Vorige week zondag leek het wel of me handrem blokkeerde, ik reed weg en schakel naar zn 2 laat me gas los en sta gelijks til, ik ff duwen, en weer proberen deed het heel ff nog en kon toen wegrijden zonder dat hij moeite had.
Nu kwamen wij gister dus weer thuis van vakantie (ben met de bus weg geweest) en wil vanmiddag ff weg en weer hetzelfde euvel, maar nu veel erger, nu kraakt het ook heel erg.
Nou is in de week van 16 januari mijn kabel vervangen omdat hij het helemaal niet meer deed dus nieuwe kabel zit erop maar kan het zijn dat hij ergens blijft hangen of dat hij te strak staat afgesteld?
Ervan uitgaande dat dit probleem van de handrem afkomstig is.
Handrem?
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
-
Taurus
- Mike 626 GE
- Racer
- Type 626: 626 GV 87-97 (wagon)
Ik denk dat de garage het in een uurtje wel schoon heeft gekregen. Let alleen op want ze zijn niet te vertrouwen en smeren je wellicht ook gelijk een remblokset achter aan en weet ik veel wat allemaal en maken misschien de verkeerde schoon links ipv rechts of andersom, maar goed, je kan beter zelf eerst kijken welk wiel aanloopt door de auto achter even op de krik omhoog te zetten.
Handrem aantrekken en dan weer los.
Dan wiel met de hand ronddraaien en voelen/horen of tie aanloopt, zwaar loopt of vast zit. Dat aan beide kanten doen en dan weet je welke aanloopt.....en welke de garage moet schoonmaken.... Kun je ze een gerichte pdracht geven en een prijsopgaaf vragen. Kijk dan gelijk ff naar je remblokken, hoe dik ze nog zijn zodat je weet of die wel/niet vervangen hoeven te worden. Succes!!!
Mike626GE.
Handrem aantrekken en dan weer los.
Dan wiel met de hand ronddraaien en voelen/horen of tie aanloopt, zwaar loopt of vast zit. Dat aan beide kanten doen en dan weet je welke aanloopt.....en welke de garage moet schoonmaken.... Kun je ze een gerichte pdracht geven en een prijsopgaaf vragen. Kijk dan gelijk ff naar je remblokken, hoe dik ze nog zijn zodat je weet of die wel/niet vervangen hoeven te worden. Succes!!!
Mike626GE.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
zijn niet gewoon met de vorst je kabels vast gevroren?? an ook heh!! je moet ast vrieset nooit je auto op de handrem zetten. zet um dan in ze versnelling. altijd in de versnelling is ook weer niet goed want dan gebrui jejej hand rem nooit (of af enm toe om bij te sturen)
mat zwart roeleerd de pan uit!