Ik weet niet hoeveel linkervoorwielen jij hebt, maar ik maar 1
Maar even zonder dollen. Lijkt me 2 mogelijke oorzaken. Of je rem loopt aan, of je wiellager is op.
Hoor je met het rijden een zoem geluid?
Als eerste kun je het beste je remmen controleren, heb je originele remblokken of imitatie? Zitten de remblokken goed los in je klauwen?
PaulK626modifyer wrote:
remblok zal ik ook ff controleren als alles afgekoeld is, heb volgens mij iets meer remstof op mijn rechtervoorwiel dus misschien door trilling door versleten wiellager dat mijnblok ook iets aanloopt. Of kan deze combinatie niet?
ja dan heel goed de oorzaak zijn, maar ik vraag me af of je dat wiellager dan ook niet voelt of hoort bij bochten linksaf?
trilling kan ook een "los" remblok zijn, dat in zijn geleiding aan de wandel gaat en soms wel, soms niet pakt
wiellager testen?: opkrikken en los ronddraaien en luisteren of ie "gromt", en kijken of ie dwarse speling heeft..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé opGAS Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
wat goed werkt als jeje bak opgekrikt heb ipv luisteren naar je wiellager ( hoor je vaak slecht door asanlopende remblokken op de schijf ed) is met 1 hand je wiel rond draaien en je andere hand de onder ste veerwinding van je veerpootje vast pakke. trillingen van een kapot wiellager laten de veer mee resoneren!
ik heb toch een flauw vermoede dat je
remklauw af en toe blijft hangen ik heb precies
de zelfde klacht gehad, bij mij hebben ze
toen de remklauw uit elkaar gehaald en schoongemaakt
en heb er nadien geen last meer van gehad