Achter uitlijnen
-
- beginner
- Posts:16
- Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Bij mijn 626 zitten de moeren zo vastgeroest dat ze die niet los durven draaien op de uitlijnbank omdat ze denken dat de bouten dan afbreken en ze de auto niet meer van de brug af krijgen. Zijn dit gewoon lange bouten met moeren, dus als ik ze sloop kan ik er dan gewoon nieuwe in zetten?
- marcel
- Mazda 626 Lord
- Posts:3831
- Joined:Mon May 23, 2011 11:12 pm
- Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
- Location:MAZDA 626 CLUB / MAZDA CLASSICS
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Oeps stel net in ander topic voor om te laten uitlijnen.
Als ik naar garage ga voor iets en kom terug zonder + vragen erbij kwam ik nooit meer daar!!!
Ik weet niet waar maar ergens heb ik op het forum stuk gelezen over bouten en moeren loshalen, verhitting heb ik van onthouden dat
dat de sterkte van onderdeel aantast en dit heb ik mijn eigen garage ook nog nooit gezien.
Monteur spuit alles in met ? laat vervolgens alles schrikken ( 1beste klap erop ) en wacht dan een paar uur om het dan weer te proberen
zoniet word het herhaald en voor het einde van de dag is alles los zonder schade.
Als ik naar garage ga voor iets en kom terug zonder + vragen erbij kwam ik nooit meer daar!!!
Ik weet niet waar maar ergens heb ik op het forum stuk gelezen over bouten en moeren loshalen, verhitting heb ik van onthouden dat
dat de sterkte van onderdeel aantast en dit heb ik mijn eigen garage ook nog nooit gezien.
Monteur spuit alles in met ? laat vervolgens alles schrikken ( 1beste klap erop ) en wacht dan een paar uur om het dan weer te proberen
zoniet word het herhaald en voor het einde van de dag is alles los zonder schade.
BACK TO LIFE
XXX https://www.youtube.com/watch?v=eCjVdCJYbQc XXX
IF IT AINT MAZDA, YOUR DRIVING SOMETHING WEIRD AS HELL!!
XXX https://www.youtube.com/watch?v=eCjVdCJYbQc XXX
IF IT AINT MAZDA, YOUR DRIVING SOMETHING WEIRD AS HELL!!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Achter uitlijnen
inderdaad: heetstoken is uit den boze!
Laten schrikken tussen 2 hamers: vuistje van 1kg of zwaarder erachter en met flinke bankhamer van 500 gram ofzo een klap of meer: dan "breekt" de roest.
dit kan tussen boutkop en moer of op twee vlakken van een moer. dan kruipolie ertussen en eerst stukjes heen en weer en dan de gewenste richting op draaien.
kreeg ik zelfs de stelmoer van de trommelremmen van mijn aanhanger van 1990 mee los.. (los genoeg om een beetje op te stellen in ieder geval)
waar dat wachten voor dient?
Drekracer, ga er van uit dat het wel speciale bouten zijn dus niet gewoon bij de lokale ijzerboer te krijgen zijn! (maar ze moeten gewoon los te "breken" zijn.
Laten schrikken tussen 2 hamers: vuistje van 1kg of zwaarder erachter en met flinke bankhamer van 500 gram ofzo een klap of meer: dan "breekt" de roest.
dit kan tussen boutkop en moer of op twee vlakken van een moer. dan kruipolie ertussen en eerst stukjes heen en weer en dan de gewenste richting op draaien.
kreeg ik zelfs de stelmoer van de trommelremmen van mijn aanhanger van 1990 mee los.. (los genoeg om een beetje op te stellen in ieder geval)
waar dat wachten voor dient?
Drekracer, ga er van uit dat het wel speciale bouten zijn dus niet gewoon bij de lokale ijzerboer te krijgen zijn! (maar ze moeten gewoon los te "breken" zijn.
Last edited by Crowbar on Mon Sep 12, 2011 8:14 pm, edited 2 times in total.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: Achter uitlijnen
in het ergste geval moet je naar de dealer voor die bouten a ongeveer 10 euro stuk ex btw
Momenteel Mazdaloos :-(
Premacy DiTD 2001
626 GW Exclusive DITD 2001
626 GW GLX DITD 1998
Iemand zonder Mazda leeft slechts half
Mijn hartslag : Zoomzoom Zoomzoom
Mazda rij je niet het is een manier van leven
Premacy DiTD 2001
626 GW Exclusive DITD 2001
626 GW GLX DITD 1998
Iemand zonder Mazda leeft slechts half
Mijn hartslag : Zoomzoom Zoomzoom
Mazda rij je niet het is een manier van leven
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Als je deze bedoelt is het ff laten los schrikken en dan kruipolie er op en dan kan je er aan draaien en als er erg veel bagger op zit kan je hem ook nog schoon borstelen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Ik denk dat het om de bouten gaat, waarmee de draagarm aan het subframe gemonteerd zit.
Dit zijn bouten die je, naar ik vermoed, ook niet fff snel vervangt, omdat je met deze bouten inderdaad je wielgeometrie kunt afstellen. Zit ook een halfmaantje op met een gradenverdeling.
Dit zijn bouten die je, naar ik vermoed, ook niet fff snel vervangt, omdat je met deze bouten inderdaad je wielgeometrie kunt afstellen. Zit ook een halfmaantje op met een gradenverdeling.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Achter uitlijnen
dus diegene waar op de foto geen moer meer op zit.. niet die drijfnatte.. (is dat een 626?)
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Inderdaad die waar geen moer op zit. Is zeker geen 626, denk een 323.Crowbar wrote:dus diegene waar op de foto geen moer meer op zit.. niet die drijfnatte.. (is dat een 626?)
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Voorbeeld van de mx6, maar de wielophanging van de 626 ge is exact gelijk.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Achter uitlijnen
Klopt dit is een 323 dan heeft een 626 een andere afstellingMarcel Smeding wrote:Inderdaad die waar geen moer op zit. Is zeker geen 626, denk een 323.Crowbar wrote:dus diegene waar op de foto geen moer meer op zit.. niet die drijfnatte.. (is dat een 626?)
En je kan ook die bouten los krijgen door een slag los en weer vast en zo stukje bij beetje verder los te draaien
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Achter uitlijnen
ja, maar die eerste slag lukt niet?!
losser dan een halve slag hoeft ie niet, maar er zit geen beweging in, daar gaat het nou net om.
losser dan een halve slag hoeft ie niet, maar er zit geen beweging in, daar gaat het nou net om.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.