Page 1 of 1

Posted: Thu May 24, 2007 7:06 pm
by Casejunkie
Kan een hydrolische kleppenstotter zijn. Is dat het geval is het niet zo erg.

Posted: Thu May 24, 2007 7:07 pm
by Reley
ehh... getik kan vanalles zijn. hoe, wat en waar?

ennehh... helemaal onderaan het forum staat een speciaal deel voor jou model auto, de topics die je over je auto aanmaakt kunnen daarin.
Dit topic zou mooi in 'Onderhoud' kunnen in het GE deel. :-)

Misschien dat een Modje hem even kan verplaatsen?

En verder, vertel ons zoveel mogelijk, en dan kunnen we je beter helpen!

Posted: Thu May 24, 2007 7:28 pm
by Piet
ik zou het kunstof kapje even los halen dat kan geen kwaad
misschien dat er iets tegen deze kap aan tikt als de motor draait
kan zijn dat je distributieriem aan het ontbinden is daarbinnen en dat ie draadjes aan het maken is... :-o

Posted: Thu May 24, 2007 9:40 pm
by benno
als je anders een schroevendraaier pakt en dan op verschillende
plaatsen op het blok plaatst en dan met het oor op het plastik deel
drukt kun je horen waar de tik het sterkste is en dus iets gerichter zoeken .
en dan ook dingen uitsluiten mischien .

benno

Posted: Fri May 25, 2007 7:52 am
by Reley
en die kap eraf en dan motor starten? Hoor je het dan nog?

Posted: Fri May 25, 2007 10:59 am
by kasperhettinga
Hoe zit de spanner en de veer eruit? Het (losse) veertje van de spanner geeft nog wel eens problemen bij de GE, en ook kan een oudere spanrol zelf lagerproblemen krijgen....

Wat ook kan is dat de waterpomppoelie tegen de kap aankomt, maar dan zou het er altijd al geweest moeten zijn (speling tussen poelie en kap is een millimeter geloof ik, dus als de poelie of de kap nét niet goed zit hoor je een heel irritant getik). Dit geluid zou weg moeten zijn als de motor loopt met de middelste distr.kap los...