Page 2 of 2
Posted: Mon Oct 15, 2007 5:28 pm
by kobbie
Denk ik ook aangezien ik de remschoenen gemonteerd heb van een Ge, die ik nog in de garage liggen had van moekes Mazda.
Mvg
Kobbie

Posted: Mon Oct 15, 2007 9:36 pm
by roy moti
dat zullen wel remblokken zijn
maar was dat van de voorrem?
hoor trouwens net dat de voorste
remklauwvan een xedos het zelfde is
als bij een GE
Posted: Tue Oct 16, 2007 4:46 am
by kobbie
Sorry blokken , inderdaad
Kobbie
Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Tue Jan 22, 2008 11:54 pm
by kobbie
Deze week weer tot de vaststelling gekomen dat de klauw voor blijft slepen.
Korte metten ermee !!
Vandaag nieuwe klauw besteld
Kobbie

Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Wed Jan 23, 2008 9:24 am
by Crowbar
hoe is je schijf?
is het niet een opstaande rand?
Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Wed Jan 23, 2008 4:11 pm
by kobbie
Deze zijn bij de vorige eigenaar al vervangen, waarschijnlijk ook omdat deze bleef hangen.
Het moet te maken met het extra rubber die niet veerkrachtig meer genoeg is om de zuiger ietske naar binnnen te trekken na het remmen.
Dus een nieuwe klauw is noodzakelijk aangezien ze ook al eens op de zuiger lichte beschadigingen hebben aangebracht.
Kobbie

Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Thu Jan 24, 2008 8:02 pm
by kobbie
Waauw de nieuwe klauw zit erop en wat een verschil de zuiger het is gelijk er een veer inzit die de zuiger doet terug keren.
Ook rijdt ie terug soepel wat je niet meer merkte dat er iets remde je komt het gewoon gewoon.
Kobbie

Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Sun Feb 24, 2008 11:15 am
by Marcel Smeding
Mazdaspeed wrote:Hmm...ik heb sinds gisteren ook problemen met de remklauw ra van mn GE.
Ik ging mn bandjes oppompen bij een tankstation,trek mn handrem aan,en wou later niet meer terugkomen.
Ik naar dealer gereden,op de brug,paar tikken tegen de klauw en klaar.
Toen het slechte nieuws..Moest nieuwe klauw op,reviseren was geen doen zeiden ze.Probleem zou terug komen.
Van de prijs ben ik net niet flauw gevallen:450 euro incl.!!

Imitatie 150 incl.
Is dit echt nodig een nieuwe klauw? En vallen ze echt niet te reviseren?
Vind het nogal een duur grapje.
Ik rijd nu dus standaard rond met een hamer voor het geval ik per ongeluk mn handrem aantrek
Groeten Dennis.
lulkoek, dit is dan echt een gevalletje van een nieuwe willen aansmeren. reviseren is heel goed te doen. Klusje van niks.
enige echte problemen zijn het demonteren van de remklauw, je moet eerst ff goed de volgorde van demonteren weten, anders kun je knap lang lopen pielen.
Werktechnisch gezien is het grotste probleem, het verwijderen van het oude naaldlager. Die zit helemaal vastgekoekt door vet en remstof. da's ff goed uitspoelen met benzine en dan voorzichtig loswrikken.
naaldlagers zijn overigens wel prijzig, 30 euri het stuk.
Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Sun Feb 24, 2008 1:30 pm
by roy moti
70 euro heb je nieuwe remklauw achter
dus die gargae probeert je gewoon een loer te draaien.
ik heb het adres bij de adressen box staan
Re: Remklauw vast nu los maar blijft slepen?
Posted: Sun Feb 24, 2008 1:31 pm
by roy moti
70 euro heb je nieuwe remklauw achter
dus die gargae probeert je gewoon een loer te draaien.
ik heb het adres bij de adressen box staan