Page 1 of 2
inham in je motorkap
Posted: Tue Mar 09, 2004 7:37 pm
by Facet
ik heb ff een vraagie? ben hier nieuw zo als jullie kunnen zien.
heb een vraag over een inham in een motorkap, als je nou zo iets maakt hoe los je de probleem op met water die erinkomt anders?
mijn vraag is eigelijk hoe wordt dat precies gemaakt......?
Alfast bedankt

Posted: Wed Mar 10, 2004 7:13 pm
by Facet
Ja ok dat begrijp ik wel, maar wat eigelijk mijn vraag is hoe het onder de moterkap wordt afgewerkt?
Komt er gewoon regen zo op de motor of wordt dat opgevangen en eronder wegebracht...maar als het de laatste is snap ik niet hoe want anders komt er weer geen lucht bij je openluchtfilter....
Posted: Wed Mar 10, 2004 7:53 pm
by Willy
nee de regen donderd gewoon meteen op je blok
Dus als jij je filter daarplaats ook op je filter!
Maar zon luchtafvoer zoals op de foto die zorgt voor juist afvoer inplaats van aanvoer ...
Succes
Posted: Wed Mar 10, 2004 8:24 pm
by Facet
Ja ok, maar als je het maakt dat die lucht binnen neemt, en de regen komt dan op je motor is niet erg?
En is het erg als filter nat wordt?
maar zo kan het ook

Posted: Wed Mar 10, 2004 8:49 pm
by Willy
Tja lijkt mij niet al te lekker voor je bedrading en op je luchtfilter is helemaal niet goed je moet zeker geen water in je cilinders krijgen !
Maar op je motorzelf lijkt mij (verbeter als ik het fout heb) niet gek veel kwaad kunnen alleen voor je bedrading lijkt het me niet goed.
Gegroet Willy
Posted: Wed Mar 10, 2004 10:26 pm
by Xerxes
Hey Facet, zie dat je binnenkort ook een V6-je gaat rijden like me, ben benieuwd naar de foto's.
Posted: Thu Mar 11, 2004 7:56 am
by Marcel Smeding
Willy wrote:nee de regen donderd gewoon meteen op je blok
Dus als jij je filter daarplaats ook op je filter!
Maar zon luchtafvoer zoals op de foto die zorgt voor juist afvoer inplaats van aanvoer ...
Succes
Zo'n happer is bedoeld voor koude lucht toevoer naar een eventuele intercooler (turbo).
Posted: Thu Mar 11, 2004 7:59 am
by Marcel Smeding
Willy wrote:Tja lijkt mij niet al te lekker voor je bedrading en op je luchtfilter is helemaal niet goed je moet zeker geen water in je cilinders krijgen !
Maar op je motorzelf lijkt mij (verbeter als ik het fout heb) niet gek veel kwaad kunnen alleen voor je bedrading lijkt het me niet goed.
Gegroet Willy
Die paar druppels water kan helemaal geen kwaad in je cillinders, er zijn zelfs auto's geweest met water injectie. Werdt standaart een minimale hoeveelheid water met het brandstof mengsel geinjecteerd. Of het vermogenwinst geeft of een lager brandstof verbruik, zou ik niet weten. Heeft in ieder geval een koelende werking, plus dat stoom enorm uitzet
Posted: Thu Mar 11, 2004 7:31 pm
by Facet
ok marcel bedankt voor de info, dat zocht ik namelijk
Xerxes je krijht ze binnenkort te zien. moet nog alleen deze auto verpatsen en dan koop ik die xerxes
iemand misschien interesse in suzuki baleno?

Posted: Thu Mar 11, 2004 7:34 pm
by Facet
Ow mensen heb nog een vraag, weet iemand misschien een site of zo iets waar je leuke dingen kan kopen voor 626 maar niet voor een coupe maar voor gewone...
Booskijkers, spoilers, gril, enz...?
thx alfast

Posted: Fri Mar 12, 2004 7:56 am
by Guest
http://www.erebunicorp.com heeft een onwijze bodykit voor de 626 GE... echt bizar mooi!
tenminste, goed... IK vind het een onwijs mooie kit
(hier de directe link:
http://www.erebunicorp.com/ge/maz62693.htm)
Posted: Tue Feb 08, 2005 11:44 pm
by Taurus
http://www.pakfeifer.com
Deze zijn het mooiste vind ik, alleen de wagen waar ze op zitten vind ik gaar, maar met een mooie donkere kleur staat het wel strak denk ik.
die ga ik plaatsen samen met die "Shogun" spoiler, kost wel een hoop centjes complete Body kit kost rond de 1500 euro, dan nog spuiten en andere zooi :-)
Posted: Tue Feb 08, 2005 11:45 pm
by Taurus
side skirts zijn eigenlijk te klein bij nader in zien :-)
Posted: Wed Feb 09, 2005 8:24 am
by Reley
ik denk dat het met deze kleur ook mooi kan staan, maar die wieldoppen zijn gewoon gruwelijk fout i.c.m. een bodykit... en dat ehh verstoort het beeld nogal

Posted: Wed Feb 09, 2005 11:14 am
by dak zonder bak
vind ik juist het goede van pakfeifer! ze gooie de kit op een zoon standaard mogelijke auto die niet verlaagd is of iets dergelijks!! kan je teminste echt zien wat de kit doet!! andere merken schroeven zoon kit op een zwaar verlaagde auto en dan kijkt het echt dik en dan bestel je zoon kit hang jem aan je wage hangt je voorbump nog een meter hoog van de grond!!
plaatje met wieldoppen oogt natuurlijk wat minder maar vind het wel het eerlijkst!