Page 1 of 1

ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Mon Nov 08, 2010 5:46 pm
by b100
Hee, ik heb een probleem.

Mijn ABS lampje brand continu.
Nu heb ik alle vier de sensoren doorgemeten.
3 geven ongeveer 1300 ohm aan en eentje geeft niks aan.
Nu denk ik dat die (linksachter) dus stuk is?
Heb ik mijn diagnose goed? Of moet ik anders te werk gaan?

Als nou die sensor stuk is, waar kan ik dan een nieuwe halen?
En hebben jullie nog tips om de sensor los te krijgen hij zit heeel vast.

Alvast bedankt he

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Mon Nov 08, 2010 6:04 pm
by coppe218
Met `geeft hij niks aan` bedoel je denk ik een oneindige weerstand. Dat zou betekenen dat de sensor kapot is.

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Mon Nov 08, 2010 6:28 pm
by b100
coppe218 wrote:Met `geeft hij niks aan` bedoel je denk ik een oneindige weerstand. Dat zou betekenen dat de sensor kapot is.
Ja, hij heeft een 1 aan ik dacht ook al dat het een oneindige weerstand was :mrgreen:
Maar ik ga die sensor wel gewoon vernieuwen.
Wat kost dat ongeveer?

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Mon Nov 08, 2010 9:45 pm
by mad man
Nou dat kost mega veel geld die ABS censoren :oops:

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Tue Nov 09, 2010 5:11 pm
by NiBB-it
Sensor van de mazda kosten van de mx-6 meen ik meer dan 600 guldens vroeger al. Dus hou met een leuke surprise rekening.

Mocht je dan toch bij de dealer willen vermeld even dat je lid bent van de mazda club of 626forum etc. kan oook nog eens 10% korting opleveren ;)

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Wed Nov 10, 2010 9:48 am
by Herwin
die ging er bij mij tweedehands in :-D

Re: ABS lampje (Xedos 6)

Posted: Thu Nov 11, 2010 8:08 am
by Crowbar
tweedehands; meot je ze vinden, en ze moeten netjes loskomen anders sloop je ze..
tijd voor een group buy? :-D