snel hulp nodig

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
jp@mazda

snel hulp nodig

Post by jp@mazda »

hallo, kben bezig om mijn remblokken van mij 626 GE te vervangen, alles ging goed totdat ik de klauw los had, en er van alles uitviel.

nou zit ik dus met de dringende vraag, er zijn namelijk 2 ijzerestaafjes (veer) uitgevallen, aan elke kant hebben ze zoiets [ ] waar in hemelsnaam gaat dit?

[ ]
/
___ /

het lijkt op dit, de kant waar de lijn is weg gelaten is precies als de andere kant, kan alleen geen schuine streepjes zo maken.


dus als iemand het weeeeeeeeeet HELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLP
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

Bedoel je de blokhouders?

Kijk hier trouwens eens naar:
http://www.decrxgarage.nl/index.htm?/Pa ... rzijde.htm

Is wel voor een CRX, maar toch handige tutorial, dan heb je tenminste wat plaatjes erbij
jp@mazda

Post by jp@mazda »

aha ik zie, maar is dat de enigeste wat er bij een rem inzit? die weet ik ik nog te plaatsen namelijk, maar er zitten 2 staafjes (ijzerstaaf/draad) dikte, die eruit zijn gevallen... die kan ik dus ff niet meer plaatsen.
kan ook zijn dat die bij de vorige imitatie blokken zijn gekomen?

of zit er alleen dit in een remschijf.

2x blokken
2x remblokhouders?
jp@mazda

Post by jp@mazda »

trouwens thnx voor snelle antwoord, maar heb net ff een vriend van me gebeld (monteur) en die weet hoe het zit :-D
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

ow oke dan
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

en hoe zit het dan?

tip voor de volgende keer, ook voor anderen: doe kant voor kant, en kijk af hoe de andere kant nog in elkaar zit ;-)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
jp@mazda

Post by jp@mazda »

zit echt heel simpel, mijn fout was om de hele klauw los te maken, en dan de blokken eruit trekken, maar als je de bovenste gedeelte los maakt, en omklap zie je het meteen zitten, dit stuk had ik overgeslagen, drom wist ik niet meer hoe het zat
Post Reply