaker voor te komen (metaal moeheid).
Wordt vrijdag de 3e gemaakt, alsmede D-riem vervangen en A/C clean-up.
Hij is afgekeurd op de bevestiging van de gastank.
De bodemplaat is gescheurd bij de bevestigingspunten.
Dit schijnt vaker voor te komen (metaal moeheid).
Wordt vrijdag de 3e gemaakt, alsmede D-riem vervangen en A/C clean-up.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Zow hij is weer goedgekeurd.
D-riem vervangen, APKtje, A/C gecontroleerd en gereiniged en laswerk bevestiging LPG tank.
Kosten ruim €600,-
Pff uurloon is wel erg duur geworden €65,-
D-riem vervangen, APKtje, A/C gecontroleerd en gereiniged en laswerk bevestiging LPG tank.
Kosten ruim €600,-
Pff uurloon is wel erg duur geworden €65,-
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Voor die prijzen wordt het erg interessant om zelf het juiste gereedschap aan te schaffen. Knap mig/mag lasapp. koop je al voor een 3 a 400 euro.
fff een middagje proberen en klooien op een stukkje oud plaatstaal en je bakt zelf alles aan elkaar.
fff een middagje proberen en klooien op een stukkje oud plaatstaal en je bakt zelf alles aan elkaar.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Met een doppendoos krijg je een scheur niet gelast!Remke wrote:Dat lassapparaat is het laatste wat ik zou kopen om aan mijn wagen te hobbyen. Met een industrieel doppensetje kom je veel verder, daar kan je onderhoud mee doen en daar bespaar je makkenlijker op omdat dat elke keer weer terug komt.Marcel Smeding wrote:Voor die prijzen wordt het erg interessant om zelf het juiste gereedschap aan te schaffen. Knap mig/mag lasapp. koop je al voor een 3 a 400 euro.
fff een middagje proberen en klooien op een stukkje oud plaatstaal en je bakt zelf alles aan elkaar.
Gaat erom dat als je bv. bij de praxis een hobby mig apparaatje had gekocht en die scheur zelf gelast had. dan had je uiteindelijk nog geld overgehouden. Persoonlijk investeer ik liever dat geld in spullen voor mezelf, dan dat ik het naar een garage moet brengen.
distributie is ook zoiets, kost een vermogen aan manuren bij een garage, terwijl het aan onderdelen relatief goedkoop is. wat een manuur kost, daar koop je een redelijk goede doppendoos voor.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
ik denk dat de meesten hier die doppenset niet als investering, maar als BASISgereedschap zien!Remke wrote:Dat lassapparaat is het laatste wat ik zou kopen om aan mijn wagen te hobbyen. Met een industrieel doppensetje kom je veel verder, daar kan je onderhoud mee doen en daar bespaar je makkenlijker op omdat dat elke keer weer terug komt.Marcel Smeding wrote:Voor die prijzen wordt het erg interessant om zelf het juiste gereedschap aan te schaffen. Knap mig/mag lasapp. koop je al voor een 3 a 400 euro.
fff een middagje proberen en klooien op een stukkje oud plaatstaal en je bakt zelf alles aan elkaar.
maar Marcel: `t is wel lassen bij de gastank, dus ik denk dat daar een hoop manuren inzaten om die òf weg te bouwen, òf goed af te schermen/af te tappen??
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Je begrijpt m'n punt niet.Crowbar wrote:ik denk dat de meesten hier die doppenset niet als investering, maar als BASISgereedschap zien!Remke wrote:Dat lassapparaat is het laatste wat ik zou kopen om aan mijn wagen te hobbyen. Met een industrieel doppensetje kom je veel verder, daar kan je onderhoud mee doen en daar bespaar je makkenlijker op omdat dat elke keer weer terug komt.Marcel Smeding wrote:Voor die prijzen wordt het erg interessant om zelf het juiste gereedschap aan te schaffen. Knap mig/mag lasapp. koop je al voor een 3 a 400 euro.
fff een middagje proberen en klooien op een stukkje oud plaatstaal en je bakt zelf alles aan elkaar.
maar Marcel: `t is wel lassen bij de gastank, dus ik denk dat daar een hoop manuren inzaten om die òf weg te bouwen, òf goed af te schermen/af te tappen??
Een dopsleutelsetje hebben de meeste wel al.
Een lasapparaat is echter een behoorlijke uitgave, maar in dit geval kun je die uitgave ruim terugverdienen (je houdt zelfs nog geld over) door die scheur dan zelf te lassen.
Ik heb mijn lasapparaat ook om die reden gekocht, om een gat in de kokerbalk te lassen in m'n oude 818 en zo aanzienlijk te besparen op de reparatiekosten.
Achteraf was dat absoluut geen verkeerd idee geweest, want ik heb al heel wat plezier van dat ding gehad.
Waar het om gaat, al gebruik je dat lasapparaat maar een keer, dan heeft hij zichzelf al dik terugverdiend. En geloof me als je eenmaal zo'n ding hebt en je hebt er een beetje gevoel mee, dan gebruik je heb veel vaker.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
ik begrijp jouw punt heel goed marcel: ik bedoel (@remke) ook dat de meesten hier dat doppensetje al hebben en voor mij als ex tig-lasser staat er al heel lang een knap tig-apparaatje op mijn verlanglijstje, maar die zijn nog ff duurder dan een mag-bakapparaat.. ik bedoel alleen dat (in dìt geval) de kosten misschien ergens anders liggen en dat de moeite niet voor iedereen in geld zijn uit te drukken/terug te winnen..Marcel Smeding wrote:Je begrijpt m'n punt niet.Crowbar wrote:ik denk dat de meesten hier die doppenset niet als investering, maar als BASISgereedschap zien!Remke wrote: Dat lassapparaat is het laatste wat ik zou kopen om aan mijn wagen te hobbyen. Met een industrieel doppensetje kom je veel verder, daar kan je onderhoud mee doen en daar bespaar je makkenlijker op omdat dat elke keer weer terug komt.
maar Marcel: `t is wel lassen bij de gastank, dus ik denk dat daar een hoop manuren inzaten om die òf weg te bouwen, òf goed af te schermen/af te tappen??
Een dopsleutelsetje hebben de meeste wel al.
Een lasapparaat is echter een behoorlijke uitgave, maar in dit geval kun je die uitgave ruim terugverdienen (je houdt zelfs nog geld over) door die scheur dan zelf te lassen.
Ik heb mijn lasapparaat ook om die reden gekocht, om een gat in de kokerbalk te lassen in m'n oude 818 en zo aanzienlijk te besparen op de reparatiekosten.
Achteraf was dat absoluut geen verkeerd idee geweest, want ik heb al heel wat plezier van dat ding gehad.
Waar het om gaat, al gebruik je dat lasapparaat maar een keer, dan heeft hij zichzelf al dik terugverdiend. En geloof me als je eenmaal zo'n ding hebt en je hebt er een beetje gevoel mee, dan gebruik je heb veel vaker.
iemand die zelf 70 euro per uur vangt (ja, ze zijn er, ik heb ook het verkeerde beroep gekozen)of al is het maar gelijk aan dat uurtarief van de garage zal anders tegen die berekening aankijken als hij ook een huis en een gezin heeft om te onderhouden, zowel met zijn geld als met zijn tijd?
@bak: heb eens een 100 litert gastank, die net vol zat, waarbij de klant er dus achterkwam dat de tankvlotter niet klopte, zien (en hòren!) staan afblazen net buiten de garage.. gaat vanzelf, maar je mocht ff niet roken geloof ik
-maar wat als je op je slang(en) spat?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
loopt zoon vaart niet
als die tank stond af te blazen hebben ze er ws de 80% vuller utigesloopt, helemaal volgetankt en toen niet meer er mee gereden! als het dan warm wordt stijgt de druk teveel en gaatie afblazen. nix ernstigs maar idd ff niet roken!
en die slangen ijn behoorlijk dik en gewapend en weetikwat allemaal. voor en achteraan de slang zit ook nog een terugslag klep.
als die tank stond af te blazen hebben ze er ws de 80% vuller utigesloopt, helemaal volgetankt en toen niet meer er mee gereden! als het dan warm wordt stijgt de druk teveel en gaatie afblazen. nix ernstigs maar idd ff niet roken!
en die slangen ijn behoorlijk dik en gewapend en weetikwat allemaal. voor en achteraan de slang zit ook nog een terugslag klep.
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
nee, ze schroefden er zelf die afblaasklep uit om hem leeg te laten blazen!
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.