Page 2 of 5
Posted: Thu Jun 16, 2005 8:11 am
by Reley
het was zo dat met het proefdraaien (zonder thermostaat dus) de motor al heel snel op temperatuur was en daarna meteen richting rood ging.
En het lekken is niet dramatisch, een klein plasje iedere dag.
niveau daalde niet erg. tijdens proefdraaien ook niveau in de gaten gehouden, maar dat was goed.
En een verstopte radiator, ik weet het niet, tot we hem lostrokken kwam er genoeg water uit en liep het reservoir leeg. (blok niet, dankzij een hangende thermostaat)
Dus hij spoelde door als het ware.
Posted: Thu Jun 16, 2005 2:29 pm
by Crowbar
staan de slangen erg hard onder druk als ie even draait?
sorry, wil je niet ontmoedigen, maar zo: lekke waterpomp, te weinig water, en daarna te heet, is de kop van mijn 626 naar zijn grootje gegaan..

Posted: Thu Jun 16, 2005 3:55 pm
by Reley
weet ik niet, ga ik vanavond proberen
Die vriend melde het gescheurde kop probleem ook al ja.
Hij neemt hem morgen mee naar zijn werk om iig dat en de kopppakking te controleren.
water heeft hij nooit tekort gehad. vanaf het moment dat ik de temperatuur omhoog zag gaan heb ik na (en soms tijdens) een rit gekeken hoe het met het water stond. en dat bleef goed.
het lekken heeft hij vannacht als zijnde normaal gedaan.... klein plasje
Even voor de goede orde.,
stel, de kop is gescheurd.
wie heeft er toevallig nog een 1.8i FS blok voor een GE?
2.0i mag ook 
Posted: Fri Jun 17, 2005 8:04 am
by Reley
Henkus, VRIEND!
hoeveel km heeft hij gelopen? enne, verkoop je hem evt, en zo ja, voor hoeveel?
Gisteravond heeft die vriend nog even gekeken. het schijnt mee te vallen.
Maar hij heeft hem nu mee, en ik zit in afwachting......
zodra ik meer weet dan horen jullie het meteen

Posted: Fri Jun 17, 2005 10:18 am
by Barry Smits
Ik zou je waterpomp vervangen, mijne lekte langs de as-kering.
Zie topic.
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2008
Posted: Fri Jun 17, 2005 4:46 pm
by Reley
fieuw.... Koppakking is nog goed, kop zelf ook.
Ook de waterpomp schijnt het te doen.
Verdere details hoor ik vanavond. maar ik ga dit weekend er meteen mee weg, lekker kreperen (kamperen) in Zeeland. (nee bak, niet bij jou)
maar de monteur gaat mee, dus als ik panne krijg kan hij helpen
Maandag geef ik een update, dus wish me and my car luck!
Posted: Sat Jun 18, 2005 1:23 am
by vannelle
I wish you and you car luck.

Maar wat de neuk heb je in Zeeland te zoeken?

Posted: Sat Jun 18, 2005 12:34 pm
by Casejunkie
vannelle wrote:I wish you and you car luck.

Maar wat de neuk heb je in Zeeland te zoeken?

Zee stand zon bier vrouwen (moet ik nog door gaan?)

Posted: Sat Jun 18, 2005 12:53 pm
by Radinov
Casejunkie wrote:(moet ik nog door gaan?)

ja

kijken wat je nog kan verzinnen

Posted: Sat Jun 18, 2005 3:33 pm
by Casejunkie
Radinov wrote:Casejunkie wrote:(moet ik nog door gaan?)

ja

kijken wat je nog kan verzinnen

geile auto's en motoren bekijken die normaal met slecht weer binnenstaan
Posted: Tue Jun 21, 2005 7:43 am
by Reley
updeet!
Inderdaad, ik zat in zeeland vanwege de drank, mijn vriendin en de zon... (en meteen kompleet verbrand, van boven tot onder... auw..)
het karretje heeft zich zeer goed gehouden. toen we gister naar huis reden heb ik in de hitte file moeten rijden, en hij bleef keurig op temperatuur, ondanks dat de airco ook op standje diepvries stond.
Deze week gaat de nieuwe thermostaat erin en w.s. de olie ververst.
Ik heb vorige week ook meteen de sound van de auto aangepast.
Alle plastic zooi die voor het luchtfilter zit ligt er nu uit, en hij klinkt meteen een stuk sportiever. Wat nou veel geld uitgeven voor een K&N filter

Posted: Tue Jun 21, 2005 8:26 am
by Crowbar
Reley wrote:Alle plastic zooi die voor het luchtfilter zit ligt er nu uit
..een echte HAI dus?

zo'n inlaat die de warme lucht uit de motorruimte opslokt

Posted: Tue Jun 21, 2005 3:51 pm
by dak zonder bak
we zoude eigelijk op een meeting ene keer moeten sprinten! 2 autoows 1 met cai en een mat een openfilter onder de motorkap! theoretisch maakt het zker wel uit maar ik geloof er geen zak van dat je dit in de praktijk echt merkt!
Posted: Tue Jun 21, 2005 3:56 pm
by Reley
kan iemand dan een uitlegje geven over CAI/HAI, daar heb ik nog nooit van gehoord nl.....
Posted: Tue Jun 21, 2005 4:01 pm
by dak zonder bak
cai is afkorting voor cold air intake. hai is weer een afleiding ervan hotair intake beodled ie ermee!
onderhet motto van een koude, minder uitgezette volume eenheid lucht bevat meer zuurstof en is dus beter voor de prestaties van de motor. dit is de rede voor intercoolers op turbo motoren. maar wat men volgens mij vooral vergeet is dat turbo motoren wel ff wat heter worden als dat beetje hete lucht dat zich onder de motorkap ophoopt. zeker als je rijdt. motorruimte is onder helemaal open en van vore blaast er lucht door de grille en gaten in de bumper. kortom ik geloof niet echt in het fenomeen cai. moet wel zegge als ik niet met een ouderwetse gasinstalatie zou rijden ik wss ook wel cai zou neme. de theorie klopt wel en al geloofik niet echt in een merkbaar verschil geloof ik wel in het ''alle kleine beetjes helpe'' fenomeen! gas rijders met ouderwetse mengstukken kunnen nl problemen krijgen met wegwaaien van het gas uit je mengstuk. had ik met mijn sedannetje ook! benzine riders en lpi'ers hebben hier geen last van!