Plantenspuit (1 ltr), 2 druppels afwasmiddel, (te veel afwas middel droogt niet), dan moet je niet dat Gamma folie kopen, maar redelijk prijzige folie, daar dat wat minder stug is, en ook wat beter op wat bol staande ramen blijft zitten, zonder dat je vouwen krijgt. Duurdere folie heeft meer rek. En de goedkopere folie's verklleuren vaak in de zon, dat lijkt natuurlijk behoorlijk *censuur*, bruine of donkerblauwe ramen, terwijl het zwart moet zijn....
Pak een stukje plastic, ongeveer 10 x 10 cm, en stop die in een sok of washandje.
Folie op maat maken (iets groter, later afsnijden), dan raam inspuiten met water met zeepsop, folie erop, en met het plasticje in de washand of sok de luchtbobbels van het midden naar de hoeken toe wegstrijken.
Het water en zeepsop zorgen ervoor dat je de folie nog kunt verplaatsten als het niet recht zit.
Zorg ervoor dat het gemaakte spateltje (plastic in washand of sok) geen scherpe deeltjes of braampjes bevat. Het moet kaarsrecht zijn, anders trek je het folie kapot, of krijg je niet alle lucht weg.
Neem van mij aan dat als je langer als 10 minuten met een raam bezig bent, het te lang duurt, en je beter even overnieuw kunt beginnen, anders wordt het niks, ga je stressen en lukt het helemaal niet meer.
Suc7
Gr GanZie