Ik rijdt al 70-80 duizend km met een tikkende homokineet (alleen bij héle scherpe bocht op redelijke snelheid, dus hoor het misschien eens per week (=1000km)). Tikken wordt niet erger, ik erger me er alleen steeds meer aan
Nu heb ik onderstaand topic gelezen:
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2369 ... homokineet
Ik weet dus dat borgveer en de centrale moer de meeste "lol" zal opleveren en dat het verder wel moet gaan lukken.
Maar als je zo'n homokineetsetje koopt, zitten daar dan instructies (met plaatjes) bij, want mijn kluwer vraagbaak doet er het zwijgen toe....Of heeft hier iemand voor mij nog instructies daarvoor liggen en wil dat wel even voor mij inscannen
Homokineet
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
Is er daar een oplossing voor gekomen?
Wat ik mij afvraag, je kan de homokineet kop apart kopen, hoe demonteer je die dan. Ik heb dit al een van een peugeot gedaan maar van een 626 nog nooit . Van peugeot zit het anders in elkaar? Ik heb telkens een tweedehandse geplaatst. Waarschijnlijk klopt dit dan ook voor een Xedos?
Kobbie
Wat ik mij afvraag, je kan de homokineet kop apart kopen, hoe demonteer je die dan. Ik heb dit al een van een peugeot gedaan maar van een 626 nog nooit . Van peugeot zit het anders in elkaar? Ik heb telkens een tweedehandse geplaatst. Waarschijnlijk klopt dit dan ook voor een Xedos?
Kobbie
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
Ik heb er nog altijd niks aan gedaan. Probleem wordt niet erger of minder. Ondertussen rij ik dus al 130.000km met een tikkende homokineet.
Ik wil er op zich wel een keer wat aan doen, maar durf het in m'n eentje niet zo goed aan, vooral omdat ik nooit eerder dit soort klussen aan een auto heb gedaan (dis.riem doe ik fluitend op een zondagmiddag, maar wielophanging/aandrijving....)
Ik wil er op zich wel een keer wat aan doen, maar durf het in m'n eentje niet zo goed aan, vooral omdat ik nooit eerder dit soort klussen aan een auto heb gedaan (dis.riem doe ik fluitend op een zondagmiddag, maar wielophanging/aandrijving....)
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
OK, deze uit elkaar halen aan de kant van de motor, maar de kant van het wiel. Deze kan ook los maar hoe? Ik ga het deze namiddag eens bekijken op een ouwe die ik liggen heb.
Kobbie
Kobbie
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
Om de kopp te demonteren, moet je deze erafslaan . Want het schijnt dat die geborgd zit met een ringveertje.
Iemand daar ervaring mee? Hoe het beste demonteren en hoe dan weer de kop erop te krijgen?
Kobbie
Iemand daar ervaring mee? Hoe het beste demonteren en hoe dan weer de kop erop te krijgen?
Kobbie
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!