Page 1 of 3
Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 1:20 pm
by FotoMaster
Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen hier op het forum.
Maar druk aan de arbeid he.
Ik heb een probleem met mijn auto:
De motor blijft hoog in toerental draaien, ook als de motor al warm is.
dan zit hij rond de 1500 a 2000 rpm.
Verder loopt de motor warm, en blaast hij geen warme lucht meer in mijn interieur. (ventilator slaat wel aan)
Heeft iemand van jullie de gouden tip voor mij wat het zou kunnen zijn?
Ik zelf zit te denken aan de Thermostaat wat dicht blijft staan, en dat er hierdoor geen warme lucht in het kanaal voor het interieur kan komen, en hierdoor ook de koudestart actief blijft.
heeft er iemand een foto van de exacte lokatie van de thermostaat?
Ik hoop dat iemand van jullie DE gouden tip heeft voor mij.
Groetjes
Remco
p.s. Als mijn auto gerepareerd is zal ik nog even een update melding doen in mijn voorstel topic, er is ondertussen het 1 en ander veranderd aan mijn auto.
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 3:32 pm
by Casejunkie
Er is wel voldoende koelvloeistof aanwezig?
Als ik het goed heb: volg de bovenste slang van de radiator naar de motor. Het stuk waar de slang op de motor wordt bevestigd zitten een aantal sensoren. Dit is de thermostaatbehuizing.
Let wel op dat je als je je thermostaat eruit haald dat je waarschijnlijk de pakkingen beschadigd tussen de behuizing. Haal een nieuwe (beste oplossing) of vloeibare pakking voordat je hiermee begint.
thermostaat kan je testen door de thermostaat in een pan met water te leggen en deze op te warmen. Als het goed is gaat de thermostaat sowieso bij het koken van het water openstaan. Is dit niet het geval dan moet je een nieuwe kopen (meen iets van max. 30 euro bij een automaterialenzaak) . Gaat deze wel open netjes open dan heb je waarschijnlijk een ander probleem
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 4:59 pm
by FotoMaster
Koelvloeistof is voldoende aanwezig, dat was het eerste waar ik naar gekeken heb toen ik merkte dat motor een beetje erg warm werd.
ik zit zelf te denken dat als het niet mijn thermostaat is, dat mijn koudestart ( nabij Luchtmassa meter ) misschien wat vuil is, of kapot
Ik heb dit probleem namelijk sinds ik de startmotor heb laten vervangen, en daarvoor is de luchttoevoerslang natuurlijk verwijderd om goed bij de startmotor te kunnen..
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 6:27 pm
by mad man
Circuleert de koelvloeistof nog wel voldoende

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 6:40 pm
by FotoMaster
mad man wrote:Circuleert de koelvloeistof nog wel voldoende

Dat moet ik nog ff nakijken, jij zit zeker te denken aan de waterpomp?
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 8:42 pm
by mad man
Ja omdat je zegt dat hij vol zit en de kachel blijft koud

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 9:06 pm
by FotoMaster
mad man wrote:Ja omdat je zegt dat hij vol zit en de kachel blijft koud

kan dat ook niet komen omdat de thermostaat dicht blijft staan?
dat hij in koudestart blijft hangen en de warme lucht dus ook niet gebruikt kan worden voor interieur????
Ik geef m'n bek ook maar een slinger hoor, zit beetje hardop de mogelijkheden te bedenken
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 9:33 pm
by FotoMaster
Nou ik ben erachter wat het is.
heb net ff gekeken of de auto na 3 dagen stil te hebben gestaan nog wilt starten.
Op het moment dat de motor nog niet draaide lag er geen vloeistof onder de auto, na het starten zag ik het druppelen.
dus mijn waterpomp is naar z'n grootje.
heeft er iemand nog een verdwaalde waterpomp liggen voor een 626 GE 1.8 GLX ?
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 10:02 pm
by FotoMaster
Kan iemand mij vertellen of de waterpomp voor een 2,5 V6 zonder problemen op mijn 1.8 gezet kan worden?
ik kan namelijk een waterpomp voor de 2.5 V6 kopen voor een leuk prijsje, maar dan moet ik zeker weten dat deze zonder problemen past op mijn 1.8.
wie kan me hier duidelijkheid over geven?
groetjes
Remco
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Mon Sep 13, 2010 11:25 pm
by mad man
Nou Remco reken daar maar niet op want die 2.5 is wat je zelf al zegt een V6 en die is heel ander opgebouwd als die 4 cilnder lijn motor die jij hebt
Och ja als dan toch de DB moet los halen doe die dan ook gelijk vervangen

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 8:17 am
by FotoMaster
km stand is nu 230
d-riem is vervangen bij 204
heb al waterpompje op de kop weten te tikken.
nu nog monteren.
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 8:58 am
by Herwin
mad man wrote:Nou Remco reken daar maar niet op want die 2.5 is wat je zelf al zegt een V6 en die is heel ander opgebouwd als die 4 cilnder lijn motor die jij hebt
Och ja als dan toch de DB moet los halen doe die dan ook gelijk vervangen

DB hoeft niet los bij de v6 om de waterpomp te vervangen , de waterpomp wordt aangedreven door 1 v/d multiriemen
bij de 1.8 moet de DB wel los
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 9:14 am
by FotoMaster
Herwin wrote:mad man wrote:Nou Remco reken daar maar niet op want die 2.5 is wat je zelf al zegt een V6 en die is heel ander opgebouwd als die 4 cilnder lijn motor die jij hebt
Och ja als dan toch de DB moet los halen doe die dan ook gelijk vervangen

DB hoeft niet los bij de v6 om de waterpomp te vervangen , de waterpomp wordt aangedreven door 1 v/d multiriemen
bij de 1.8 moet de DB wel los

waarom heb ik nou geen V6 :
Heb wel de einddemper ervan, en waarschijnlijk binnenkort ook de xerxes lip kit, maar de motor is toch echt een 1.8

Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 9:56 am
by Crowbar
D-riem hoef alleen maar aan de kant omdat pomp er dan neit uit komt, hij wordt neit door D-riem aangedreven.
als hij erg nat is geworden zou ik hem wel vervangen, maar als goed is voert pomp elders af, en dan gewoon terugzetten..
Re: Diverse probleempjes met mijn 626
Posted: Tue Sep 14, 2010 10:13 am
by FotoMaster
Crowbar wrote:als hij erg nat is geworden zou ik hem wel vervangen, maar als goed is voert pomp elders af, en dan gewoon terugzetten..
Onder de auto heb je dat schutbord, daar zit zo'n "kijkvenster" (klepje wat open kan)
daar kom de vloeistof vandaan.
Ik denk niet dat de D-riem nat geworden is (maar dit weet ik niet zeker)