Page 1 of 2

Posted: Tue Nov 21, 2006 6:11 pm
by hiking cow
Kun je hier niet beter een nieuw blok scoren en die er in gooien? Wellicht is er hier op het forum nog wel iemand die er eentje over heeft... En anders staan er bij de Eendracht (achter de gevangenis en Siemens) nog wel wat voor je...

Posted: Tue Nov 21, 2006 6:55 pm
by vannelle
Bij het plaatsen van een nieuw blok sleutel je zelf, waarom bij het vervangen van de koppakking dan niet? Zo kun je geen prijzen vergelijken natuurlijk.

Een kopset kost € 167,90 ex. Vlakken moet dan nog, maar zo heel duur zal dat niet zijn.
Dat is een heel ander verhaal dan € 700,- om het te laten doen.
Als je een blok in laat bouwen zul je incl. het blok ook zoiets kwijt zijn schat ik zo......

Dit was trouwens een algemene opmerking, TS gaf al aan zelf niet technisch te zijn.

Posted: Tue Nov 21, 2006 9:51 pm
by roy moti
shit man dat is erg balen voor
zou eerst is andere garage,s proberen
want denk niet dat iedereen er 700euro
voor vraagt om dit te moeten maken.
bij de kopset komt ook een nieuwe distributie riem
nog bij,als ik je kon helpen had ik dit zekers gedaan
sterkte man

Posted: Wed Nov 22, 2006 1:22 am
by dak zonder bak
vlakken is lang niet altijd nodig. aangezien 16vkopjes wel vaak scheuren zou ik wel even persen dat kost dachtik 50 eu. alles bijmekaar een dagje sleutelen.
als er nu binnen kort een sleuteldag is wil ik me er best ff mee bemoeie!

Posted: Wed Nov 22, 2006 7:51 pm
by roy moti
betersssss man hoop dat je mazda snel weer rijdt
want je kwam ook naar de meeting toch

Posted: Wed Nov 22, 2006 8:25 pm
by karate
blij te horen dat ie toch blijft rijden. :D

Posted: Thu Nov 23, 2006 9:12 pm
by Marcel Smeding
Sweetlake wrote:Nu heb ik weer dat als ik de auto start, dat hij eerst ff rot loopt. Een beetje pruttelend, net alsof hij op drie pitten loopt... Als ik gas geeft is het weer weg.
De bougies en kabels e.d, heb ik een paar weken terug allemaal al vervangen, dus dat kan het denk ik niet zijn.

Is het dan misschien en symtoom van een lekke koppakking??
De man bij de garage vroeg ook hoe de motor liep als ik hem 's ochtends starte.
Zou goed kunnen, als er koelwater in de betreffende cillinder terecht komt.

Posted: Fri Nov 24, 2006 10:09 am
by Crowbar
eerst roep je dat je een lekke koppakking hebt, en dàn ga je vragen of één van de mogelijke symptomen een "bijwerking" is van een lekke koppakking.. :?
hoe wéét/wìst je dan dat je een lekke koppakking hebt?

Posted: Fri Nov 24, 2006 12:05 pm
by Edwin MX6
Rij je nog steeds rond met je kappote koppakking?

Posted: Fri Nov 24, 2006 12:13 pm
by Crowbar
Sweetlake wrote:Ja, het is helaas maar waar... ik zit met een lekke koppakking! :(

Nu ben ik al bij de garage weze informeren wat voor gat deze ramp in me bankrekening zal slaan!
als ik hierboven lees, lees ik eerst dat je een lekke koppakking hebt,
en daaronder dat je de garage bent geweest om te vragen wat die grap je gaat kosten. er staat nergens dat zij die lekke koppakking hebben geconstateerd, of waar zij die diagnose op baseren..
(ja je leest het goed, Crowbar heeft net zoveel vertrouwen in dealers als in politici: NUL)

Posted: Fri Nov 24, 2006 12:55 pm
by Crowbar
Crowbar wrote:
Sweetlake wrote:Ja, het is helaas maar waar... ik zit met een lekke koppakking! :(

Nu ben ik al bij de garage weze informeren wat voor gat deze ramp in me bankrekening zal slaan!
als ik hierboven lees, lees ik eerst dat je een lekke koppakking hebt,
en daaronder dat je de garage bent geweest om te vragen wat die grap je gaat kosten. er staat nergens dat zij die lekke koppakking hebben geconstateerd, of waar zij die diagnose op baseren..
(ja je leest het goed, Crowbar heeft net zoveel vertrouwen in dealers als in politici: NUL)

= een reactie op:

Sweetlake wrote:Als je hier boven leest, lees je dat ik langs de garage ben geweest! En daar hebben ze vast gesteld dat het om een lekke koppakking gaat!

En dat rot lopen bij een koude start, is sinds kort, sinds ik bij de garage ben geweest...

Snap?? :dutch:
begrijp?? :idea:

Posted: Fri Nov 24, 2006 1:32 pm
by Marcel Smeding
Edwin MX6 wrote:Rij je nog steeds rond met je kappote koppakking?
zolang je maar op tijd water en olie bijvult, kan het wel even aan. niet gaan trappen uiteraart.

Posted: Sat Nov 25, 2006 2:19 pm
by kasperhettinga
En goed de temperatuur in de gaten houden...

Maar idd, zoals Crowbar al vroeg: HOE is vastgesteld dat het een lekke koppakking is? Compressiemeting? Uitlaatgas in koelvloeistof?

Posted: Sat Nov 25, 2006 9:43 pm
by roger626
ja mis je ook koelvloeistof want dat is meestal wel het geval bij een lekke koppakking, het is maar een vraag.

Posted: Fri Dec 01, 2006 4:08 pm
by karate
goed man.