ontstekingsmodule kapot??

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

ooh sorry Mike :oops: , nothing personal, 't was alleen dat de naam niet helemaal duidelijk was.. please forgive me? :buig:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts: 306
Joined: Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Location: almere

Post by Mike 626 GE »

Tsah Crowbar, ach ik was even verdrietig :( , maar nu vergeet je het nooit meer!!!! :-D
User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts: 3609
Joined: Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626: Geen
Location: De Meern

Post by Willy »

jammer genoeg lopen er zat afzetters rond ...

OG ja maar ook een hoop goede :D
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts: 306
Joined: Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Location: almere

Post by Mike 626 GE »

Crowbar wrote:Ja, kreeg net ook "dreigtelefoontje" via de Ondedelenlijn van een bedrijf dat die dingen reviseert.. "die gebruikte gaat zo weer kapot"
wat denk je dat die voor een gereviseerde vragen? €291,-!! "maar dan heeft u wel 2 jaar garantie".. ik zei: maar die heb ik op de rest van de auto ook niet, en denkt u niet dat u wat duurder bent dan een nieuwe? nee hoor zei ie zonder blikken of blozen: een nieuwe voor een 323 is veel duurder dan die van een 626.. die gaat richting de 550 €uro!!
nou, daar leg ik idd een voorraadje van die sloopexemplaren voor aan ;-)

heb zijn nummer toch wel genoteerd..

ik wil ook gaan kijken of ik zelf die oude van mij kan fiksen..
Ben toch wel benieuwd, Crowbar, welk bedrijf dat eigenlijk was.
Weet ik/weten we gelijk waar we geen zaken meer moeten doen in de toekomst!!!
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

ho even jongens,
de ontstekingsmoduul van mijn jongere generatie 323 omvat wel àlle benodigde componenten voor de ontsteking: bobine(s), hallsensor/ impulsgever.. da's iets anders dan er op de gd zit..
en ik ben bang dat het bedrijf onder de nieuwe naam van Kleine Staarman valt: AC electronics was het geloof ik..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Post Reply