Page 1 of 1
Inlaatspruitstuk loshalen. (2.0i LPG)
Posted: Thu Jun 16, 2005 3:32 pm
by vannelle
Dat wil ik dus dit weekend gaan doen omdat die pakking lekt.
Ik heb al gekeken hoe het zit en volgens mij kan ik overal bij als ik de dynamo er af haal.
Uiteraard ook even de slang van het luchtfilterhuis verwijderen en volgens mij moet ie dan ver genoeg los kunnen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Posted: Fri Jun 17, 2005 12:30 am
by vannelle
Anybody?
Of moet ik het maar weer alleen doen? Dan ook geen fotoverslag eej?

Posted: Fri Jun 17, 2005 8:06 am
by Reley
tja, spruit stukken heb ik nog niet veel verwijdert...
Ik zal eens kijken of ik wat verhalen uit de vraagbaak kan halen, met plaatjes uiteraard

Ik durf niet te zeggen hoelaat vandaag, zit @ werk, en kan natuurlijk niet te veel andere dingen doen.
Posted: Fri Jun 17, 2005 8:18 am
by Reley
Mazda 626 Benzine- en dieselmodellen 1992-1994 5. Brandstofsysteem benzinemotoren (inspuiting) 5.2.2 Luchtinlaatsysteem uit- en inbouwen (FP/FS)
Voor bij voorbeeld het vervangen van de cilinderkoppakking en revisiedoeleinden is het noodzakelijk dat het complete luchtinlaatsysteem wordt uitgebouwd. Let op! Essentieel voor een goede werking van het inspuitsysteem is een goede afdichting (valse lucht) van alle onderdelen (slangaansluitingen en pakkingen).
Uitbouwen
- Neem de massakabel los van de accu.
- Bouw de onderdelen in de volgorde aangegeven in figuur 5.4 uit.
Figuur 5.4: Uitbouwvolgorde luchtinlaatsysteem en aanhaalmomenten in Nm (kgf.m)(FP/FS)
1 Luchtinlaat
2 Resonantiekamer nummer 1
3 Luchtfilter
4 Luchtfilterelement
5 Luchtmassameter
6 Luchtslang
7 Resonantiekamer nummer 2
8 Gaskabel
9 Gas/smoorklephuis
10 ISC-klep
11 Inlaatspruitstuksteun
12 Inlaatspruitstuk
Inbouwen
Het inbouwen gaat in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
Posted: Fri Jun 17, 2005 1:38 pm
by vannelle
Reley, je bent een kanjer!
Plaatje heb ik via de mail ontvangen, thanks.

Posted: Mon Jun 20, 2005 4:03 pm
by vannelle
Ik snap er geen hol meer van.....
Alles los gehaald en NOG krijg ik dat spruitstuk er niet af.
Er zit wel beweging in, maar het voelt alsof er nog ergens een rubberen slang zit die em tegenhoud.
Ik kan alleen niks ontdekken, hoe goed ik ook kijk.
Ik ben er maar mee opgehouden, veel te warm om je druk te maken.
Volgende keer beter.
Posted: Wed Jun 22, 2005 10:44 pm
by vannelle
*kickt ff...
Niemand een idee wat er nou nog dwars zit?
Posted: Wed Jun 22, 2005 10:47 pm
by Radinov
sja kruipolie gebruiken en daarna nog es proberen? of mss wil een hamer helpen?

Posted: Thu Jun 23, 2005 12:06 am
by vannelle
Er zitten geen boutjes meer vast, schreef ik ook al.
Kruipolie en hamer heb ik dus niet nodig, er zit iets anders in de weg maar ik zie niet wat dat is......

Posted: Thu Jun 23, 2005 10:17 am
by Crowbar
is het niet die stiekume lange steun naar onderaan je blok? (tegen trillingen denk ik)
Posted: Thu Jun 23, 2005 11:13 am
by Marcel Smeding
Wat ook kan zijn is dat de oude pakking lekker vastgekoekt zit. Is meestal ook fff klooien om die los te wrikken.
Posted: Thu Jun 23, 2005 2:08 pm
by vannelle
Crowbar en Marcel Smeding bedankt voor het meedenken, maar dat is het allebei niet.
Die steun had ik ook al los en er zat beweging in het spruitstuk, ik kreeg em alleen niet ver genoeg naar achteren.
Als het wat minder warm is zal ik nog es een poging doen, het zal toch moeten gebeuren......