Page 2 of 2
ramen tinten
Posted: Mon Jul 05, 2004 3:35 pm
by dak zonder bak
hallow
ziet det goed uit die ramen!! ik begrijp dat het folie werk is???? ze zijn niet gecoat ofzow?? hoe lang heb je die folie (als het dus folies) er al opzitten???? vraag is altijd of het goed blijft in de zon ivm luchtbelletjes!!
Posted: Mon Jul 05, 2004 3:58 pm
by Piet
dit is klasse A folie met keurmerk
en heb ook een bewijs erbij dat het gekeurd is voor de APK
er rijden hier al 10 tal auto's die die folie er al 3 jaar erop hebben zonder verkleuringen en dergelijke
en luchtbellen is uit den boze bij deze meneer de ramen of auto gaat niet eerder wel dan dat het goed is
en garantie erop....

Posted: Fri Feb 18, 2005 12:09 pm
by Philip
bij deze heb ik er volgend jaar ook belangstelling bij

maakt me niet uit hoever ik moet rijden haha. doet die dan ook de voorruit?
ennuh glx heeft 8 ruitjes toch? als je die kleine dingen achteraan ook meetelt tenminste
Posted: Fri Feb 18, 2005 12:59 pm
by Radinov
voorruit mag je alleen een zonnebrand op hebben he, niet helemaal geblindeerd.
Posted: Fri Feb 18, 2005 1:04 pm
by Philip
ik heb bij verschillende coating bedrijven anders gehoord. varierend van 20 tot 30 % waarbij ook een certificaat voor apk en politie werd afgegeven. maar ja dan was je 700 euro kwijt voor alle raampjes.
miss dat er een verschil is qua wet voor folie en coating?
Posted: Fri Feb 18, 2005 1:58 pm
by Radinov
Philip wrote:miss dat er een verschil is qua wet voor folie en coating?
Nee. Het maakt tegenwoordig sowieso nix meer uit, mensen met folie of coating worden sowieso bekeurd zonder dat zelfs maar de lichtdoorlatendheid wordt gemeten

Posted: Fri Feb 18, 2005 2:44 pm
by Philip
hehe ik word ook bekeurd op geluidsoverlast. (freeflow uitlaat zonder silencer) maar dat is zeer makkelijk aan te vechten aangezien ze dat allemaal officieel moeten laten keuren.
volgens mij is dat toch ook zo met tinten?
Posted: Fri Feb 18, 2005 2:52 pm
by Radinov
Philip wrote:hehe ik word ook bekeurd op geluidsoverlast. (freeflow uitlaat zonder silencer) maar dat is zeer makkelijk aan te vechten aangezien ze dat allemaal officieel moeten laten keuren.
Ga ik t strax helemaal krijgen met 2 van die einddempers
volgens mij is dat toch ook zo met tinten?
Ja officieel moet je eerst de lichtdoorlatendheid testen (moet altijd op t politiebureau), maar dat kan ze geen zak schelen, delen gewoon vrolijk bonnetjes uit. Is wel aan te vechten, maar t kost sowieso weer moeite/tijd/geld.
Posted: Fri Feb 18, 2005 4:47 pm
by dak zonder bak
maakt geen zak uit!!
het gezichts veld mag niet gehinderd worden door stickers ed. als jij getinte ramen monteerd krijg je idd wel te maken met de licht doorlatend heid. folie is altijd bon!
Posted: Tue Feb 22, 2005 12:51 pm
by Philip
hum... ik wist dat ik de mail nog ergens had..
Geachte heer te Brake, hierbij mail ik u de prijs voor het tinten van uw Mazda 626
630,- euro compleet inclusief voorruit
475.- euro compleet exclusief voorruit
Inclusief de/montage van alle electrische of handbediende ramen.
Wij voorzien de auto's van proffesionele Johnson windowfilm en zijn hier ook erkend dealer en installer van.
Deze film beschikt over een CST anti kraslaag en een UV stralen wering van minimaal 98%.
De wettelijke norm is dat alle ramen voor de b-stijl maximaal 35% getint mogen worden ook de voorruit en
alleen door een erkend dealer/installer.
Achter de b-stijl zijn geen beperkingen en mag dus alles, ook two-tones, tibals, vlammen enz...
U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle
APK en RDW keuringseien voldoet.
Op alle door ons geinstalleerde folie krijgt u 1 jaar garantie op loslaten.
Garantie op verkleuring varieert van 5 jaar tot levenslang afhankelijk van het type folie.
U kunt binnen een week terecht en om de gehele auto te tinten hebben wij daar een dag voor nodig.
Ook is het mogelijk dat wij u ruiten coaten alleen heeft coating een paar nadelen ten opzichte van folie.
bij coating is er geen anti kraslaag.
Het nadeel van coaten is dat als we de coating erop aanbrengen deze altijd zakt en dus is de ruit onder donkerder dan bovenaan.
Bij de Folie is het tintpercentage mooi egaal verdeeld.
dit was van tintshop.nl
maar staat dus niet bij of het legaal is. alleen dat het goed is van de apk en rdw....
die van dat glascoating bedrijf heb ik blijkbaar gedelete. maar zei een soortgelijk iets maar die gaf een certificaat af waarbij de politie me officieel geen bekeuring mocht geven (let op dit gaat om coating, had ik speciaal om gevraagd dat certificaat)
Posted: Tue Feb 22, 2005 2:42 pm
by Radinov
http://www.sanspeed.nl heb ik ook goede dingen over gehoord, en die zijn wat goedkoper.
Posted: Tue Feb 22, 2005 3:23 pm
by Philip
lol das van kees
daar word straks een soort van deal mee gesloten dat we goedkoop het trs (twenteracingscene) logo op de tankdop kunnen laten spuiten.
en evt kortingen.
kan nog iets goedkoper worden dus voor mij.

Posted: Tue Feb 22, 2005 4:21 pm
by Radinov
Philip wrote:lol das van kees
daar word straks een soort van deal mee gesloten dat we goedkoop het trs (twenteracingscene) logo op de tankdop kunnen laten spuiten.
en evt kortingen.
kan nog iets goedkoper worden dus voor mij.

ken je voor 626 forummers ook geen korting regelen dan?
