Page 1 of 1

Schele koplampen

Posted: Fri Sep 16, 2005 9:50 pm
by Bastiaan
Mijn koplampen staan zo scheel als een... ja.. als wat eigenlijk?
De rechter koplamp heeft in ieder geval een zeer sterke afwijking naar links, en de linker een kleinere naar rechts. Het groot licht staat licht naar buiten en omlaag gericht, aan beide kanten.

Nou heb ik zelf al wat zitten spelen met de schroeven om deze lamp af te stellen, maar echt lukken doet het niet. Ik weet wel op welke hoogte ze moeten staan (ooit op een muur al eens netjes afgestreept enzo). Ik kan alleen niet vinden welke schroeven waarvoor zijn (boven/beneden/links/rechts/...).

Op het internet kan ik ook nergens een handleiding of document vinden wat aangeeft welke schroef waarvoor is.

Is er iemand die dat wel weet en een pluspunt achter zijn naam wil hebben?

Edit: Wisten jullie al dat het een 626 1,8I GLX 16v was? ;)

Posted: Sat Sep 17, 2005 5:28 pm
by Willy
als je een fotootje post van de bovenkant van je licht units wijzen wij het wel even aan met een rood rondje om het schroefje :D

Welkom hier
Btw stel je even voor in de lounge ;)

Posted: Sat Sep 17, 2005 6:09 pm
by Bastiaan
Om maar even aan te geven welke schroefjes is al aangeraakt heb, staat er een mooie pijl bij aangegeven...

Image

Image

Image

Bij de linker 2 schroefjes op de 1e (en 2e) foto beweegt de lamp alleen verticaal, het 3e schroefje (3e foto) heb ik niet meteen met resultaat zien bewegen...
Btw stel je even voor in de lounge
Zal ik gelijk even doen...

Posted: Sat Sep 17, 2005 6:59 pm
by Crowbar
Hoi Bastiaan!

je moet grootlicht en dimlicht apart afstellen! de schroefjes van je tweede foto zijn alleen van de extra verstralers die worden meegeschakeld als grootlicht (die van mijn coupé zaten vastgerot, dus draaien hielp niet)

de meest rechtse op foto 1, en die op foto 3 zijn voor je dimlicht

zet je auto recht voor een muur en draai aan 1 schroefje, en kijk wat ie doet, zou ik zeggen..

succes

Posted: Sat Sep 17, 2005 9:13 pm
by Bastiaan
Dus alleen even voor de duidelijkheid: ik heb verder geen schroefjes over het hoofd gezien?

Dan is het nu donker, ik parkeer de auto eens even voor een muurtje!

Posted: Tue Nov 15, 2005 3:41 pm
by jp@mazda
ff vraagje hiero, aangezien hier de pics staan :-D

ik moet een lampje vervangen, ik heb zitten draaien aan de 2 ronde grote knopen die je ziet, maar dingen zitten zo vast als wat. moet ik deze wel ehhebn, d8 zelf van wel, maar snap het ff niet meer :bs:

Posted: Tue Nov 15, 2005 3:50 pm
by coppe218
Zitten ze niet al zo gedraaid dat je ze er zo uit kunt pakken

Posted: Tue Nov 15, 2005 4:30 pm
by Bastiaan
Had ik bij 2 lampen ook last van! Achteraf bleek dat ik ze ineens nóg een stukje verder kon draaien...

Posted: Tue Nov 15, 2005 9:22 pm
by roy moti
van harte welkom op dit forum
zoals ik lees is er al hulp geboden
dus staan je koplampen nu goed?

Posted: Tue Nov 15, 2005 9:33 pm
by Bastiaan
Mijn lampen? Half!

Het schroefje rechts om dinlicht horizontaal af te stellen doet niet wat ie moet doen. Rechterlamp kruist nu de linker op iets van 10 meter...

Zal waarschijnlijk een nieuwe unit worden. Maar het stoort me niet écht, en het is niet tot last bij andere weggebruikers.

Posted: Wed Nov 16, 2005 12:20 pm
by dak zonder bak
als jeje lampen moet vervangen moet je niet ene die schroeven draaien!! je draaid die grote witte ronde platic doppen eraf! daar achter zit een stekker met wat draden die trek je ook eraf (naar achter) en dan kan je een rubber hoes weg trekken en een soort van veertje loshaken en valt je pitje eruit!

Posted: Wed Nov 16, 2005 4:43 pm
by Bastiaan
roy moti wrote:van harte welkom op dit forum
zoals ik lees is er al hulp geboden
dus staan je koplampen nu goed?
dak zonder bak wrote:als jeje lampen moet vervangen moet je niet ene die schroeven draaien!!
We zijn nu helemaal langs elkaar heen aan het praten. Begrijpelijk: er lopen 2 verschillende draadjes door elkaar, nu!