Page 1 of 1

aan de kook geweest

Posted: Tue May 02, 2006 11:52 am
by william
he jongens.
ik heb er een probleempje bij hij is aan de kook geweest eerst zag het er goed uit maar nu lekt hij toch koelvloeistof aan de kant waar de nog steeds niet vernieuwde distributieriem zit :lol: het lijkt mij dat het bij de onderste grote poelie vandaan komt kan dat.ik heb daar de beschermkap vanaf gehaald maar kan het nog niet helemaal goed zien.wat zit daar aan die kant wat kan lekken wet jij dat.
er zit geen koelvloeistof bij de olie en verder is alles ok op dat kleine bakkeliete stukkie na dan maar die lekt niet meer.
help william :buig: :cry:

Posted: Tue May 02, 2006 12:07 pm
by coppe218
Dat zou de waterpomp kunnen zijn. Heb je misschien foto's om het te verduidelijken

Guido

Posted: Tue May 02, 2006 7:35 pm
by Barry Smits
Vrijwel zeker de waterpomp.
Aan de onderzijde van de waterpomp zitten 2 gaten. Hierin loopt de as naar het aandrijfwiel.
Als ie uit deze gaatjes lekt, is je waterpomp overleden.
Kost €105,- (imitatie).
Als je zelf een beetje handig bent, kun je em zelf vervangen. (zelfs zonder de distributie-riem te verwijderen)
Zie ook
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2008

Indien je wat meer foto's wilt, graag even laten weten, dan zet ik ze weer online.

Image

Posted: Tue May 02, 2006 9:23 pm
by Mazda driver
als het op je riem heeft gelekt kan je deze ook beter vervangen

werd mijn ook aangeraden toen mijn water pomp van de 323fv6

lek was

Posted: Wed May 03, 2006 11:49 am
by Barry Smits
Ik verwacht niet dat het op de distributie-riem heeft gelekt. De aandrijving van de waterpomp zit nl buiten de d-riem kappen (wordt aangedreven door de multiriem). De enigste manier waarop het op je d-riem kan lekken, is wanneer de pakking van de waterpomp (die op het blok zit) lekt.

Posted: Wed May 03, 2006 5:40 pm
by Crowbar
Barry Smits wrote:Ik verwacht niet dat het op de distributie-riem heeft gelekt. De aandrijving van de waterpomp zit nl buiten de d-riem kappen (wordt aangedreven door de multiriem). De enigste manier waarop het op je d-riem kan lekken, is wanneer de pakking van de waterpomp (die op het blok zit) lekt.
zou ik niet zomaar vanuitgaan: sommige waterpompen hebben een lek-controlegaatje.. pas als je weet dat die niet in de d- kap staat te pissen zit je goed, maar als het water in de kappen staat zou ik idd ook die riem doen..

kook

Posted: Fri May 05, 2006 2:33 pm
by william
ha jongens bedankt voor de reacties.
het wordt groot onderhoud.km stand is nu 196000 dus distrib riem wordt ook vervangen samen met de spanrol ,de waterpomp ook dan gaan we door met de thermostaat en de riem voor de stuurbekrachtiging.de multiriem had ik 5000 km terug al vervangen.
groeten william