Page 2 of 2

Posted: Sat Mar 31, 2007 11:49 am
by kasperhettinga
En jij hebt gewoon de "standaard" mazda 6 velgen? Want die zijn ET 55 (16 inch in elk geval) en die passen onder de GW nét niet.

Het gaat echt om millimeters. Dus als de ET waarde van de 17 inch net een paar millimeter lager is past het al...

Om te voorkomen dat mijn winterbanden wegsmelten met het warme weer al wel mijn stalen zomervelgen+banden eronder gezet...zit nog voldoende profiel op om een paar maanden geduld te hebben tot ik een mooie velgenset gevonden heb :)

Posted: Sat Mar 31, 2007 7:41 pm
by Piet
is het de velg die tegen de schokbreker aan komt? of is het de band die tegen de schotel aan komt?
dan zou je met een andere maat band wel goed uitkomen (deze maat is ook hoger dan orgineel waardoor je automatisch minder ruimte hebt)

Posted: Sun Apr 01, 2007 9:00 am
by coppe218
Waarschijnlijk de band, ik heb hetzelfde gahad en heb nu daarom een 195/55x16 band erop liggen, ik heb ook gekeken vvor een 205/50x16 band maar die was 30 euro per band duurder en de rolomtrek was kleiner dan origineel en de rolomtrek van deze is gelijk aan origineel.

Guido

Posted: Sun Apr 01, 2007 10:29 am
by kasperhettinga
Thanks for the replies!

Is de band die tegen de schokbreker aanloopt. Maar op deze velgen zaten vrijwel nieuwe banden, dus vond vervangen door smallere beetje zonde....

Heb ondertussen ook een set gezien met een wat lagere ET-waarde, dus daar ga ik maandag ws. even bij kijken of die wel passen (zelfde bandbreedte, dus ben benieuwd).

Hij had er trouwens mogelijk geen moeren meer bij, maar heb je andere moeren nodig voor lichtmetaal ipv staal?

Posted: Sun Apr 01, 2007 10:58 am
by roy moti
ja voor lm wel piet heeft misschien nog wel een ik heb
ze toen van piet gekocht

Posted: Sun Apr 01, 2007 2:35 pm
by benno
het belangerijkst is naar mijn mening dat je oplet wat de velg heeft .
je hebt namelijk velgen met een ronde kant voor de moeren maar ook
met een coniese kant ( recht maar taps )

benno

Posted: Mon Apr 02, 2007 2:07 pm
by kasperhettinga
Vanmiddag even een ander setje mazda velgen wezen passen. ET-waarde van 52.5 ipv 55, en velgbreedte 6.5 ipv 7J. Bandbreedte identiek. En deze passen wel! Millimeter of 2-3 speling, dus precies goed :)

Image

De velgen hadden net als mijn oude velgen taps toelopende gaten voor de wielmoeren. Dus ik heb gewoon mijn oude bouten gebruikt.
Zal vanavond als het even wil foto'tje maken van auto+velgen...

Posted: Mon Apr 02, 2007 2:23 pm
by Reley
netjes, ben benieuwd naar het resultaat!!

Posted: Mon Apr 02, 2007 2:34 pm
by Mazdarati
kasperhettinga wrote:Vanmiddag even een ander setje mazda velgen wezen passen. ET-waarde van 52.5 ipv 55, en velgbreedte 6.5 ipv 7J. Bandbreedte identiek. En deze passen wel! Millimeter of 2-3 speling, dus precies goed :)

Image

De velgen hadden net als mijn oude velgen taps toelopende gaten voor de wielbouten. Dus ik heb gewoon mijn oude bouten gebruikt.
Zal vanavond als het even wil foto'tje maken van auto+velgen...
.

Zien er nog netjes uit, geen beschadigingen.
Ik geloof dat je moertjes bedoelt i.p.v. boutjes :-D

Posted: Mon Apr 02, 2007 2:38 pm
by kasperhettinga
Wielmoeren inderdaad, heb het even aangepast :party:

Velgen zijn totaal onbeschadigd. Banden (Bridgestone Turanza; productie voorjaar 2006) hebben nog 90% van de originele profieldiepte erop...

Posted: Mon Apr 02, 2007 10:19 pm
by kasperhettinga
En dit is dan auto met velgen:

Image

Toch duidelijk beter dan:
Image

Posted: Mon Apr 02, 2007 11:08 pm
by Radinov
stukken :D

Posted: Tue Apr 03, 2007 12:22 am
by richardK
Ziet er goed uit! Velgen maken de auto he...

Posted: Tue Apr 03, 2007 8:29 am
by roy moti
veel beters als die wieldopjes man
zekers velgen maken de auto 8)