Page 2 of 3
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 11:20 am
by Barry Smits
D-riem hoeft niet vervangen te worden.
Hoogstwaarschijnlijk lekt de pomp door de askering.
Ik heb dit nl ook gehad met mijn GE. Vervangen van de pomp stelt niet zo veel voor. Wel moet je het een en ander weghalen om er goed bij te kunnen.
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 11:39 am
by Crowbar
FotoMaster wrote:Crowbar wrote:als hij erg nat is geworden zou ik hem wel vervangen, maar als goed is voert pomp elders af, en dan gewoon terugzetten..
Onder de auto heb je dat schutbord, daar zit zo'n "kijkvenster" (klepje wat open kan)
daar kom de vloeistof vandaan.
Ik denk niet dat de D-riem nat geworden is (maar dit weet ik niet zeker)
ja hehe, het loopt niet omhoog..
nu serieus: je moet kijken waar hij van het motorblok af loopt, en het spoor dan omhoog volgen..
en je schutbord , daar zet je je voeten tegen aan en daar hangt je dashboard aan..
@ Barry, ja, als het niet de keering is hoef je je pomp niet te vervangen maar kan je gewoon nieuwe pakking ertussen/opnieuw met vloeibare pakking afkitten
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 12:33 pm
by FotoMaster
Crowbar wrote:
ja hehe, het loopt niet omhoog..
nu serieus: je moet kijken waar hij van het motorblok af loopt, en het spoor dan omhoog volgen..
en je schutbord , daar zet je je voeten tegen aan en daar hangt je dashboard aan..
*Zucht*

hahahaha
"beschermplaat" ter bescherming van vuil en opspattend water... (zo beter omschreven)?

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 1:46 pm
by Crowbar
prachtig, maar wat ik bedoel: je hebt niks aan die info..
dan kan je ook zeggen dat het op de grond valt..
maar je moet "naar de bron"
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 2:38 pm
by Marcel Smeding
FotoMaster wrote:Crowbar wrote:
ja hehe, het loopt niet omhoog..
nu serieus: je moet kijken waar hij van het motorblok af loopt, en het spoor dan omhoog volgen..
en je schutbord , daar zet je je voeten tegen aan en daar hangt je dashboard aan..
*Zucht*

hahahaha
"beschermplaat" ter bescherming van vuil en opspattend water... (zo beter omschreven)?

officieel is het zelfs een brandschot volgens mij, om de inzittenden af te schermen tegen de hete delen van de motor.
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Wed Sep 15, 2010 8:13 am
by Crowbar
Marcel Smeding wrote:FotoMaster wrote:Crowbar wrote:
ja hehe, het loopt niet omhoog..
nu serieus: je moet kijken waar hij van het motorblok af loopt, en het spoor dan omhoog volgen..
en je schutbord , daar zet je je voeten tegen aan en daar hangt je dashboard aan..
*Zucht*

hahahaha
"beschermplaat" ter bescherming van vuil en opspattend water... (zo beter omschreven)?

officieel is het zelfs een brandschot volgens mij, om de inzittenden af te schermen tegen de hete delen van de motor.
ja, als het over het schutbord gaat wel, maar dat gaat het hier juist niet..
en dan is brandschot een letterlijke vertaling van het engelse "firewall" (hee, die kennen we ook van de computer)
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Wed Sep 15, 2010 12:25 pm
by Marcel Smeding
Crowbar wrote:
ja, als het over het schutbord gaat wel, maar dat gaat het hier juist niet..
en dan is brandschot een letterlijke vertaling van het engelse "firewall" (hee, die kennen we ook van de computer)
We dwalen inderdaad erg af ja

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Fri Oct 01, 2010 3:21 pm
by FotoMaster
Beste 626 liefhebbers....
mijn waterpomp is gister vervangen, en het wordt weer lekker warm in de auto.
Het enige wat ik nog heb is dat er af en toe een plasje vloeistof onder de auto ligt. ( niet van mij, ik ga naar de wc

)
Maar dit is niet elke keer, maar zo af en toe.
zou het te maken kunnen hebben met het ontluchten van het systeem?
Als ik zo klaar ben met werken ga ik thuis eens kijken of ik wat kan zien aan het systeem.
Suggesties van jullie zijn natuurlijk altijd welkom.
p.s. 1 mijn hartelijke dank voor het meedenken in de voorgaande berichten.
p.s. 2 Mijn nieuwe update zal ik zo snel mogelijk eens tonen aan jullie in mijn topic.
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Fri Oct 01, 2010 6:56 pm
by M&M
Laat anders het koelsysteem onder druk zetten, dan kunnen ze zien of/waar het lekt.
Groetjes M&M
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sat Oct 02, 2010 9:19 am
by FotoMaster
Ik heb nog een vraagje:
Zoals jullie misschien wel weten zit er op de GE versie een lampje in de tellerhuis dat aangaat als de deur niet (goed) dicht is, Dit lampje heb ik ook in mijn tellerhuis zitten, maar deze werkt niet.Ondanks dat het lampje wel goed is.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sat Oct 02, 2010 11:03 pm
by mad man
Gaat je binnen verlichting wel aan als je de deur open doet
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sat Oct 02, 2010 11:06 pm
by FotoMaster
Ja die gaat gewoon aan, net als de instap verlichting in de deur,
Alleen dat lampje op het dashboard niet

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sat Oct 02, 2010 11:51 pm
by mad man
Oke het zwakke punt uitgesloten de massa schakelaar op de stylen zijn het dus niet
Hmm is het een led lampje zou die er verkeerd om in kunnen zitten
heb je al met een losse draad getest op of die het dan wel doet dan zou het een draadbreuk kunnen zijn
Let wel op hij zal vermoedelijk massa geschakeld zijn net als de binnen verlichting
boven je zekeringen schuin onder het stuur komt de draad van je binnenverlichting en die gaat met een stekker een blokje in haal ff je binnenverlichting los voor om de kleurcode van de bedrading te herkennen
Sterkte met de zoek tocht want ik zou het ff verder niet weten wat het nog meer kan zijn

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sun Oct 03, 2010 12:26 am
by M&M
Hebben alle GE's dit??
Bij ons brand er ook geen lampje in het tellerhuis.(hemelverlichting werkt wel)
Groetjes M&M
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Sun Oct 03, 2010 12:33 am
by mad man
Ik zou je het niet durven te vertellen omdat ik geen GE rij sterker ik rij
323 i.p.v
626 maar wel met een hart voor een
626 en boven al Mazda
