Page 1 of 1

stekker lambda los en auto rijd goed ..??

Posted: Tue Oct 17, 2006 7:48 pm
by slim6671
geachte l.

ik heb even de stekker van de lambdasonde losgehaald, en de motor loopt nu goed.
kan ik hieruit opmaken dat de lambdasonde verkeerde waardes meet of doorgeeft ? (defect dus).
maar alleen op lpg loopt hij met stekker aangesloten k l o t e . (dan zou hij toch op benzine ook moeten smoren?)

iemand enig idee ?

alvast bedankt.

slim6671

Posted: Tue Oct 17, 2006 8:25 pm
by slim6671
lpg geeft code 13 wat staat voor lamda sonde..

Posted: Tue Oct 17, 2006 8:37 pm
by dak zonder bak
benzine is wat''vergevingsgezinder'''als gas. oftewel op gas merk je veel eerder als er wat slecht is! meet de spanning op je lambda sonde is bij stationair lopen op benzine. de spanning zou als alles in orde is niet constant moeten zijn maar de hele tijd verlopen!