Page 1 of 1

Posted: Sat May 19, 2007 8:03 pm
by Casejunkie
Over de airco: wanneer heb je deze voor het laatste bij laten vullen? Een airco moet ongeveer om de 2 á 3 jaar bij gevuld worden met koudmiddel (R12 als ik het goed heb) Dus laat dat eens na kijken bij een dealer of een airco servicepunt.

Posted: Sun May 20, 2007 12:41 am
by roy moti
zover ik weet is koud niet erg als i rookt
als de motor warm wordt en het is weg
is er niets aan de handt maar blijft i dan
ook roken kan het misschien koelvloeistof
of water zijn wat erverbrand.

Posted: Sun May 20, 2007 1:30 am
by Piet
als je steeds korte stukjes rijd dan warmt de uitlaat niet genoeg op en blijft er condens in de uitlaat achter dit hoopt zich op in de dempers.
het komt er dan ook uit als je gas geeft.

een lange rit maken wil wel helpen in dit geval.

Posted: Sun May 20, 2007 6:54 am
by Crowbar
laten we beginnen bij de basis: er ontstáát gewoon water bij de (goede*) verbranding van benzine, dus als de motor koud is, dan zie je dat als stoom en waterdruppels, als hij warm is zie je het niet meer, maar als jer om in de kofferbak te zijn voor de uitlaat staat wordt je broek behalve vies ook nat...

* daarom zie je het gasbakken nog meer :-D :
mijn stagebegeleider ooit bij de Ford reed vaak op de motor achter een collega in een chevy impala de garage uit en klaagde dat zijn vizier drijfnat werd van het water dat er uit die v8 op gas kwam.. :lol: )

je airco kan leeg zijn (net als de mijne :( )

Posted: Sun May 20, 2007 10:34 pm
by dak zonder bak
als ie lek is en je vult hem looptie weer leeg.

luister ff of de pomp inslaat.
laat de motor lopen en zet de airco uit. ga vervolgens onder de motorkap luisteren als moeders (of iemand anders natuurlijk) de airco aanzet. als je dan geen harde tik hoort slaat je pomp niet aan. meestal is de oorzaak daarvan een leeg systeem.

Posted: Mon May 21, 2007 6:37 pm
by AKA-47
airco moet je niet zelf aan kloten maar lekker laten doen, kost geloof ik rond de 80 euro

Posted: Mon May 21, 2007 9:16 pm
by benno
voordeel is wel dat er dacht ik in belgie nog iets meer mogelijk is als in
nederland .
voor zover ik mij kan herinneren .

benno

Posted: Tue May 22, 2007 8:31 am
by Crowbar
kan wel wezen, maar we hebben het hier over een gas dat je met speciale vulapparatuur moet vullen , en niet over een vloeistof die je ff uit een flesje ergens ingiet waarna je de dop er weer op draait

Posted: Tue May 22, 2007 5:14 pm
by tieske turbo
R12 is toch nie meer te krijgen? R134 wel maar dan moet je een conversie aan je systeem doen

Posted: Tue May 22, 2007 10:44 pm
by Casejunkie
R12 kan je nog in België krijgen als het goed is! :-D