Re: Katalysator, wat is voor en wat is achter....
Posted: Mon Apr 01, 2013 9:26 am
Ging mij erom, als je je en beetje in de regelgeving verdiept van de apk, kan je dat veel werk schelen ieder jaar voor de apk. Tot met 92 hoef je hem simpelweg niet te hebben, dus stijgerpijp er tussen er karren maar. Alleen zorgen dat de motor in tip top conditie blijft, zodat je aan de co norm blijft voldoen.
Vanaf 93 tot 95moet hij fysiek ook aanwezig zijn, maar omdat de co eis nog op 0,5% ligt, kun je zonder werkende kat. af. Dus 1x werk van maken. demonteren, leeg slaan en weer monteren en je hebt er geen omkijken meer naar.
Vanaf 95 heb je pech en zul je ieder jaar de boel moeten ombouwen.
Hoogst waarschijnlijk heb je dan ook geen odb1 motormanagement meer.
Vanaf 93 tot 95moet hij fysiek ook aanwezig zijn, maar omdat de co eis nog op 0,5% ligt, kun je zonder werkende kat. af. Dus 1x werk van maken. demonteren, leeg slaan en weer monteren en je hebt er geen omkijken meer naar.
Vanaf 95 heb je pech en zul je ieder jaar de boel moeten ombouwen.
Hoogst waarschijnlijk heb je dan ook geen odb1 motormanagement meer.