Page 1 of 1

Aandrijfas gordels cv en stoel repareren

Posted: Thu Nov 16, 2006 9:33 pm
by Stevves
Hallo allemaal,

Zaterdag is wederom een maz-klusdagje.

We beginnen met de rechteraadrijfas, aangezien er speling op dat koppelstuk zit, en die bak VERSCHRIKKELIJK trilt op het stuur. Nou heb ik zo'n ding weleens bij een 205je gewisseld maar nog nooit bij een 626. Zit deze door de versnellingsbak of erlangs (zoals bij veel vw's)? En hoeveel keringen moeten er vervangen worden?

Wie heeft er ervaring met het vervangen van gordels (dingen rollen niet meer op) en/of tips?

En mijn bestuurdersstoel is niet meer in hoogte af te stellen, als je m omhoop draait valt ie naar beneden als je erop gaat zitten? iemand tips?

hoor graag van jullie,

gr,
Stevves

Toch nog een mazzeltje!

Posted: Sun Nov 19, 2006 1:55 pm
by Stevves
Nou , heb klusdag gehad

Rij nu weer rond met een trillingsvrij stuur, wel zo prettig! Allen zat het stabilisaltorstangetje zo vast dat ik hem eraf heb moeten slijpen, moet dus een nieuwe op. Alleen het centrale vergrendeling op afst. bed. is een drama geworden. Nu doet de cv het helemaal niet meer, en waarschijnlijk de regelaar naar zijn grootje geholpen
Daar moet dus ik dus nog eens tijd aan gaan besteden!

Heb wel een mooi gaaf setje bumpers gescoord bij de sloop waar ik de aandrijfas gekocht heb! Mijn beide bumpers zijn erg lelijk, schade voor en achter. Alleen zijn ze niet in mijn kleur (11N) maar een lichter blauw. Dus moet ze helaas wel laten spuiten. Of ik verkoop de voorbumper, dat is namelijk zo'n exemplaar met een xedos-grille en ingebouwde mistlampen. wel een gaaf ding! Als ik nou een bumper in mijn kleur kan vinden dan verkoop ik hem toch, scheelt me weer de spuitkosten. Zal es een fotootje posten.

Verder weinig nieuws, gordels moet ik er nog even inhangen. helaas wel grijze van de oudere type.

Posted: Tue Nov 21, 2006 9:43 pm
by roy moti
nog nooit gedaan de aandrijassen bij een 626
dus helaas maar je hebt toch zo een cd rom
van mij gekocht?en post is een foto van die
voorbumper daar ben ik wel benieuwd naar.
wat betreft je gordels het niet oprollen kan ook
veroorzaakt worden door vuil,ik heb de zelfde
gehad met mijn gordels

Posted: Wed Nov 22, 2006 8:39 pm
by Stevves
Nu, trillen is nog steeds niet voorbij! klotezooi.... verdenk de remklauw ervan weer es vast te zitten/ vast gezeten te hebben en m'n remschijf krom gemaakt te hebben.. Of een kromme velg ofzo! grr.......


Heb idd veel aan het cdrommetje gehad Roy, Nog hartstikke bedankt!

Heb de bumper trouwens in het 'te koop' gedeelte gezet!


gr,

Stevves

Posted: Mon Nov 27, 2006 10:40 pm
by Mazdarati
Trilt ie tijdens het rijden of alleen tijdens het remmen?
Kan ook speling op je fuseekogel / stuurstang zijn.